تاکسی‌های میبد حق ندارند تا ۴ کیلومتر مسافت بیشتر از ۳۰۰۰ تومان دریافت کنند/ تاکسی سرویس‌های میبد که امسال دو بار افزایش قیمت‌ داده‌اند، متخلفند

وی افزود: این مینی بوسها که چند سال قبل، ۴۰ میلیون تومان ارزش داشته به قیمت ۱۴ میلیون تومان توسط شهرداری میبد به رانندگان آنها سپرده شده و در حال حاضر هر یک از این مینی بوسها حدود ۱۴۰ میلیون تومان می ارزد

در پی اعلام قیمتهای جدید حمل و نقل عمومی درون شهری میبد، شبکه میبدما در گفتگو با سید علی اکبر اسعدی، مسئول سازمان حمل و نقل شهرداری میبد، کم و کیف این مسئله را از وی جویا شد.

اسعدی با بیان اینکه هر ساله با توجه به نرخ تورم، افزایش قیمت در کرایه‌ها داریم که افزایش نرخ اخیر هم ناظر به همین مسئله بوده و اصلا استارت این افزایش قیمت، پیش از تصمیم ناگهانی دولت برای افزایش قیمت بنزین بود.

pto-boss

وی افزود: ما در مراحل تعیین نرخهای سال ۹۴ بودیم که به صورت ناگهانی و بدون هماهنگی، قیمت بنزین افزایش یافت و علیرغم این مسئله، ما به همان افزایش حدود ۱۵ درصدی قیمت اکتفا کردیم؛ چرا که مطابق با نامه وزارت کشور ما چنین اجازه ای نداشتیم.

اسعدی افزود: اگر قرار شد بابت افزایش قیمت سوخت، دولت مجددا کرایه‌ها را افزایش دهد ما مجددا در قیمتها بازنگری خواهیم کرد ولی فعلا چنین تصمیمی گرفته نشده و دولت افزایش قیمت تاکسی‌ها را منع کرده است.

وی درباره مکانیسم محاسبه کرایه‌ تاکسی و آژانس در میبد گفت: بسیاری از سفرهای درون شهری در میبد زیر چهار کیلومتر است و ما مصوب کرده ایم که یک تاکسی و آژانس در سفرهای درون شهری تا ۴ کیلومتر سفر، نباید بیش از ۳۰۰۰ تومان کرایه دریافت کنند و این ۴ کیلومتر هم از محل سوار شدن مسافر تا محل پیاده شدن او محاسبه می‌شود و مسافت درب آژانس تا محل سوارکردن مسافر و نیز فاصله بین مقصد مسافر تا محل استقرار آژانس را نباید محاسبه کنند.

مسئول سازمان حمل و نقل عمومی میبد افزود: هر کس از این قواعد تخطی کند، تخلف کرده و مردم می‌توانند به ما گزارش کنند و در صورت همکاری شهرداری میبد، این تخلفات را با شماره تلفن ۱۳۷ در میان بگذارند.

وی درباره تاکسی سرویسهایی که از ابتدای امسال، دو با قیمتهایشان را افزایش داده اند نیز گفت که آنها مرتکب تخلف شده اند و در صورت گزارش شهروندان، با آنان برخورد خواهد شد.

سید علی اکبر اسعدی درباره معضلات متعدد مینی بوسهای بین شهری میبد-یزد با اشاره به اینکه چند سالی است مسئولیت نظارت بر این سرویسها و تعیین نرخ آنها به پایانه‌های استان یزد سپرده شده، گفت: دست ما در این باره چندان باز نیست ولی با این وجود امیدواریم با اهرم‌هایی که در اختیار داریم بتوانیم قدری از این مشکلات را حل کنیم و رضایتمندی نسبی مردم را فراهم آوریم.

وی افزود: این مینی بوسها که چند سال قبل، ۴۰ میلیون تومان ارزش داشته به قیمت ۱۴ میلیون تومان توسط شهرداری میبد به رانندگان آنها سپرده شده و در حال حاضر هر یک از این مینی بوسها حدود ۱۴۰ میلیون تومان می ارزد؛ بنابراین شهرداری میبد هم در این زمینه می‌تواند ورود کند؛ چرا که این رانندگان تعهدات ۷ ساله به شهرداری دارند.