سیاه‌نمایی بی‌سابقه استاندار یزد علیه دولت قبل با استناد به دلایل متناقض

سید محمد میرمحمدی در این جلسه -که رسانه‌های نزدیک به دولت، آن را مردمی(!) هم نامیده‌اند- در حضور وزیر فرهنگ و ارشاد به جای ارائه گزارش مشخص عملکرد خود به کلی‌گویی‌های روزنامه‌ای بسنده کرد و خلاء این موضوع را با لگد زدن به عملکرد دولت قبل، پر کرد.

شب گذشته، استاندار یزد با حضور در جشن سالروز پیروزی حسن روحانی در انتخابات سال ۹۲ به جای ارائه گزارش عملکرد خود، به سیاه‌نمایی گسترده و بی‌سابقه‌ای علیه دولت قبل پرداخت.

به گزارش “میبدما”، سید محمد میرمحمدی در این جلسه -که رسانه‌های نزدیک به دولت، آن را مردمی(!) هم نامیده‌اند- در حضور وزیر فرهنگ و ارشاد به جای ارائه گزارش مشخص عملکرد خود به کلی‌گویی‌های روزنامه‌ای بسنده کرد و خلاء این موضوع را با لگد زدن به عملکرد دولت قبل، پر کرد.

IMG11063475

وی در بخشی از سخنان خود با انتقاد شدید از دولت قبل گفت: فسادهای پنهان و آشکار در دولت قبل رشد منفی ۸/۵ درصدی اقتصاد ، تورم ۴۵ درصدی، رکود تورمی اقتصاد، معوقات متعدد بانکی، پرداخت یارانه ها از منابع غیرمرتبط، بیکاری فارغ التحصیلان از مشکلاتی بود که دولت تدبیر و امید در شروع فعالیتش با آن مواجه و با گذشت دو سال با برخی از این مشکلات دست و پنجه نرم می کند. سه هزار و ۳۶۲ طرح نیمه تمام در این استان میراث دولت گذشته است که دولت تدبیر و امید از آغاز کارش با آن دست و پنجه نرم می کند.

مشخص نیست آقای استاندار، چگونه پروژه‌ها را شمرده که به چنین عددی رسیده اما چیزی که واضح است آن است که شخص ایشان درست یکسال قبل در نشست خبری با اصحاب رسانه مدعی شده بود که ۲۸۶۴ پروژه نیمه تمام در یزد وجود دارد! معلوم نیست چگونه به فاصله یکسال در دولت روحانی، ۵۰۰ پروژه نیمه تمام به طرح‌های تکمیل نشده زمان دولت قبل اضافه شده است! به نظر می‌رسد برای رفع هر شائبه‌ای بهتر است ایشان و همکارانشان، لیست پروژه‌های نیمه تمام استان یزد را برای اطلاع عموم، منتشر نمایند.

بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که استاندار یزد چند هفته قبل در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان درباره آمارها گفته بود: در کشور ما بسیاری از کارها اینگونه است که صحبت هایی می کنیم اما در مرحله عمل آنها را اجرا نمی کنیم چون بیش از آنکه به دنبال عمل باشیم در پی خودنمایی هستیم. ارائه آمارهای نادرست بدلیل برخی مسائل و منافع ارائه می شود و مدیران و حتی معاونان استانداری آنها را بدون آنکه از آن سر درآورده و به عواقب آن فکر کنند امضا می کنند.

استاندار یزد در ادامه این نشست بدون اشاره به اقدامات مشخص استانداری یزد در دو سال آغاز به کار دولت یازدهم، ترجیح داد تا به زعم خود، خدمات دولت یازدهم را بازگو کند؛ خدماتی که اکثر آنها اتفاقا مورد سوال و ابهام جدی مردم و کارشناسان و دلسوزان است.

برای مثال وی از کاهش تورم به عنوان دستاورد دولت روحانی یاد می‌کند درحالیکه این موضوع حتی به اذعان و تصریح کارشناسان اقتصادی نزدیک به دولت، ربطی به سیاستهای اقتصادی دولت ندارد.

همچنین استاندار یزد مهار سیر صعودی افزایش قیمتها را به عنوان دستاورد دیگر این دولت معرفی می‌کند در حالیکه جیب مردم، چیز دیگری را فریاد می‌زند و آمارهای بانک مرکزی حاکی از آن است که در یکسال گذشته نرخ لبنیات ۴.۷ درصد، تخم مرغ ۲۵.۷ درصد، برنج ۹ درصد، حبوب ۵ درصد، میوه‌های تازه ۶۹ درصد، سبزی‌های تازه ۸.۲ درصد، گوشت قرمز ۷.۳ درصد، قند و شکر ۴.۵ درصد و چای ۸.۲ درصد رشد کرده است.

بر اساس آخرین آمارهای بانک مرکزی (فروردین ماه ۹۴) نرخ گروه های خوراکی ها و آشامیدنی ها ۱۴.۹ درصد، پوشاک و کفش ۱۴.۸ درصد، مسکن، آب، برق و گاز و سایر و سایر سوخت ها ۱۴.۵ درصد، اثاث، لوازم و خدمات مورد استفاده در خانه ۸.۴ درصد، بهداشت و درمان ۳۳.۲ درصد(با وجود وعده ها)، حمل و نقل ۲۱.۸ درصد، ارتباطات ۱۱.۵ درصد، تفریح و امور فرهنگی ۲۴.۲ درصد، تحصیل ۱۰.۷ درصد، رستوران و هتل ۱۹.۴ درصد و کالاها و خدمات متفرقه ۱۴.۷ درصد در یکسال اخیر رشد داشته اند.

در اصل از بین ۱۲ گروهی که به عنوان گروه های اصلی بانک مرکزی برای محاسبه نرخ تورم آنها را لحاظ می کند تنها یک گروه دخانیات با کاهش قیمت در یکسال اخیر همراه شده است و باقی نرخ‌ها روندی صعودی داشته اند.

سید محمد میرمحمدی، یکی دیگر از دستاوردهای دولت یازدهم را «تحمل و ظرفیت بالای دولتمردان در برابر انتقادات» دانسته و این در حالی است که مخاطب به محض شنیدن چنین ادعایی ناخودآگاه لبخندی بر لبانش جاری می‌شود و به یاد جملات تند و توهین آمیز رئیس جمهور به منتقدانش می‌افتد. لیست این هجو و توهین‌ها را می توانید از اینجا و اینجا دریافت کنید.

استاندار یزد دستاورد دیگر دولت متبوعش را «دیپلماسی فعال بین‌المللی» می‌خواند. اتفاقا این دولت همه تخم مرغهایش را در سبد دستگاه دیپلماسی چیده و دستگاه دیپلماسی هم تمام تخم مرغ هایش را در سبد مذاکرات هسته ای و خبری از دیپلماسی فعال بین المللی در سایر زمینه ها از جمله در موضوع بحران های یمن، عراق و سوریه، تجاوز صهیونیستها، فزون‌طلبی‌های عربستان و ترکیه و گستاخی‌های نمایندگان پارلمان و هیاتهای اعزامی غربی به ایران، ادامه تحریم‌ها مشاهده نمی‌شود و نه تنها احترام به گذرنامه ایرانی بازنگشت بلکه در پدیده ای بی‌سابقه دولت آمریکا نماینده منتخب دولت را به مجمع عمومی سازمان ملل راه نداد و حتی کشورهای عقب افتاده ای چون سودان و جیبوتی که مدیون کمکها و حمایتهای ایران هستند در برابر ایران ایستادند و نیز دانشجویان نخبه ایرانی از کشورهای اروپایی اخراج شدند. در عرصه هسته ای هم تذکرات پیاپی مقام معظم رهبری و هشدارها و ابراز نگرانی‌های مکرر ایشان گواه همه چیز است؛ کافی است استاندار محترم یکبار پای خون جگرهای این روزهای حاج رحیم احمدی روشن بنشینید تا روضه مکشوف هسته ای را از زبان پدر مصطفای شهید بشنود.

با این اوصاف به نظر می‌رسد جشن سالروز پیروزی حسن روحانی حداقل در یزد، به جای آنکه عرصه ارزیابی کارنامه دوساله منتخبین استانی این دولت باشد بیشتر شبیه به یک شوی تلخ تبلیغاتی برای فرار به جلو و پوشاندن ضعف و کم‌کاری‌ها بوده است.