بازدید جمعی از سفرای کشورهای خارجی از مهمانشهر میبد+گزارش تصویری

جمعی از سفرای کشورهای ژاپن، فرانسه، جمهوری چک، کره، سوئیس، اسپانیا، سوئد، افغانستان و اندونزی به همراه اعضای کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان ایران از مهمانشهر میبد بازدید کردند.

جمعی از سفرای کشورهای ژاپن، فرانسه، جمهوری چک، کره، سوئیس، اسپانیا، سوئد، افغانستان و اندونزی به همراه اعضای کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان ایران از مهمانشهر میبد بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان میبد، این جمع با حضور در کتابخانه¬ی تازه تاسیس مهمانشهر مهاجر میبد، از وضعیت کلی زندگی مهاجرین بویژه وضعیت بهداشت و تحصیل آنها مطلع شدند.

در این برنامه که مسئولین استانی و شهرستانی همچون ساسانی مسئول امور بین الملل امور اتباع وزارت کشور فرماندار میبد، دکتر سهیلی سرپرست اداره شبکه بهداشت، دکتر کلانتری سرپرست مرکز بهداشت و موحدی فر رییس آموزش و پرورش میبد حضور داشتند، پس از سخنرانی زارع زاده مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی و عباس نصراللهی معاونت اجرایی مدیر کل امور اتباع وزارت کشور و نیز سیوانکا داناپالا رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، از مرکز بهداشتی درمانی مهمانشهر میبد بازدید کردند.

طی بازدید از این مرکز، ابتدا دکتر سهیلی به تمامی بازدید کنندگان بالاخص رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و سفرا خوشامدگویی کرد و در ادامه دکتر کلانتری طی سخنرانی خود برای بازدید کنندگان گزارش داد: این مرکز در سال ۱۳۹۰ به همت کمیساریای عالی سازمان ملل متحد افتتاح شد و تاکنون خدمات خود را در واحدهایی همچون مبارزه با بیماریها، بهداشت خانواده، آموزش سلامت و مامایی در بخشهای واکسیناسیون، بهداشت باروری، تغذیه، بارداری و کودکان ارائه می دهد.

سرپرست مرکز بهداشت همچنین در ادامه ضمن بیان اینکه در این مرکز از حدود ۳۰ نفر از رابطین فعال بهداشت استفاده می شود افزود: توسط رابطین بهداشت، اموری همچون مهارتهای فرزندپروری، آموزش بهداشت، بیماریابی و … صورت می گیرد.

شایان ذکر است جمع بازدید کننده پس از بازدید مهمانشهر، از صنایع دستی و بافت تاریخی میبد نیز بازدید کردند.

IMG-3102 IMG-3011 IMG-3012  IMG-3020 IMG-3026 IMG-3033   IMG-3067 IMG-3080 IMG-3090 IMG-3094 IMG-2969 IMG-2975 IMG-2981 IMG-2984 IMG-2988 IMG-2989 IMG-2995 IMG-3008