شرایط افزایش شهرهای نمونه گردشگری فراهم نیست/ ۶میلیارد ریال تسهیلات زیر ساختی برای میبد، نیشابور و لاهیجان

مدیرکل مناطق نمونه افزود: میبد، درود نیشابور و لاهیجان سه شهری نمونه گردشگری هستند که در مجموع ۶ میلیارد ریال تومان تسهیلات زیرساختی برای توسعه راه، جاده، ساماندهی سواحل و غیره به آنها اعطا شده است.

خبرگزاری میزان: مدیرکل مناطق نمونه و زیرساخت‌های گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان این که نتیجه مذاکرات هر دو سازمان شهرداری ها و میراث فرهنگی منجر به تعیین شاخص شهرهای نمونه گردشگری شد، گفت: میبد، درود نیشابور و لاهیجان سه شهری نمونه گردشگری هستند که در ۹ ماه گذشته تسهیلات زیرساختی دریافت کرده‌اند.

جلال تاجیک در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، با بیان این که معیارهای سازمان میراث فرهنگی و سازمان شهرداری ها در خصوص شهر های نمونه گردشگری با برگزاری جلسه های مشترک به تفاهم نزدیک شده است، اظهار کرد: برای افزایش تعداد شهرهای نمونه گردشگری در حال حاضر شرایط در دولت فراهم نیست. از سوی دیگر نمی توان از طریق سازمان میراث فرهنگی تعداد شهرهای نمونه را در دولت افزایش داد و در واقع ما نیز تمایلی به انجام این کار نداریم.

وی با بیان این که نتیجه مذاکرات هر دو سازمان میراث و شهرداری ها منجر به تعیین معیارهای شهرهای نمونه گردشگری شد، خاطرنشان کرد: توانستیم در ۹ ماه گذشته به سه شهر نمونه گردشگری در حد توان سازمان کمک های زیرساختی را اعطا کنیم.

مدیرکل مناطق نمونه و زیرساخت‌های گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، افزود: میبد، درود نیشابور و لاهیجان سه شهری نمونه گردشگری هستند که در مجموع ۶ میلیارد ریال تومان تسهیلات زیرساختی برای توسعه راه، جاده، ساماندهی سواحل و غیره به آنها اعطا شده است.

مدیرکل مناطق نمونه و زیرساخت‌های گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پایان از برگزاری سومین گردهمایی شهرهای نمونه گردشگری با حضور معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی در رامسر خبر داد و خاطرنشان کرد: در این نشست که روز پنجشنبه، ۷ خرداد برپا خواهد شد، فعال کردن کارگروه های میراث فرهنگی این شهرها، ارتقاء نمایندگی میراث در ادارت و امکان سنجی تعیین شهرداران بافت های تاریخی مورد بررسی قرار می گیرد.