برکناری شهردار میبد با رای اعضای شورا/ باباییان سرپرست شهرداری میبد شد

در جلسه استیضاح محمد حسین هدایی که از عصر امروز و به مدت حدود ۶ ساعت برگزار شد، اکثر اعضای شورای شهر از پاسخ شهردار میبد به سوالاتشان قانع نشدند و به وی رای عدم اعتماد دادند.

با رای اکثریت اعضای شورای شهر میبد، شهردار میبد برکنار شد.

به گزارش خبرنگار “میبدما”، در جلسه استیضاح محمد حسین هدایی که از عصر امروز و به مدت حدود ۶ ساعت برگزار شد، اکثر اعضای شورای شهر از پاسخ شهردار میبد به سوالاتشان قانع نشدند و به وی رای عدم اعتماد دادند.

در این نشست، شش تن از اعضای شورا (شامل آقایان آتشی، ملااحمدی، سید ابوالفضل دهقانی، جوادیان، میرحسینی، بهارستانی) به ادامه فعالیت هدایی “نه” گفتند و سه تن از آنان(آقایان اکبرزاده، داوود دهقانی و داورپور) نیز به وی رای مثیت دادند.

همچنین مهندس باباییان به عنوان سرپرست موقت شهرداری میبد انتخاب شد.

مطابق با ماده ۷۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور، چنانچه یک یا چند نفر از اعضاء شورای شهر به عملکرد شهردار یا عملیات شهرداری اعتراض یا ایرادی داشته باشند ابتدا توسط رئیس‌شورا موارد را به صورت روشن به شهردار تذکر خواهند داد. در صورت عدم رعایت مفاد مورد تذکر، موضوع به صورت سؤال مطرح می‌شود که در این‌صورت رئیس شورا سؤال را کتباً به شهردار اطلاع خواهد داد و حداکثر ظرف ده روز پس از ابلاغ، شهردار موظف به حضور در جلسه عادی یا فوق‌العاده‌شورا و پاسخ به سؤال می‌باشد ‌چنانچه شهردار از حضور استنکاف ورزیده یا پاسخ وی قانع کننده تشخیص داده نشود طی جلسه دیگری موضوع مجدداً به صورت استیضاح که‌حداقل به امضای یک سوم اعضاء شورا رسیده باشد، ارائه می‌شود. فاصله بین ابلاغ تا تشکیل جلسه که از طرف رئیس شورا تعیین خواهد شد حداکثر‌ده روز خواهد بود. شورا پس از طرح سؤال یا سؤالات و جواب شهردار، رأی موافق یا مخالف خواهد داد. در صورتی که شورا با اکثریت دو سوم کل‌اعضاء رأی مخالف دهد، شهردار از کار برکنار و فرد جدیدی از سوی شورا انتخاب خواهد شد.‌

همچنین مطابق با تبصره این ماده، در فاصله بین صدور رأی عدم اعتماد و برکناری شهردار و یا خاتمه خدمت شهردار تا انتخاب فرد جدید که نباید بیش از سه ماه به طول‌انجامد یکی از کارکنان شهرداری با انتخاب شورای شهر عهده‌دار و مسؤول اداره امور شهرداری خواهد بود.