قصد داریم تا رادیولوژی را با تعرفه دولتی به بخش خصوصی واگذار کنیم/ قرار نیست تمام سونوگرافی‌هایی که از بیرون می‌آید را انجام دهیم

از اسفند پارسال سه تن از متخصصین رادیولوژی که با ما همکاری می‌کردند را از دست دادیم؛ چرا که یکی از انها بازنشست شد، یکی دیگر از این عزیزان دچار سانحه شد و نفر سوم هم هفته‌ای سه روز به تهران انتقال پیدا کرده

در نشست پرسش و پاسخ مسئولان بیمارستان امام صادق(ع) میبد با خبرنگاران، دکتر ناصر آقایی رئیس بیمارستان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره علت تاخیر زیاد در ارائه نتایج MRI و CTscan و همچنین ویزیت تعداد بسیار اندکی از متقاضیان سونوگرافی، توضیحاتی را ارائه نمود.

به گزارش “میبدما”، دکتر آقایی با بیان اینکه این مشکلات از اواسط اسفند سال گذشته شروع شده گفت: از اسفند پارسال سه تن از متخصصین رادیولوژی که با ما همکاری می‌کردند را از دست دادیم؛ چرا که یکی از انها بازنشست شد، یکی دیگر از این عزیزان دچار سانحه شد و نفر سوم هم هفته‌ای سه روز به تهران انتقال پیدا کرده و برنامه‌های رادیولوژی میبد و اردکان را لغو کرده است.

3 (3)

وی افزود: در حال حاضر دو متخصص رادیولوژی داریم که هم بیمارستان میبد و هم بیمارستان اردکان را پوشش می‌دهند و البته یکی از این دو هم هفته‌ای یک روز در مهریز، مشغول به طبابت است.

وی گفت: تاکنون با ۱۰ متخصص رادیولوژی تماس گرفته‌ایم و یکی از این عزیزان حاضر شده فقط یک روز در هفته با ما همکاری کند و متخصص دیگری هم که مجوز دانشگاه را برایش اخذ کرده‌ایم، مشغول جواب دادن به MRI و CTهای عقب افتاده می‌باشد.

رئیس بیمارستان میبد خاطرنشان ساخت: هم‌اکنون در حال رایزنی هستیم تا واحد رادیولوژی را به بخش خصوصی واگذار کنیم و با تعرفه دولتی از آنان خدمات بگیریم که امیدواریم با این کار، بالغ بر ۹۰ تا ۹۹ درصد مشکلاتمان در این حوزه برطرف شود.

وی در خصوص تعداد پایین ویزیت بیمارانی که درخواست سونوگرافی دارند گفت: مشکل سونوگرافی فقط در میبد نیست بلکه تمام استانها و شهرستانها مشکل دارند.

وی افزود: قرار نیست تمام سونوگرافی‌هایی که از بیرون می‌آید را انجام دهیم و هیچکدام از بیمارستانهای مرکز استان خدمات سونوگرافی سرپایی را ارائه نمی‌کنند و صرفا سونوگرافی بستری انجام می‌دهند.

ادامه دارد…