استکبار چنان کشورهای‌اسلامی را به‌خودشان مشغول کرده که اسرائیل درحاشیه امن قرارگرفته

وی تهدیدهای سردمداران امریکا علیه کشورمان را بی ارزش خواند و با بیان اینکه ایران اسلامی مهد شیرزنان و شیرمردان و بسیجیان دلاور است گفت : همانطور که مقام معظم رهبری در بیاناتشان فرمودند : آنها غلط می کنند که کاری را علیه ملت ایران انجام دهند .

امام جمعه موقت میبد گفت : جهان اسلام به این نتیجه رسید که آل سعود که خود را خادم الحرمین شریفین لقب داده اند و خیلی از ملت های مسلمان باور نمی کردند که اینها این لیاقت را ندارند ؛ آْل سعود نه تنها خائن به حرمین شریفین بلکه خائن به همه عالم اسلام هستند.

امام جمعه موقت میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای ایران با گروه ۱+۵ ، تیم مذاکره کننده را نماینده ملت قهرمان و بزرگ ایران دانست و افزود : تیم مذاکره کننده باید در مذاکرات هسته ای چه با امریکا و دیگر کشورها با دقت و قدرت و قاطعیت کل خطوط قرمزی که مقام معظم رهبری بیان کردند را رعایت کنند.

حجت الاسلام علیرضا حسنی خطاب به امریکا و هم پیمانانش تصریح کرد : مذاکره و تهدید قابل جمع نیست و اگر کوچکترین خطایی نسبت به ملت بزرگ ایران مرتکب شوند ، بسیجیان و سپاه و ارتش قهرمان ما و این ملت ستم دیده و آزمون داده ، امریکا را به خاک سیاه خواهد نشاند.

خطیب جمعه میبد با بیان اینکه آمریکا و هم پیمانانش نمی توانند با ملتی که ۸ سال دفاع مقدس را در کارنامه خود دارد و ۳۵ سال در برابر همه توطئه های آنها مقاومت کرده است با زبان تهدید سخن بگوید افزود : امریکا و کشورهای غربی باید در مقابل ملت بزرگ ایران با کرنش و مودبانه حرف بزنند .

S6306921

وی تهدیدهای سردمداران امریکا علیه کشورمان را بی ارزش خواند و با بیان اینکه ایران اسلامی مهد شیرزنان و شیرمردان و بسیجیان دلاور است گفت : همانطور که مقام معظم رهبری در بیاناتشان فرمودند : آنها غلط می کنند که کاری را علیه ملت ایران انجام دهند .

امام جمعه موقت میبد خاطرنشان کرد : تیم مذاکره کننده ما که تاکنون مقام معظم رهبری آنها را فرزندان و نمایندگان این ملت خواندند باید به هشدارهای رهبری در مذاکرات توجه داشته باشند.

حجت الاسلام حسنی در بخش دیگر از سخنان خود به قصه پرغصه یمن پرداخت و با ابراز تاسف از حمله رژیم پلید آل سعود به یمن گفت : جهان اسلامی که باید علیه یک کشور غاصب و جعلی به نام اسرائیل متحد شود ؛ امروز استکبار چنان آنها را به خودشان مشغول کرده است که اسرائیل در حاشیه امن قرار گرفته است.

خطیب جمعه میبد با اشاره به حملات ناشیانه دولت پلید و خبیث آل سعود گفت : دولت آل سعود با حملات هوایی ددمنشانه خود به یمن در طول این دو ماه جز کشتار بی رحمانه زن ، کودک و پیر و جوان و از بین بردن زیرساخت های یک کشور فقیر و مستضعف به نتیجه ای نرسیده است .

وی تصریح کرد : ولی جهان اسلام به این نتیجه رسید که آل سعود که خود را خادم الحرمین شریفین لقب داده اند و خیلی از ملت های مسلمان باور نمی کردند که اینها این لیاقت را ندارند ؛ آْل سعود نه تنها خائن به حرمین شریفین بلکه خائن به همه عالم اسلام هستند.

امام جمعه موقت میبد گفت : کارنامه حدود صدساله وهابیت و آل سعود پر از خیانت به اسلام و عالم اسلام است که در این دو ماه آزادگان جهان و ملت های مسلمان آن را به خوبی فهمیدند.

حجت الاسلام حسنی افزود : یقینا این بشارت را به جهان اسلام و به مردم بی پناه و مظلوم اما مقاوم یمن می دهیم که رژیم آل سعود با این حرکت زشت اش زمینه سقوط خود را فراهم کرد و به زودی عالم اسلام شاهد از هم پاشیدگی و سقوط این رژیم پلید و خبیث خواهد بود .

امام جمعه موقت میبد در ابتدای خطبه های نماز جمعه هم نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت کرد و خطاب به نمازگزاران گفت : حلال خدا را حلال و حرام خدا را حرام بدانید و در زندگی به حلال و حرام خدا پایبند باشید چرا که اگر انسان بخواهد به سعادت و رستگاری برسد باید اهل تقوا باشد و بهترین زاد و توشه ای که انسان می تواند به همراه ببرد و برای آخرت ذخیره کند چیزی جز تقوای الهی نیست .

مناسبت ها :

حجت الاسلام حسنی ، بیست و ششم ماه رجب سالروز رحلت یار دوران قربت و مظلومیت پیامبر حضرت ابوطالب پدر امیرالمومنین صلوات الله علیه را گرامی داشت و افزود : در سال دهم بعثت یکی از پشتوانه های قوی پیامبر از دار دنیا رفت بنابراین امروز روز حزن و غم و اندوه پیامبر و وجود نورانی امیرالمومنین است.

خطیب جمعه موقت میبد با تبریک روز مبعث پیامبر گرامی اسلام به همه شیعیان جهان و نمازگزاران جمعه گفت : طبق نقلی از رویات است ؛ فضیلت های روز مبعث از آنچه که آفتاب بر آن می تابد بیشتر است بنابراین به همه خصوصا به نسل جوان توصیه کرد : به اعمال امشب و فردا توجه ویژه ای داشته باشند.

وی شب بیست و نهم ماه رجب حرکت حضرت سید الشهدا و اهل بیت در سال ۶۰ هجری از مدینه منوره به سوی مکه مکرمه را آغاز عملی نهضت سید الشهدا دانست و با گرامی داشت این روز بزرگ گفت : بنابراین روز بیست و نهم رجب سال ۶۰ هجری آغاز نهضت عملی سید الشهدا بوده است .

امام جمعه موقت میبد در ادامه با بیان ایکه چند شبانه روز دیگر در ماه رجب بیشتر فرصت نداریم بر استفاده هر چه بیشتراز این فرصت های معنوی و نورانی ماه رجب تاکید کرد و گفت : حلول ماه شعبان ماه پیامبر خدا سرتاسر نور است و منصوب به خاندان عصمت و طهارت است و توصیه می شود با مناجات شعبانیه انس داشته باشید .