آل‌سعود وارد ریسک احمقانه‌ای شده/ صدای رسای مرگ بر آل‌سعود را از همه کشورها خواهید شنید/ مذاکره‌کنندگان باید در برابر زورگویی‌ها بایستند و خطوط قرمز را شجاعانه رعایت کنند

آل سعود امروز برای تامین منافع اسرائیل و امریکا در منطقه بر ضد جبهه اسلامی وارد جنگ شده است و این رژیم پشتوانه منطق تکفیری وهابی در دنیا به شمار می رود

امام جمعه میبد در خطبه نماز جمعه این شهرستان با محکوم کردن جنایت ظالمانه آل سعود در یمن اظهار داشتند : آل سعود با ریسک جاهلانه وارد جنگ نابرابر علیه ملت بی دفاع یمن شده است .

به گزارش میبد آدینه ، حضرت آیت الله علیرضا اعرافی تصریح کردند : جنگی که آل سعود برپا کرده است یک جنگ نامشروع است که هیچ منطق بین المللی را به همراه ندارد .

خطیب جمعه میبد افزودند : وجدان بشریت باید درک کند که این جنگ نابرابر که یک دولت وابسته به غرب و مجهز به تسلیحات فراوان و دارای لجستیک گسترده با بودجه های هنگفت بر علیه کشور فقیر و نیازمند کار احمقانه است.

ایشان همراهی برخی کشورها با آل سعود در جنگ یمن را نابخردانه و نامشروع خواندند و افزودند : کشتار ده ها هزار زن و کودک و انحدام زیرساخت های یک کشور مظلوم و اجازه ندادن به کمک رسانی های بشر دوستانه از سوی کشورها و نهادهای بشر دوستانه نهایت ظلم و جنایت آل سعود را نشان می دهد.

امام جمعه میبد با تاکید بر اینکه جنگ آل سعود در برابر انقلاب یک ملت محکوم به شکست است افزودند : مردم مظلوم یمن سالها از مزدوران امریکا و آل سعود رنج کشیده اند و امروز که در برابر این ظلم ها بیدار شده اند آل سعود با هواپیما و سلاح های نامتعارف آنها را به خاک و خون می کشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ، جنگ آل سعود با یمن را جنگ غافلگیرانه عنوان کردند و خاطرنشان کردند : اعلام آتش بس و ادامه حملات هوایی و بمباران شهرهای یمن با حمایت امریکا و اسرائیل انجام می شود .

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به حمایت های آْل سعود از صدام در دوره ۸ سال دفاع مقدس ،حمله به بحرین و امروز هم تجاوز به یمن اظهار داشتند : آل سعود امروز برای تامین منافع اسرائیل و امریکا در منطقه بر ضد جبهه اسلامی وارد جنگ شده است و این رژیم پشتوانه منطق تکفیری وهابی در دنیا به شمار می رود .

امام جمعه میبد با اشاره به سرانجام صدام بعنوان مزدور در منطقه هشدار داد ؛ آل سعود بداند در این جریانها  وارد ریسک احمقانه ای شده است که به سرانجامی نخواهد رسید و بدون تردید تنها بازنده یمن خواهد بود.

ایشان با بیان اینکه ملت ما دارای منطق است که تا به حال با روی خوش در منطقه برخورد کرده است تصریح کردند : اما ملت بزرگ ایران انقلابی و شجاع است و در برابر زورگویی های شما خاموش نخواهند شد و روزی دماغ همه شما را بر خاک خواهند مالید .

خطیب جمعه میبد افزودند : ملت ما با همه ملت های منطقه و کشورهای مسلمان و مذاهب اسلامی دوست و برادر است و این دوستی و برادری را نشان داده است اما در برابر قدرت نامشروع آل سعود و حکام جور منطقه فریادش بلند است و صدای رسای مرگ بر آل سعود را از همه کشورها خواهید شنید .

مذاکره کنندگان باید بر منطق هوشمندی و قدرت لایزال ملت تکیه کنند

حضرت آیت الله اعرافی در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته ای کشورمان با گروه ۱+۵ اظهار داشتند : موضع ملت ما در مذاکرات هسته ای جمع بندی است که رهبری گرانقدر ما با رعایت همه مصالح کشور داشته اند و تاکید رهبری تاکید همه ملت است .

امام جمعه میبد با بیان اینکه مذاکره کنندگان ما باید در مذاکره بر منطق ، هوشمندی و قدرت لایزال ملت تکیه کنند تصریح کردند : قدرت عظیم این ملت همراه مذاکره کنندهاست و آنها باید در برابر زورگویی ها بایستند و خطوط قرمز را شجاعانه رعایت کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه امریکاییها در موضع ضعف و ملت ایران در جایگاه قدرت است افزودند : مذاکره کنندگان نباید کمترین ترسی به خود راه دهند بلکه در توافق ها دقت بیشتری به خرج دهند و همه جوانب و ابعاد را با دقت زیر نظر داشته باشند چرا که در یک نقطه حساس تاریخ قرار داریم و نباید توافق نامه ای حتی در موافقت اولیه راه را برای فضولی دشمنان در امور کشور باز کند .

امام جمعه میبد بیانات کنگره امریکا در خصوص توافقات احتمالی با ایران را حرف های پوچ و بی ارزش خواندند و افزودند : حرف های مفتی که امروز در کنگره و در داخل امریکا می زنند اختلافات داخلی آنهاست که به ما ربطی ندارد.

ایشان تصریح کردند : ملت ما شجاع و رشید است و بر خدا تکیه دارد و مذاکره کنندگان باید در برابر زورگویی ها با تمام توان بایستند و خداوند نابودی را نصیب دشمنان اسلام خواهد کرد و فریاد بلند کشور ما همچنان مرگ بر امریکاست .

مناسبت ها :

اعتکاف نشستن در یک دوره کوتاه در محضر خداست

امام جمعه میبد در ادامه ، شهادت امام کاظم را تسلیت و با اشاره به جریان بسیار خوب و جنبش معنوی روحی و عبادی اعتکاف که در پرتو انقلاب اسلامی جان تازه ای در کشور عزیزمان گرفته است اظهار داشتند : هر سال شاهد این سنت پاینده و مبارک در کشور هستیم .

آیت الله اعرافی ، اعتکاف را نشستن در یک دوره کوتاه در محضر خدا خواندند و افزودند : اعتکاف برای عبودیت و خود سازی و آماده شدن برای انجام مسئولیت هاست و حضور قریب یک میلیون معتکف در ایام البیض ماه رجب برگ درخشان عبادی و معنوی در کشور ماست که باید بر این نعمت خدا شاکر بود .

خطیب جمعه میبد این حضور معنوی را مدال افتخاری برای ایران اسلامی دانستند و خاطرنشان کردند : در استان و کشور ما موج اعتکاف موج مبارکی بوده است و در شهر ما هم قریب ۲ هزار نفر با حضور دانش آموزان و دانشجویان یک مشعل نورانی را روشن کردند که باید از همه اینها تشکر کرد .

حتی یک روز هم ملت ما نباید از آمادگی رزمی دفاعی غافل باشد

ایشان در بخش دیگر از بیانات خود با قدردانی از برگزارکنندگان رزمایش از سوی بسیجیان و گردانها و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، آمادگی رزمی دفاعی را در کشور ضروری خواندند و افزودند : حتی یک روز هم ملت ما نباید از آمادگی رزمی غافل باشند چرا که  این آمادگی ، دشمن را در همه قلمرو ها تا در برابر این ملت خیال خامی در ذهن نپرورداند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزودند : آمادگی رزمی و دفاعی در قالب این رزمایش ها و فعالیت خوب و سنجیده پایگاههای بسیج یک ضرورت و اصل راهبردی است که همواره باید مورد توجه باشد .

وظیفه هلال احمر و صلیب سرخ امروز بیش از گذشته است

آیت الله اعرافی در ادامه با گرامی داشت روز جهانی هلال احمر از فعالیت های و عملکرد صلیب سرخ و هلال احمر بین المللی قدردانی کردند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه خاطرنشان کردند : این نهادها هرچند گام های موثری در حوزه بشر دوستانه انجام می دهند اما در خیلی از جاهها دست و پاشان را می بندند و همین الان که ملت عزیز یمن در محاصره اند و متجاوزین هزاران مشکل بر سر و روی آنها ریختند کشتی های مختلف برای کمک رسانی در دریا صف کشیده اند اما امریکاییها ، اسرائیلی ها و آل سعود مانع از این هستند که این کمک های اولیه برای زن و بچه های مظلوم یمن برسد.

ایشان با بیان اینکه وظیفه هلال احمر و صلیب سرخ جهانی بیش از این است تصریح کردند : در سطح بین المللی نیاز به تصمیمات قاطعی است و باید این نهادهای بین المللی توان ایستادگی مقابل این زورگویی ها را داشته باشند و این نیاز به بیداری ملت ها و تلاش این نهادها دارد.

نباید اجازه داد یک بیماری و مشکل ناخواسته خانه ای را به سقوط بکشد

امام جمعه میبد با اشاره به تبعات بیماری های خاص در خانواده ها هم گفت : خانواده های زیادی به دلیل یک بیماری خاص مانند سرطان و بیماری های لاعلاج در شرایط فروپاشی و سقوط قرار می گیرند .

خطیب جمعه میبد با بیان اینکه در قوانین و مقررات و بودجه های دولتی اقداماتی در این زمینه انجام شده و در طرح جدید بهداشت و سلامت تدابیر خوبی اندیشیده شده است خاطرنشان کردند : اما کافی نیست  و نباید اجازه داد به خاطر یک بیماری و یا مشکل ناخواسته ای کانون یک خانواده از هم بپاشد.

نهضت تنباکو نقطه آغاز نهضت اسلامی بود

آیت الله اعرافی در بخشی دیگر از بیانات خود با گرامی داشت سالگرد لغو امتیاز تنباکو و نهضت بزرگ اسلامی ضد قرار داد منحوس قاجار اظهار داشتند : در نهضت تنباکو برای اولین بار نهاد روحانیت و مرجعیت با یک فتوا یک قرارداد استعماری و منحوسی که انگلیس بر قاجار و ایران تحمیل کرده بود از بین برد .

امام جمعه میبد ، نهضت تنباکو را نقطه آغاز نهضت اسلامی خواندند و افزودند : بیداری اسلامی یک نقطه عطف مهم داشت که فتوای دو خطی مرجع بزرگ ما مرحوم میرزای شیرازی بزرگ داد و انقلابی را در ایران و خاورمیانه ایجاد و انگلیس را به عقب راند .