آقای شهردار! مردم‌آزاری شاخ و دم ندارد/ چرا به تذکرات پلیس توجهی نکردید؟!

توضیحات پلیس ۱۱۰ و ۱۳۷ به روشنی نشان می‌داد که عده زیادی از مردم از این بابت معترض بوده اند با این وجود صدای بلند این مراسم همچنان ادامه داشت و من به این فکر می کردم که آیا می توان به بهانه برگزاری جشن میلاد حضرت علی(ع) حق الناس را زیر پا گذاشت؟!

  • پیرو برگزاری جشنی که با عنوان میلاد امام علی(ع) شب گذشته توسط شهرداری میبد در پارک بهاران میبد برگزار شد یکی از مخاطبان شبکه میبدما با ارسال مطلبی، گلایه‌های تلخی را نسبت به این جشن وارد دانسته که تحقیقات خبرنگار ما نشان می‌دهد این گلایه‌ها کاملا به حق بوده و شهرداری میبد بایستی نسبت به آن پاسخگو باشد. البته مباحثی راجع به مهندسی این گونه جشن‌ها و ارتباط داشتن اسم(جشن میلاد امام علی(ع)) با مسمی (برنامه‌هایی که عملا برگزار می‌شود و بیشتر اوقات کوچکترین نسبتی با آن مناسبت ندارد) وجود دارد که فعلا می‌گذاریم و می‌گذریم.

مشروح متن ارسالی این مخاطب از این قرار است:

“من برای گذراندن تعطیلات این روزها از قم به میبد آمدم و در منزل مادرم در شهرک امام جعفر صادق(ع) اقامت دارم.

دیشب که ساعت ۱۰ از منزل یکی از اقوام به خانه مادرم آمدم، سر و صداهای محیطی زیادی که حاکی از برگزاری جشن و پایکوبی در محیطی باز بود، تمام خانه را پر کرده بود.

من تعجب کردم که چه کسی دارد چنین کاری می‌ کند چون کسی حق ندارد این گونه جشن برگزار کند و جشن ها باید در مکان بسته و بدون مزاحمت برای دیگران برگزار شود.

وقتی این موضوع را به مادرم گفت ایشان پاسخ داد که این جشن توسط شهرداری میبد در پارک بهاران دارد برگزار می شود. تعجبم بیشتر شد چرا که نهادی دولتی متولی این مردم آزاری آشکار بود. میگویم مردم آزاری به این خاطر که مادر عزیزم پس از تصادف هولناکی که چند سال پیش داشت و در جریان آن شوهرش را از دست داد، دچار ناآرامی روحی است و بایستی آرامش داشته باشد و به همین خاطر هم او را از منزل سابقمان به شهرک امام جعفر صادق منتقل کردم.

مادرم گفت این اولین مرتبه نیست و شهرداری یکسال قبل هم به همین صورت جشن را در همین پارک برگزار کرده و اعتراض ما هم راه به جایی نبرده.

ناراحت شدم اما کاری از دستم ساخته نبود به همین خاطر به مادر توصیه کردم که در اتاقی که پنجره ای رو به بیرون ندارد استراحت کند اما این کار فایده ای نداشت، چون بلندی صدای این جشن به حدی بود که جابجایی اتاق تاثیر چندانی در کم شدن آن نداشت.

وضعیت همینطور ادامه داشت تا اینکه ساعت ۱۰:۳۰ شد و این جشن با سر و صداهای زیادش همچنان ادامه داشت. به مادرم توصیه کردم که نیم ساعتی برویم بیرون و چرخی در شهر بزنیم. حتما تا ساعت ۱۱ این سر و صداها تمام می‌‌ شود.

مادرم ترجیح داد که به رختخواب برود به امید اینکه قرصهای اعصابش فرصت خواب را برای او فراهم کند.

ساعت ۱۱ نه تنها این سر و صداها تمام نشد بلکه بیشتر هم شد. کم کم من هم خوابم گرفته بود، به همین خاطر رختخوابم را انداختم تا بخوابم اما صدای موزیک و جیغ و دادهای مجری مراسم به وضوح در خانه ما می‌پیچید.

ساعت ۱۱:۳۰ شد و سر و صداها همچنان ادامه داشت.

وقتی ساعت ۱۲ شد و دیدم که این مردم آزاری همچنان ادامه دارد تلفن را برداشتم و به پلیس ۱۱۰ زنگ زدم و به مامور پشت خط گفتم: آقا! اگر ما نسبت به این مردم آزاری شهرداری میبد در پارک بهاران اعتراض داشته باشیم باید به چه کسی بگوییم؟

آن مامور گفت: تماسهای زیادی داشتیم که به این مسئله اعتراض داشتند و ما هم چند بار مامورمان به محل پارک بهاران رفته و تذکر داده اما توجهی نکرده اند. شما به ۱۳۷ هم زنگ بزن و به آنها هم بگو.

پیش خودم گفتم مگر پلیس باید فقط تذکر بدهد و آیا شهرداری میبد اینقدر قدرتمند است که به تذکر پلیس اعتنایی نکند؟

به ۱۳۷ هم زنگ زدم. به مردی که گوشی را برداشت در این رابطه تذکر دادم و او هم همان حرفهای پلیس را تکرار کرد و گفت پلیس و مردم چند بار به ما زنگ زده و ما هم به نگهبانی پارک گفته ایم که این کار واقعا مردم آزاری است و آنها قول داده اند که الان تمامش می کنند. توضیحات ۱۱۰ و ۱۳۷ به روشنی نشان می داد که عده زیادی از مردم از این بابت معترض بوده اند با این وجود صدای بلند این مراسم همچنان ادامه داشت و من به این فکر می کردم که آیا مردم آزاری شاخ و دم دارد؟ آیا می توان به بهانه برگزاری جشن میلاد حضرت امیرالمومنین علی(ع) حق الناس را زیر پا گذاشت و آرامش مردم را پایمال کرد؟ آیا گناه سوءاستفاده از نام مولا علی(ع) دوچندان نیست؟

آیا علی(ع) نفرمود: عَادَهُ الْأَشْرَارِ أَذِیهُ الرِّفَاق

آیا پیامبر(ص) نفرمود: عَلَامَهُ الْخَائِنِ فَأَرْبَعَهٌ عِصْیانُ الرَّحْمَنِ وَ أَذَى الْجِیرَانِ وَ بُغْضُ الْأَقْرَانِ وَ الْقُرْبُ إِلَى الطُّغْیان

ساعت ۱۲:۴۵ دقیقه شد و من می شنیدم که مجری مراسم با شور افتخار شهردار و رئیس شورای شهر را فرامی خواند و از آنان تجلیل می کند تا این بزم را به پایان برد. تقبل الله!!!

به این فکر می کردم که جشن بعدی شهرداری میبد در پارک بهاران کی خواهد بود و آیا دوباره همین آش و کاسه برقرار خواهد ماند! ظاهرا که تذکر پلیس اثری ندارد به همین خاطر من دست به قلم شدم تا مگر تلنگری باشد بر دوستان شهرداری میبد.”