ثبت خانه آیت‌الله حاج شیخ عبدالکریم حائری میبدی در فهرست آثار ملی

همچنین در این جلسه همچنین منزلگه انجیره نیز در فهرست آثار ملی ثبت شد. راه امروزی یزد به طبس از میانۀ جاده میبد منشعب می‌شود و به خرانق می‌رسد. پیش‌تر این سه راهی وجود نداشته و از یزد مستقیماً به حوض جعفر و انجیره می‌رفتند و از آنجا با طی یک مرحله به خرانق می‌رسیدند.

خانه آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حائری مهرجردی در فهرست آثار ملّی ثبت شد.

به گزارش “میبدما”، در جلسه مورخ ۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ کمیته ثبت و حریم معاونت میراث فرهنگی، خانه آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حائری میبدی واقع در محله مهرجرد میبد در فهرست آثار ملّی ثبت شد.

Untitled-1(1)

خانه آیت الله حائری، علاوه بر اینکه محل سکونت آیت الله حائری، بنیانگذار حوزه علمیه قم بوده، یکی از عناصر تشکیل‌دهنده بافت ثبت شده شهر میبد نیز محسوب می‌شود.

همچنین در این جلسه همچنین منزلگه انجیره نیز در فهرست آثار ملی ثبت شد.

منزلگاه انجیره از مهم‌ترین ایستگاه‌هاس کاروانی راه رباطات (یزد به طبس) است. راه رباطات، مسیری است که فارس را به خراسان می‌پیوندد. امام رضا (ع) در راه خراسان از این منزل عبور کرده‌اند.

راه امروزی یزد به طبس از میانۀ جاده میبد منشعب می‌شود و به خرانق می‌رسد. پیش‌تر این سه راهی وجود نداشته و از یزد مستقیماً به حوض جعفر و انجیره می‌رفتند و از آنجا با طی یک مرحله به خرانق می‌رسیدند. این پاره از راه امروزه به خاطر راه جدید از رونق افتاده و راه فرعی فرض می‌شود و مسافران خراسان رباط‌های انجیره را نمی‌بینند. در منزلگاه انجیره دو رباط قرار دارد؛ کاروانسرای شاه‌عباسی؛ کاروانسرای یزدی‌ها.