ماجرای تکراری رحمانی فضلی و ادعاهای مخدوش با طعم مصرف انتخاباتی/ از داستان گم شدن یک میلیارد پول نفت تا عذرخواهی بابت ادعای پول‌های کثیف

رحمانی‌فضلی در پایان خاطرنشان کرد: به بنده پیشنهاد می‌کنند که بگویم اگر از صحبت‌های من به دلیل انعکاس بد در نشریات و مطبوعات سوءبرداشت شده من عذرخواهی می‌کنم. این در حالی است که سال ۸۷ یک سال قبل از انتخابات ریاست جمهوری دهم

وزیر کشور که صبح یکشنبه برای توضیح درباره ادعای پول های کثیف در انتخابات به صحن علنی بهارستان رفت، در نهایت اعلام کرد: «این موضوع در همان روز از سوی رسانه‌های مختلف به گونه‌ای مطرح شد که هم ناقص، هم جهت‌دار و هم تحریف شده بود.»

IMG11410531
به گزارش رجانیوز، بر پایه خبری که فارس مخابره کرده است رحمانی فضلی با عقب نشینی آشکار نسبت به مواضع گذشته اش در این باره گفت: «موضوعی که ما می‌خواهیم به آن بپردازیم مسئله‌ای است که کشورهای اروپایی و آمریکا به شدت با آن مواجه هستند و علی‌رغم همه برنامه‌ها و اقدامات، بزرگترین پولشویی‌ها در داخل آمریکا، اروپا و کشورهای قدرتمند صورت می‌گیرد اما ما به عنوان کشور جمهوری اسلامی ایران معتقدیم که باید تمام فعالیت‌های ما مبتنی بر عقاید و اصول انقلابی و اعتقادی‌مان باشد و کمترین تخلف را داشته باشیم.»

وی در ادامه بدون آنکه دقیقا مشخص کند چه کسی یا چه تعداد از مسئولان بواسطه پول های کثیف در انتخابات پیروز شده اند، در سخنانی کلی گفت: «در حوزه اقتصادی نیز من این مثل را مطرح کردم که پول‌هایی که ناشی از قاچاق است می‌ تواند در اقتصاد کشور ضررهای بسیار زیادی وارد کند و رقابت را دچار اشکال کرده و انحصار ایجاد کند و در نهایت فرار سرمایه‌ها را از کشور در پی داشته باشد. در حوزه سیاسی این مسئله را مطرح کردم که اگر ما مراقب نباشیم قاچاقچیان و کسانی که به دنبال پول‌های کثیف هستند محتاج به حامی بوده و حامی خود را در حوزه قدرت جست‌وجو می‌کنند و اگر هوشیار نباشیم امکان دارد تا این افراد از طرق مختلف در حوزه سیاسی من جمله از طریق انتقال قدرت که این امر در قالب انتخابات صورت می گیرد، اعمال نظر و اعمال نفوذ داشته باشند.»

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که من برای فرماندهان سخنرانی می‌کردم جمع فرماندهان بود و خبرنگاران در پشت سالن و در جایی بودند که بنده مطلع نبودم ولی در همان جا هم مطرح کردم که اگر خبرنگاری حضور دارد لازم نیست که این صحبت‌ها در بیرون منتشر شود.

وی همچنین افزود: در ۹۴/۱/۱۹ علاوه بر پیگیری‌های انجام شده یکی از روزنامه‌ها سخنرانی‌های من را در ملاقات با کارکنان ستاد مبارزه با موادمخدر به گونه‌ای مطرح کرد که از یک جمله تحلیل درست کرد و گفت و این موضوع را به نحوی مطرح کرد که مجددا همان خواستی را که هست مطرح کند و ما گلایه خود را کتبا ابراز کردیم و آن روزنامه مجبور شد تا همین مطلب را در رسانه خود منتشر کند.

وزیر کشور اظهارداشت: آخرین بار در خصوص این موضوع در هفته قبل در شورای اجتماعی خبرنگاری از من پرسید موضع شما در قبال اظهارات یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس مبنی بر اینکه از شما خواسته شده تا برای توضیح در مورد پول‌های کثیف در جلسه مجلس حضور پیدا کنید چیست؟ من گفتم بنده به عنوان وزیر کشور موظف هستم وقتی مجلس از ما چیزی می‌خواهد در مجلس حاضر شده و توضیح دهیم.

وی افزود: تخمین‌های جهانی نشان می‌دهد یک تریلیون دلار در سال مشمول شست‌و‌شوی پول قرار می‌گیرد که معادل ۱.۶ تولید ناخالص آمریکاست. بر اساس برآورد دفتر جرم و موادمخدر سازمان ملل در سال ۲۰۰۵ آمریکا حدود ۳۵۰ میلیارد دلار، آسیا و اقیانوسیه ۲۹۲ میلیارد دلار، اروپا ۲۴۱ میلیارد دلار مشمول این موضوع بوده است.

رحمانی‌فضلی در پایان خاطرنشان کرد: به بنده پیشنهاد می‌کنند که بگویم اگر از صحبت‌های من به دلیل انعکاس بد در نشریات و مطبوعات سوءبرداشت شده من عذرخواهی می‌کنم.

رحمانی فضلی و سابقه ادعای نادرست برای مصارف انتخاباتی

این در حالی است که سال ۸۷ یک سال قبل از انتخابات ریاست جمهوری دهم، دیوان محاسبات کل کشور که در آن برهه ریاستش بر عهده رحمانی فضلی بود با ارائه گزارشی غلط مدعی شد یک میلیارد دلار پول فروش نفت به خزانه واریز نشده است.

این ادعای نادرست که چند ماه بعد از انتخابات ریاست جمهوری از سوی خود مسئولان دیوان محاسبات تکذیب شد یکی از اهرم های اصلی فشار و تخریب دولت وقت توسط کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری دهم بود و حتی به یکی از شعارهای انتخاباتی مخالفان دولت نهم تبدیل شده بود.

اما گذشت زمان و اثبات نادرست بودن آن ادعا ثابت کرد که تنها فایده آن ادعای نادرست، مصرف انتخاباتی علیه دولت وقت بوده است، حال به نظر می رسد ادعای پول های کثیف انتخاباتی نیز که با پیگیری مجلس مشخص شد واقعیت خارجی نداشته است، تنها مصرف جنگ روانی و انتخاباتی برای دولت یازدهم داشته است.