وجود تنها یک سالن کشتی در شهرستان میبد

استاد وهب مرتضایی کسی که ۳۰ سال در کشتی شهرستان میبد عمر گذاشته و حالا خیلی از شاگردانش در سنگرهای مختلف علمی و فرهنگی در خدمت جامعه هستند از وضعیت این ورزش در شهرستان گله مند است.

  • منبع: ایرنا

کشتی میبد که هر سال حداقل ۶ مقام استانی و کشوری را از آن خود می کند گمنام مانده و مورد توجه نیست.

نتیجه تلاش کشتی گیران میبدی مقام هایی است که نوجوانان و جوانان این شهرستان در سطح استان و کشور از آن خود کرده اند.

استاد وهب مرتضایی کسی که ۳۰ سال در کشتی شهرستان میبد عمر گذاشته و حالا خیلی از شاگردانش در سنگرهای مختلف علمی و فرهنگی در خدمت جامعه هستند از وضعیت این ورزش در شهرستان گله مند است.

وی که حالا در تنها سالن ورزش کشتی این شهرستان همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد در گفت و با ایرنا اظهار کرد: یکصد کشتی گیر را در رده های مختلف سنی نونهالان ،نوجوانان و جوانان تمرین می دهم.

استاد مرتضایی در این باره گفت:هرچند به لحاظ سالن ورزشی و امکانات و تجهیزات مشکل آنچنانی نداریم اما از لحاظ حمایت های مالی و بودجه و اعتبارات در مضیقه هستیم و اگر بخواهیم میزبان مسابقات باشیم و یا در مسابقات شرکت نماییم تیم خود را به لحاظ مالی نمی توانیم همراهی کنیم .

مرتضایی با اشاره به استعدادهای نوجوانان و جوانان میبدی در ورزش کشتی گفت:ورزشکاران در ورزش کشتی با تاسی به امیرالمومنین حضرت علی (ع) و با الگوی گیری از جهان پهلوان تختی درس تواضع و افتادگی و کمک به مستضعفین و احترام به بزرگان و پدر و مادرها را فرا می گیرند که نیاز به توجه بیشتر مسئولین دارد تا در آینده الگویی برای نسل های دیگر باشند .

سید جلال امامی هم که ۲۰ سال است مسوولیت هیئت کشتی شهرستان میبد را بر عهده دارد میگوید: در این مدت کشتی گیران زیادی تربیت کردیم که درمسابقات استانی و کشوری صاحب مقام هایی هم شده اند.

امامی گفت:ما با توجه به کمبود امکاناتی که درسطح میبد داریم تنها یک سالن کشتی داریم که این هم در شهیدیه واقع شده و هفته ای ۳جلسه در رده های مختلف سنی، مربیان ما به تمرین کشتی گیران مشغول می باشند.

رئیس هیئت کشتی میبد بر توجه بیش از پیش مسئولین به ورزش کشتی تاکید کرد و گفت : از مسئولین تقاضا داریم که بیشتر به این رشته ورزشی توجه داشته باشند چرا که کمبود اعتبارات کار را برای ما سخت کرده و ما با همه مشکلات کار را تعطیل نکردیم و در مسابقات شرکت داشتیم اما اگر اعتبارات بیشتری در اختیار ما بگذارند می توانیم در آینده حرف های بیشتری برای گفتن داشته باشیم .

امامی خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از یکصد کشتی گیر فعال در رده های مختلف سنی زیرنظر استاد وهب مرتضایی مربی شهرستان تمرین می کنند .