امام خامنه‌ای: مسئولین مخالفین شاخص را دعوت کنند و حرفهای آنها را بشنوند/ نماینده سابق یزد:‌ نیازی نیست!

این اظهارات نماینده سابق یزد در مجلس شورای اسلامی در حالی است که مقام معظم رهبری همین چند روز قبل و در دیدار با مداحان سراسر کشور از دولت خواستند تا منتقدین مذاکرات هسته‌ای را دعوت کنند و حرفهای آنان را بشنوند.

علی اکبر اولیا نماینده اصلاح‌طلب دور هشتم مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، اظهار داشت: نیازی به جلسه مشترک بین منتقدان تفاهم لوزان با دولت نیست چرا که این اتفاق افتاد.

به گزارش “میبدما”، وی افزود: در کمیسیون امنیت ملی مجلس تندترین مخالفان لوزان حضور داشتند و به اعتقاد من افراطی‌ترین نظرات مخالفان در این جلسه با آقای ظریف مطرح شد.

این اظهارات نماینده سابق یزد در مجلس شورای اسلامی در حالی است که مقام معظم رهبری همین چند روز قبل و در دیدار با مداحان سراسر کشور از دولت خواستند تا منتقدین مذاکرات هسته‌ای را دعوت کنند و حرفهای آنان را بشنوند.

امام خامنه‌ای در دیدار مذکور فرمودند: یک عدّه‌ای مخالفند، یک عدّه‌ای[به مذاکرات هسته‌ای]اعتراض دارند؛ خیلی خب، مسئولین ما که مردمان صادقی هستند، مردمان علاقه‌مند به منافع ملّی‌اند، بسیار خب، یک جمعی از مخالفین را ــ از آن افرادی را که شاخصند ــ دعوت کنند، حرفهای آنها را بشنوند؛ ای بسا در حرفهای آنها یک نکته‌ای باشد که این نکته را اگر رعایت کنند، کارشان بهتر پیش برود؛ اگر چنانچه نکته‌ای هم نبود، آنها را قانع کنند؛ این میشود همدلی؛ این میشود یکسان‌سازی دلها و احساسها، و به تبع آن عملها. به نظر من بنشینند، بشنوند، بحث کنند. حالا ممکن است بگویند آقا ما سه ماه بیشتر زمان نداریم؛ خب، حالا سه ماه بشود چهار ماه، آسمان که به زمین نمی‌آید؛ چه اشکالی دارد؟

با جمع‌بندی سخنان مقام معظم رهبری در می‌یابیم که این مصاحبه علی اکبر اولیاء درست در جهت خلاف آن چیزی است که مقام معظم رهبری امر فرمودند چرا که اولا اگر جلسات دولت با اعضای کمیسیون امنیت ملی، کافی بود دیگر لازم نبود که رهبر معظم انقلاب در دیداری عمومی بر آن تاکید کنند و تاکید بر انجام کاری که در حال شدن است، عبث و بی‌مورد است و ثانیا در بیانات امام خامنه‌ای منتقدین دولت، صرفا به اعضای کمیسیون امنیت ملی محصور نشده و ایشان به طور مطلق از مخالفین یاد کرده‌اند و در عمل هم بسیاری از منتقدین شاخص مذاکرات هسته‌ای در کمیسیون امنیت ملی و حتی در مجلس شورای اسلامی عضویت ندارند و دلیلی ندارد که این دسته از منتقدین را از امر مقام معظم رهبری خارج نماییم.