چرا اکثر مسئولین میبد در نمازجمعه‌های این شهرستان شرکت نمی‌کنند؟!

به نظر می‌رسد این انتظار زیادی از مسئولین شهرستان نیست که از آنان بخواهیم با مراعات مقتضیات و هنجارهای عرفی در نمازجمعه شهرشان شرکت کنند و علاوه بر به جا آوردن یک عبادت مقدس و پرثواب، از نزدیک با ولی‌نعمتان خود در ارتباط باشند

هر کس جمعیت شرکت کننده در نمازهای جمعه میبد را می‌بیند، فورا تصدیق می‌کند که این حضور مردم به نسبت جمعیت این شهرستان بسیار خوب و چشمگیر است و از این لحاظ به نظر می‌رسد نمازجمعه میبد یکی از شلوغ‌ترین نمازجمعه‌های کشور باشد.

به گزارش “میبدما”، مطمئنا یکی از مهمترین دلایل این حضور پررنگ مردم مربوط به شخص آیت الله اعرافی است که با سخنرانی‌های جذاب و شنیدنی خود، شوق حضور در نمازجمعه را در مردم مشتعل می‌سازد. البته از حق نباید گذشت که بافت مذهبی مردم میبد و تدین و انقلابی بودن اهالی این خطه نیز در رونق نمازجمعه میبد کاملا موثر است.

در این میان حضور مسئولین شهرستان میبد در نمازجمعه نیز می‌تواند انگیزه بسیار خوبی برای مردم جهت حضور در نمازجمعه ایجاد نماید؛ چه اینکه وقتی مردم ببینند مسئول شهرشان زانو به زانویشان نشسته و ضمنا می‌توانند بسیاری از مشکلاتشان را در همین فرصت و بدون هیچ مانعی با مسئولان در میان بگذارند، بیشتر علاقمند خواهند شد تا در نمازجمعه شرکت کنند.

اما با نگاهی گذرا به شرکت کنندگان در نمازجمعه میبد به این حقیقت تلخ پی می‌بریم که متاسفانه در این مراسم مقدس و عمومی، اکثر مسئولین شهرستان غایبند و این غیبت در هفته‌های متوالی ادامه یافته و حتی در نمازجمعه‌های شخص آیت‌الله اعرافی نیز مسئولین بر خلاف مردم، حضور پررنگی ندارند.

به نظر می‌رسد این انتظار زیادی از مسئولین شهرستان نیست که از آنان بخواهیم با مراعات مقتضیات و هنجارهای عرفی در نمازجمعه شهرشان شرکت کنند و علاوه بر به جا آوردن یک عبادت مقدس و پرثواب، از نزدیک با ولی‌نعمتان خود در ارتباط باشند هر چند که اصل این عبادت در زمان غیبت امام عصر(عج) واجب نباشد.