وقتی در لوزان، اتفاقی نیافتده چرا باید ملت به خیابان بریزد و شادی کند؟!

مذاکره با کشورهایی که به دروغ خود را جامعه بین المللی می نامند در حالی که ۴ کشور بیشتر نیستند که در قراردادها و حضور و آنچه در شوری امنیت تصویب می شود تقسیم منافع می کنند ساده نیست

امام جمعه موقت میبد با بیان اینکه توافقات نباید نظارت استثنایی برای امور ما ایجاد کند افزود : آنها نباید در امور داخلی ما دخالت کنند و نسبت به صنایع پیشرفته دفاعی و امنیتی ما ورود و فضولی کنند.

امام جمعه موقت میبد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به رویکرد دولت یازدهم مبنی بر تعامل با دنیا و حل مسائل کشور از جمله در بحث انرژی هسته ای از طریق مذاکره گفت: مذاکره با کشورهایی که به دروغ خود را جامعه بین المللی می نامند در حالی که ۴ کشور بیشتر نیستند که در قراردادها و حضور و آنچه در شوری امنیت تصویب می شود تقسیم منافع می کنند ساده نیست چرا که آنها کسانی هستند که خودشان از بمب اتم بر علیه کشورهای دیگر و مردم دنیا در جنگ جهانی دوم استفاده کردند .

IMG16111091

به گزارش میبد آدینه ، حجت الاسلام حبیب الله غفوری خاطرنشان کرد : این کشورها هزاران کلاهک هسته ای در دست دارند که هرساله نسلش را پیشرفته می کنند و حتی آن را در اختیار یک حیوان وحشی لجام گسیخته به اسم اسرائیل گذاشته اند که هیچ گونه نظارت بین المللی را تا به حال نپذیرفته است و امروز اینها مدعی شده اند ملت فرهیخته ، انقلابی ، متعهد ، مدین ، عالم و پیشرفته در دنیا به نام ملت ایران می خواهد احتمالا در آینده بمب اتم بسازد .

خطیب جمعه موقت میبد با اشاره به موافقت رهبر معظم انقلاب از همان لحظه اول با مذاکره دولت با امریکا و کشورهای اروپایی در خصوص مسائل هسته ای کشورمان تا صدور بیانیه لوزان گفت : با صدور این بیانیه هیچ اتفاقی نیافتاده است و هیچ الزامی برای طرفین برای توافق در آن وجود ندارد .

وی با اشاره به اظهار نظر برخی آقایان که چرا مردم نسبت به این واقعه بزرگ شادی از خود نشان نمی دهند تصریح کرد : ملت اهل بصیرت و درک است و می فهمند وقتی اتفاقی نیافتده است چرا باید به خیابان بریزد و شادی کنند .

امام جمعه موقت میبد با بیان اینکه دستاوردهای هسته ای جمهوری اسلامی ایران انفجار عشق و استعدادهای درونی جوانان متخصص این ملت است و به هیچ وجه قابل معامله نیست گفت : این دستاورد بزرگ باید به عنوان یک سرمایه عظیم ماندگار ملی باقی بماند.

حجت الاسلام غفوری ، انرژی هسته ای را از مهمترین مطالبات ملت بزرگ ایران و نسل امروز و آینده خواند و افزود: کسی از مسئولین در ذهنش این مطلب نباشد که چرخش ۴ تا سانتریفیوژ چه اهمیتی دارد ؟

خطیب جمعه موقت میبد ، انرژی هسته ای را برای ملت بزرگ ایران و نسل آینده سرنوشت ساز دانست و گفت : انرژی هسته ای در دارو و امور پیچییده کاربرد دارد و اگر می خواهیم روی پای خود بایستیم و به دشمنان وابسته نباشیم و برای نجات ملت های مظلوم از یوغ مستکبران و شیاطین بشتابیم تا آنها هم بتوانند از این نعمت الهی بدون ظلم و غارت سرمایه کشورشان استفاده کنند باید این دستاورد بزرگ را حفظ کنیم .

وی با اشاره به دغدغه های رهبر عظیم الشان انقلاب مبنی بر قابل اعتماد نبودن طرف مذاکره گفت : سخنان رئیس جمهور آمریکا بعد از چند ساعت از اعلام بیانیه لوزان برخلاف واقع بود بنابراین مسئولین باید با صراحت اعلام کنند که طرف مذاکره کننده غیر قابل اعتماد است و ملت ایران به طرف های مذاکره که دشمنان خونین این ملت بوده و هستند اصلا اعتماد ندارند.

حجت الاسلام غفوری با تاکید بر اینکه رویکرد دولت از مذاکره با گروه ۱+۵ لغو همه تحریم ها است تصریح کرد : در هرگونه توافق باید عزت ملت و منافع ملی و ارزشهای انقلاب اسلامی حفظ شود .

امام جمعه موقت میبد با بیان اینکه توافقات نباید نظارت استثنایی برای امور ما ایجاد کند افزود : آنها نباید در امور داخلی ما دخالت کنند و نسبت به صنایع پیشرفته دفاعی و امنیتی ما ورود و فضولی کنند.

خطیب جمعه موقت میبد لغو تمامی تحریم ها به صورت یکجا در همان روز اول اجرای توافق را نتیجه حداقلی توافق در مذاکرات دانست و گفت : قطعا ملت بزرگ ایران حامی و پشتیبان این توافق با چنین رویکردی در آینده خواهد بود .

امام جمعه موقت میبد در ادامه جنایات آل سعود در کشتار بی رحمانه مردم مظلوم یمن را محکوم کرد و گفت : سرزمین یمن با مردمی کهن ، معتقد و مجاهد ، باتلاقی بیشتر برای آل سعود نخواهد بود.

حجت الاسلام غفوری افزود : در صورتی که آل سعود جنایتکار متنبه نشود و دست از جنایات و کودک کشی و کشتن مردم بی گناه برندارد ؛ یقین بداند که در باتلاقی که با دست خودشان درست کرده اند به فضل الهی و با مجاهدت مردم یمن و با حمایت ملت ایران غرق خواهندشد.

امام جمعه موقت میبد در آغاز خطبه های نماز جمعه ،ضمن تبریک سالروز میلاد امام خمینی (ره ) ، میلاد با سعادت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها را به نمازگزاران تبریک گفت و به سیره و فضائل نورانی بانوی اسلام پرداخت .