مسئول سابق اوقاف میبد، سرپرست جدید اوقاف و امور خیریه اشکذر شد

در پایان از تلاش های ارزنده حجت الاسلام مجید کرمی تقدیر و تشکر و حجت الاسلام سید ابراهیم شفقت پور به عنوان سرپرست جدید اوقاف و امور خیریه شهرستان اشکذر معرفی شد.

طی مراسمی با حظور مسئولین استان «حجت الاسلام شفقت پور» به عنوان سرپرست جدید اوقاف و امور خیریه اشکذر معرفی شد.

حجت الاسلام و المسلمین طالبیان امام جمعه اشکذردر جلسه تکریم و معارفه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان با اشاره به گستره وسیع کار و فعالیت در اوقاف شهرستان افزود: متولیان موقوفات در حقیقت امانت دار هستند و باید از این امانتی که بصورت باقیات الصالحات باقیمانده است به خوبی حفظ و حراست نمایند.

وی یکی از مهمترین وظائف را سر وسامان دادن به موقوفات و تثبیت و اخذ اسناد مالکیت موقوفات برشمرد و اظهار داشت: در ادای حقوق وقف نیز نباید کوتاهی شود چرا که واقف باید از عملکرد متولی رضایت داشته باشد و این وظیفه ای بسیار سخت است.

محمد علی شاه حسینی فرماندار اشکذر ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت امام خمینی بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران افزود: وقف میراث گرانبها و سنتی حسنه است.

وی فرصت خدمتگذاری در نظام اسلامی را فرصتی مغتنم برشمرد و تصریح کرد: اداره اوقاف و امور خیریه مسئولیت مهم حمایت و صیانت از نیات واقفین خیر اندیش وجامه عمل پوشاندن به نیات ایشان و همچنین حفظ حقوق موقوفات را که بسیار حساس است را بر عهده دارد.

فرماندار اشکذر همچنین با اشاره به فعالیت ها و ظرفیت های گسترده فرهنگی اوقاف افزود: فعالیت های فرهنگی تاثیر گذار که همواره دغدغه مقام معظم رهبری نیز بوده است از جمله کارکرد های اوقاف شهرستان بوده است.

شاه حسینی در ادامه تاکید کرد: وجود مساجد، حسینیه ها و بقاع و همچنین موقوفات و میراث فرهنگی بسیار در شهرستان نشان از غنای فرهنگی مردمان مومن این خطه از دار العباده یزد می باشد.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۴ توسط رهبر معظم انقلاب ابراز امید واری کردند: انشا الله با همدلی و همراهی مردم و مسئولین به اهداف خوبی در حوزه وقف در سال جاری دست پیدا کنیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد نیز در این جلسه خدمت رسانی به جامعه را نتیجه و نقطه مشترک موقوفات دانست و تصریح کرد: مردم مومن این خطه از دارالعباده از دیر باز با پیروی از سیره اهل بیت (ع) به این احسان ماندگار توجه نموده اند.

وی در ادامه افزود: اصلی ترین وظیفه ما در اوقاف اجرای امینانه نیات واقفین است و برنامه ریزی ها برای این مهم انجام می گردد.

عادل با اشاره به حوزه های کاری در سازمان اوقاف اظهار داشت: در راستای اجرای نیات واقف ابتدا باید موقوفات شناسایی و تثبیت شوند تا متولی شرعی بتواند در ادامه با اخذ عوائد از آن نیت واقف را اجرا نماید.

وی همچنین با اشاره به آگاه سازی مردم نسبت به مسائل وقف افزود:امروزه نیاز ها در حوزه وقف متفاوت با گذشته است و در حوزه هایی مانند علمی، اموزشی ، درمانی، امور مرتبط با جوانان و … دنبال می شود.

در پایان از تلاش های ارزنده حجت الاسلام مجید کرمی تقدیر و تشکر و حجت الاسلام سید ابراهیم شفقت پور به عنوان سرپرست جدید اوقاف و امور خیریه شهرستان اشکذر معرفی شد.