انصارالله عزیز، یمن را به قبرستان مزدوران آمریکا تبدیل خواهد کرد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کردند : چگونه کشوری که در فساد عیاشی غوطه ور است و به فرمان دشمنان اسلام در منطقه دست به جنایت می زند می تواند با حمایت چند کشور و با حملات هوایی به یک کشور ضعیف بتازد .

امام جمعه میبد در خطبه های اولین نماز جمعه سال جدید ، حملات اخیر هوایی برخی کشورها از جمله عربستان به تمامیت ارضی کشور یمن را محکوم کردند .

حضرت آیت الله اعرافی با بیان اینکه ملت های مسلمان باید در برابر این زورگویی ها و تجاوزات بایستند تصریح کردند : این کشورهای مزدور که تحت حمایت امریکا به یک کشور ضعیف حمله می کنند مطمئن باشند وارد بازی بسیار خطرناکی در یمن شده اند.

به گزارش میبد آدینه ،خطیب جمعه میبد با اشاره به اینکه امروز نسیم آزادی در یمن وزیده است تا این ملت از قید و بندها آزاد شود افزودند : امریکا و قدرت های مزدور منطقه اگر ادعای آزادی ملت ها را دارند راه را برای آزادی ملت ها از زیر یوغ استکبار باز کنند.

IMG_9872

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کردند : چگونه کشوری که در فساد عیاشی غوطه ور است و به فرمان دشمنان اسلام در منطقه دست به جنایت می زند می تواند با حمایت چند کشور و با حملات هوایی به یک کشور  ضعیف بتازد .

رئیس جامعه المصطفی العالمیه تصریح کردند : به فضل الهی ملت رشید و آگاه یمن و انصارالله عزیز مثل حزب الله در برابر شما خواهند ایستاد و یمن را به قبرستان مزدوران امریکا تبدیل خواهند کرد.

ایشان با اشاره به نیم قرن ظلم و ستم و بمباران اسرائیل بر علیه ملت مظلوم فلسطین اظهار داشتند : شما مزدوران منطقه چه جوابی برای میلیون ها ملت مسلمان دارید که یکبار هم صدای این ملتها را نشنیدید بلکه هرجا توانستید به ملت های مسلمان خیانت کردید .

ما راه را به روی آینده روشن باز خواهیم کرد

امام جمعه میبد در ادامه با اشاره به روند مذاکرات هسته ایران با گروه ۱+۵ ضمن قدردانی از تلاش تیم مذاکره کننده ایران در پایبندی به منویات رهبری و دفاع از حق مسلم ملت ایران اظهار داشتند : مسئولان ما و تیم مذاکره کننده هم باید در چارچوب فرمان رهبر معظم انقلاب حرکت کنند.

آیت الله اعرافی تصریح کردند : تیم مذاکره کننده نباید در برابر خواسته ها و زیاده خواهی های گروه مقابل کوتاه بیایند چرا که خدا با ماست .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کردند : اگر در برابر اراده فولادین این ملتی که این جور در طول ۳ دهه مقاومت کرده اند کوتاه نیامدند باز هم این ملت در هیچ بن بستی نمی ماند و  ما راه را به روی آینده روشن باز خواهیم کرد.

امروز دو گفتمان به رهبری امریکا و اسرائیل و انقلاب اسلامی در عالم در مقابل هم قرار دارد

امام جمعه میبد در ادامه با بیان اینکه امروز در جهان دو گفتمان مقابل هم قرار گرفته است گفتمان اول را گفتمان ظالمان و ستم پیشه به رهبری امریکا و اسرائیل خواندند و افزودند : در پرونده آنها هزاران ظلم و ستم ثبت شده است.

حضرت آیت الله اعرافی افزودند : اما در برابر این گفتمان ستم پیشه ، گفتمان ناب ملت ایران و انقلاب اسلامی برخاسته است که الگویی نو به جهان عرضه کرده است .

امریکائیها و اسرائیلی ها توطئه های بی شماری چیده اند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشار ه به اینکه در برابر موج بیداری اسلامی ، امریکائیها و اسرائیلی ها توطئه های بی شماری چیده اند تا مسلمانان را به جان هم بیاندازند افزودند : آنها اختلافات مذهبی ، مرزی ، قومی و مزدوران خود را در چند شکل تقویت کردند که یکی از این توطئه ها حمایت از بعضی از دولت ها و قدرتهای مزدور و وابسته و دیگری جریانهای تندروی است که به صورت دو تیغ یک قیچی در خدمت استکبار جهانی قرار دارند.

هیچ معیاری از دمکراسی و آزادی در قاموس دولت های پادشاهی وجود ندارد

ایشان با انتقاد از دولت های پادشاهی که در قاموس آنها هیچ معیاری از دمکراسی و آزادی وجود ندارد یادآور شدند : دولت هایی که ثروت های بی اندازه ملت در دست شاهزادگان عیاش و فاسد قرار دارد و هیچ بویی از آزادی و انسانیت در آنها وجود ندارد و زیر نظر آمریکاییها به کشور ها حمله می شود و فساد را در دنیا ایجاد کردند که  این جریان تروریستی هم مستقیم و غیرمستقیم به خود اینها برمیگرد.

قدردانی از حفاظان حرمت بانوی پاکی ها و فضیلت ها

امام جمعه میبد در آغاز بیانات خود هم با تبریک سال جدید و بهار فاطمی به همه نماز گزاران و میهمانان نوروزی از همه کسانی که در جای جای کشور و منطقه ، حرمت و کرامت بانوی پاکی ها و فضیلت ها فاطمه زهرا دختر پیامبر خدا حضرت محمد مصطفی صلوات الله علیه را حفظ کردند قدردانی کردند.

کامیابی ها و کاستی های سال ۹۳

آیت الله اعرافی در ادامه با اشاره به برخی از کامیابی ها و کاستی های سال ۹۳، کنترل تورم و رونق نسبی اقتصاد و روند سعودی صادرات غیرنفتی و ارتقا شاخص های بهداشت و سلامت با اجرای طرح سلامت را از کامیابی های سال ۹۳ عنوان کرد و بر استمرار این روند در سال جدید تاکید کرد .

امام جمعه میبد اظهار داشتند : در سال ۹۳ در حوزه بودجه های عمرانی گشایش بهتری حاصل و با تخصیص های خوب بخش زیادی از طرح های بسیار بزرگ نیمه تمام که هزاران میلیارد تومان نیاز داشت انجام گرفت که باید از خادمان ملت تشکر کردند.

مقاومت جانانه در برابر تحریم ها از کامیابی های سال ۹۳

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ، مقاومت در برابر تحریم ها را از مهمترین کامیابی های ملت ایران در سال ۹۳ دانستند و افزودند : ملت و مسئولان ما در سال ۹۳ با با ضعامت رهبر عظیم الشان انقلاب در برابر تحریم های ظالمانه بی نظیر در تاریخ معاصر مقاومت جانانه ای از خود نشان دادند که امروز همه دنیا می فهمد ایران کشور شیردلان و مردان رشید است .

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه این تحریم ها و تهدیدها قدرت های بزرگ را به سرعت از پا در می آورد اظهار داشتند : این قدرت الهی که در این ملت تجلی پیدا کرده است استوار ماند و در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن و روز جهانی قدس ملت ایران نشان داد که از عظمت ایمانی و روحی بالایی برخوردار است.

تثبیت جبهه مقاومت یکی دیگر از محورهای کامیابی سال ۹۳

آیت الله اعرافی در ادامه با اشاره به محورهایی از کامیابی های ملت های مسلمان در منطقه هم تثبیت جبهه مقاومت در سوریه ، لبنان ، فلسطین و بسیاری از مناطق دیگر ، علیرغم موج های طوفنده و سنگینی که در عالم علیه گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی است را از کامیابی های سال ۹۳ خواندند .

خطیب جمعه میبد تصریح کردند : ملت های بیدار در برابر مزدوران اسرائیل و آمریکا و وابستگان به استکبار ایستاده اند و قدم به قدم و سنگر به سنگر تکفیری های مزدور را به عقب می رانند که این هم از درخشش های سال ۹۳ است که با پشتیبانی ملت بزرگ ایران  و با حضور جوان های رشید ملت های اسلامی انجام شده است.

کاستی ها در سال ۹۳

کمبودهای حوزه فرهنگ در سال ۹۴ جبران شود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نقطه مقابل این کامیابی ها به کاستی هایی هم اشاره کردند و افزودند : در حوزه فرهنگ و تعالی معنوی و اخلاقی انتظارات بیشتری وجود دارد که محقق نشده است و باید کمبودهایی که در حوزه فرهنگ وجود دارد در سال ۹۴ جبران شود.

کشور در برابر موج های جهانی نیازمند پایه ریزی زیرساخت های اقتصادی پولادین

آیت الله اعرافی تصریح کردند : در حوزه اقتصاد مقاومتی به رغم همه زحماتی که کشیده شده است کافی نیست و  صاحبان صنعت ، بخش عمومی ، مسئولان و مجلس و دولت باید با نگاه های بلندتری زیرساخت یک اقتصاد پولادین و استوار را در کشور پایه ریزی کنند تا موج های جهانی نتواند ما را فرو بریزد .

انتظار مردم این است که فساد اداری و مالی و اقتصادی به حداقل برسد

اشان افزودند : در حوزه مفاسد اقتصادی هم با اینکه مبارزاتی انجام و قوه قضاییه بدون ملاحضات وارد عمل شد اما این کم است و  مردم ما از نظام این انتظار را دارند که فساد اداری و مالی و اقتصادی به حداقل برسد و مسئولین با همه وجود در سال جدید به اصلاح زیرساخت های اقتصادی و به مبارزه با فساد این هم با شکل عمیق و دقیق بپردازند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه خاطرنشان کردند : در حوزه آسیب های اجتماعی مشکلات زیادی وجود دارد که در برابر این آسیب ها باید همه ما قد برافرازیم و به جای برخی مناعازعات بی حاصل سیاسی و کشمکش های بی جا مشکلات را رفع کنیم .

معالجه ناکامی ها در کشور و منطقه نیازمند توجه به شعار سال رهبری

آیت الله اعرافی با تحلیل دورنمایی از توفیقات و ناکامی های منطقه و کشور معالجه همه این محورها را در سایه شعار سال رهبر معظم انقلاب دانست و اظهار داشتند : برای مداوای همه این کاستی ها و کمبودها باید به شعار سال و نقاط محوری که رهبری معظم در پیامشان در مشهد اشاره کردند برگردیم .

اقتصاد مقاومتی درونزا و استمرار جهش های علمی

امام جمعه میبد ، تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی و درونزا و متکی بر مردم ، استمرار جهش ها و پیشرفت های علمی در همه قلمروهای مورد نیاز و عدالت اجتماعی و اقتصادی را راه حل عبور از مشکلات در کشور عنوان کردند و گفتند : ضرورت بقای یک نظام و استمرار انقلاب اسلامی این است که به مقوله عدالت اجتماعی و قضائی در دستگاه قضائیه توجه ویژه شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه دولت و و ملت باید ارتقا فرهنگی فرهنگی و معنوی و شاخص های دینی را  مهم بشمارند افزودند : دستگاههای مسئول مطابق آنچه که اسلام و دین می گوید و مطابق نیازی که جامعه و نسل عظیم جوان دارد باید برنامه ریزی کنند.

نباید شکاف های جدید بین دولت و ملت ایجاد شود

خطیب جمعه میبد با بیان اینکه انقلاب اسلامی شکاف های میان ملت و دولت را برداشت افزودند : مسئولان خادمان این ملت هستند و نباید شکاف های جدیدی ایجاد شود و باید هم ملت و هم مسئولین با همدلی و همزبانی و بر اساس رهنمودهای رهبری قدم بردارند.

ایشان خاطرنشان کردند : در استان و شهرستان هم ارتقا مراکز علمی ، زیرساخت های اقتصادی ، توجه به محیط زیست و اصلاح شاخص های محیط زیست و حفظ باغات و کشاورزی ، علمی کردن فضای کشاورزی و گردشگری منطبق با موازین اسلام و ارتقا منابع انسانی و نیروی انسانی و فرهنگ و اخلاق و مبارزه با آُسیب های اجتماعی را خطوط اصلی برشمرد و تاکید کرد : همه ما باید دست به دست هم دهیم تا منطقه و جامعه خود را بسازیم .