آیت‌الله اعرافی برگ برنده و حامی بزرگ آموزش‌ و‌ پرورش میبد است/ موفقیت میبد در کسب رتبه اول کنکور هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی، بی‌سابقه است

از تعداد ۸۰۰ نفر داوطلب شهرستان میبد ۵۶۱نفر در دانشگاههای سراسری پذیرفته شدند بنابراین از نظر درصد دانش آموزان شهرستان میبد ۷۰ درصد قبولی در دانشگاههای دولتی دارند که متوسط استان ۵۴درصد بوده است یعنی ۱۶درصد از متوسط استان بالاتر و صدر نشین استان در کمیت و کیفیت

دانش آموزان میبدی در کنکور سراسری خوش درخشیدند و برای بیست و یکمین سال متوالی همچنان پرچم افتخار را در قبولی در دانشگاههای کشور به نام خود بالا بردند .

به گزارش ایرنا بر همین اساس مراسم تجلیل از کنکوری های سال ۹۳ در میبد با حضور معاون آموزشی دوره اول متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان ، فرماندار میبد و جمعی از مسئولین امروز برگزار شد .

معاون آموزش متوسطه استان در این مراسم گفت:در میان آن همه جامعه بزرگ آماری که کنکور دارد دانش آموزان میبدی توانستند رتبه برتر را کسب کنند .

وی با بیان اینکه ۵٫۵ درصد کل داوطلبان کنکور سراسری سال گذشته استان یزد را شهرستان میبد به خود اختصاص داده است گفت:از تعداد ۸۰۰ نفر داوطلب شهرستان میبد ۵۶۱نفر در دانشگاههای سراسری پذیرفته شدند بنابراین از نظر درصد دانش آموزان شهرستان میبد ۷۰ درصد قبولی در دانشگاههای دولتی دارند که متوسط استان ۵۴درصد بوده است یعنی ۱۶درصد از متوسط استان بالاتر و صدر نشین استان در کمیت و کیفیت بودند.

زارع گفت:در پنچ گروه آزمایشی اصلی استان یزد رتبه اول را در سطح کشور کسب کرد و برای بیست و یکمین سال صدرنشین پذیرفته شدگان کنکور بود اما این صدرنشینی در سه محور انجام شد و در حوزه کمیت ۵۴ درصد قبولی در دانشگاهها رتبه اول را داشتیم.

وی با بیان اینکه در حوزه کیفیت در دو محور تراز نمره شرکت کنندگان در کنکور سراسری و تراز نمره قبول شدگان در دانشگاه ها است افزود: همانطور که استان یزد رتبه اول را در کشور از آن خود نمود و شهرستان میبد در استان رتبه اول کنکور را کسب کرد شهرستان میبد در کشور حائز رتبه اول است .

مدیر آموزش و پرورش میبد هم با اشاره به برگزاری جشن بیست و یکمین سال موفقیت دانش آموزان میبدی در کسب رتبه اول کشوری و استانی گفت:خوشبختانه دانش آموزان میبدی در کنکور سال ۹۳ با نمره تراز ۷هزار و ۲۲۵ از نظر کیفی رتبه اول کنکور را به خودش اختصاص داد.

وی خاطر نشان کرد:در درصد نمره کمیت پذیرش هم میبد با ۷۰٫۱۲ رتبه اول کنکور شهرستان از نظر کمیت و درصد قبولی را به خودش اختصاص داد.

محسن موحدی افزود: از این حیث که یک شهرستان بتواند هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی رتبه اول کنکور را به خودش اختصاص دهد تا به حال نظیر نداشته است.

وی این موفقیت را مرهون تلاش های دانش آموزان ،اولیا و همت مسئولین مجموعه آموزش و پرورش میبد خواند و گفت:آنچه توانسته ایم لطف خدا بوده است ولی واقعیت این است که همکاران خوب ما در آموزش و پرورش هرچه دارند در سرکلاس در طبق اخلاص می گذارند.

مدیر آموزش و پرورش میبد از موفقیت دانش آموزان میبد در کنکور آن هم بیست و یک سال متوالی مرهون تلاش دانش آموزان ،همراهی اولیا و همت مسئولین مجموعه آموزش و پرورش این شهرستان خواند و گفت:آموزش و پرورش رسالت تربیت و آموزش را دارد و ما سعی کردیم به بهترین وجه آن را انجام دهیم و واقعیت این است هر آنچه در توان ما بوده است به کار گرفتیم و معلمان و مشاورین هم تلاش مضاعف کردند.

موحدی فر با اشاره به همراهی مسئولین با آموزش و پرورش خاطرنشان کرد:مسئولین واقعا همراه آموزش و پرورش هستند و برگ برنده و حامی بزرگ آموزش و پرورش امام جمعه این شهرستان است که ایشان واقعا همه دغدغه اصلی شان آموزش و پرورش است.

وی با تبریک این موفقیت بزرگ به دانش آموزان ،اولیا،اداره کل آموزش و پرورش استان ،مجموعه آموزش و پرورش شهرستان و همه معلمان و مربیان گفت :امیدواریم این صدرنشینی را بتوانیم همچنان حفظ کنیم.