تشیع انگلیسی به مصالح عالی اسلام و تشیع توجه نمی‌کند و راه را بر گسترش اسلام و تشیع می‌بندد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به روشن‌فکری‌ افسارگسیخته و بی‌منطق اشاره نمود و بیان کرد: در این زمینه نیز انحرافاتی دیده می‌شود. تلاش می‌شود که این انحرافات در عالمان دین نیز نفوذ نماید و جلو ترویج مبانی و معارف این مکتب اصیل را بگیرند.

مراسم تجلیل از نخبگان و ممتازین ، با حضور آیت‌الله اعرافی و برخی دیگر از مسئولان جامعه‌المصطفی، در سالن عارف‌الحسینی مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعه‌المصطفی، در این مراسم، آیت‌الله اعرافی ضمن خوش‌‌‌آمدگویی به نخبگان و فضلای حاضر در مراسم اظهار داشت: ما و شما حوزه‌ایم و رسالت بزرگی را تعقیب می‌نماییم. در شرایط کنونی، با سلسله تهدیدها در جریان آرمان‌های انقلاب روبه‌رو هستیم.

وی، با اشاره به این تهدید‌ها، گفت: یکی از آنها، بیداری رقیبان است. رقابت در چنین عرصه‌ای، بسیار دشوار است. ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، موج‌هایی برای انتشار معارف انقلاب و مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) ایجاد شد. در گذشته، خلأیی وجود داشت که می‌توان به راحتی به پیش رفت، ولی اکنون، فضا سخت‌تر شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از دشمنانی سخن گفت که توطئه‌گر هستند و تصریح کرد: امروزه، دشمنان قوی ما در عرصه حضور دارند و بر ضد ما فعالیت می‌کنند. آنان، پیوسته، بر ضد ما و برای مقابله با ما و گفتمان متعالی ما برنامه‌ریزی می‌نمایند.

وی به خطوط انحرافی ایجاد‌شده در تشیع اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از اینها، تشیع انگلیسی است که به مصالح عالی اسلام و تشیع توجه نمی‌کند و راه را بر گسترش اسلام و تشیع می‌بندد. مگر می‌شود چنین گفتمان بالنده‌ای را با پرخاشگری و بی‌تدبیری پیش برد؟!

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به روشن‌فکری‌ افسارگسیخته و بی‌منطق اشاره نمود و بیان کرد: در این زمینه نیز انحرافاتی دیده می‌شود. تلاش می‌شود که این انحرافات در عالمان دین نیز نفوذ نماید و جلو ترویج مبانی و معارف این مکتب اصیل را بگیرند.

رئیس جامعه‌المصطفی، در ادامه، حاضران را از درگیر شدن در چنبره اختلافات شیعه و سنی بر حذر داشت و خاطرنشان ساخت: باید جلو این کارها را گرفت، زیرا مورد پسند دشمنان حقیقی امت اسلام است. این گونه حرکات، بسیار آسیب‌رسان است و اگر این مسائل نبود، جهان اسلام می‌توانست عظمت واقعی‌اش را به رخ جهانیان بکشاند.

آیت‌الله اعرافی، با اشاره به ظرفیت‌های عظیم امت اسلام، جایگاه کنونی امت اسلامی را در شأن این امت عظیم ندانست و بیان کرد: درگیری داخلی جریان‌های اهل‌بیتی، یکی دیگر از خطرات و آسیب‌هاست. این اختلافات به بهانه‌های واهی گوناگونی رخ می‌نماید.

وی افزود: از سوی دیگر، نباید از روح رسالت‌مداری و فضای حوزه‌ای فاصله بگیریم. ما اهداف عالی ایمانی داریم که پایه‌های عقلانی دارد. اگر از آن روح رسالت‌مدار فاصله بگیریم، همه اهداف ما را از بین می‌برد.

رئیس المصطفی، فاصله گرفتن از آرمان‌های انقلاب اسلامی را یکی دیگر از آسیب‌ها عنوان نمود و اظهار داشت: ضعف علمی و ناآشنایی با گفتمان‌های علمی را باید از بین ببریم. نبود نقشه جامع نیز آسیب دیگری است که باید به آن توجه کرد.