تاکید مجدد آیت‌الله اعرافی بر رعایت ضوابط شرعی و احتیاط در آن‌ها در جشن‌ها و مراسم‌ها

حضرت آیت الله اعرافی با اشاره به پاکسازی استان تکریت و بخش های زیادی از عراق از وجود داعشی ها افزودند : این قدرت انقلاب اسلامی بود که در برابر صدام جانبازی کردید و خدا این قدرت را به شما داد که بعد از سالها صاحب قدرتی شدید که در مقر صدام نجات بخش مردم عراق هستید.

امام جمعه میبد در خطبه های وحدت بخش نماز جمعه این هفته با اشاره به روند مذاکرات ایران با گروه ۵+۱ اظهار داشتند : این مذاکرات فراز و فرودهایی دارد اما با عزمی که ملت بزرگ ایران و رهبر عظیم الشأن انقلاب دارند ؛ عزت و عظمت ملت بزرگ ایران فراتر از هر چیزی در این مذاکرات است .

به گزارش میبد آدینه ، حضرت آیت الله علیرضا اعرافی تصریح کردند : هم دشمنان و هم مجریان مذاکرات بدانند اگر قرار باشد روزی عزت و عظمت ما دستخوش آمال استکبار شود ؛ هیچ کس در این کشور در برابر غرضها و طمع ورزی های دشمنان کوتاه نخواهد آمد.

خطیب جمعه میبد با بیان اینکه خطوط اساسی مذاکرات ما حفظ عزت و کیان و مجد ایران و انقلاب اسلامی است ،  بر حفظ مرزهای گفتمان انقلاب اسلامی در برابر گفتمان مستکبران تاکید کردند .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر یک مرحله ای بودن مذاکرات تصریح کردند : در عین حال نباید ما مسائل داخلی و اقتصاد مقاومتی را با مذاکرات گره بزنیم بلکه باید همچنان در برابر تحریمها و تهدیدهای دشمنان به کار و تلاش خود ادامه دهیم .

ایشان با بیان اینکه ممکن است دشمنان در برابر اراده استوار ملت تسلیم شوند و یا همچنان به لجبازی خود ادامه دهند افزودند : ما باید با تقویت زیرساخت های اقتصاد مقاومتی برای همه چیز آمادگی داشته باشیم .

رئیس جامعه المصطفی العالمیه تاکید کردند : دشمنان بدانند ملت بزرگ ایران و رهبری رشید و شجاع ایران در مذاکرات بر مبنای اصول حرکت خواهند کرد و مذاکره کنندگان هم طبعا این خط و مبنا و اصول را باید رعایت کنند.

رزمایش پیامبر اعظم حاکی از مهارت های روزافزون سپاه و بسیج سرافزاز ما بود

امام جمعه میبد در بخش دوم از بیانات خود با اشاره به برگزاری رزمایش پیامبر اعظم توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشتند : این رزمایش نقطه جدیدی از پیشرفت های فناوری نظامی ما را نشان داد که حاکی از مهارت های روزافزون سپاه و بسیجی و نیروهای نظامی و انتظامی ما بود که استواری و صلابت ملت بزرگ ایران را در برابر همه تهدیدها نشان داد .

خطیب جمعه میبد خاطرنشان کردند : باید از همه نیروهای نظامی و انتظامی،بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در هوا،دریا و زمین و هرجا که لازم باشد در دفاع از انقللاب اسلامی و ارزشهای متعالی انقلاب حضور دارند تشکر کرد .

ایشان با بیان اینکه طبعا این آمدگی رزمی و پیشرفت های چشمگیر نظامی و لجستیکی ایران امروز در دنیا مورد اعتراف جهانیان است خاطرنشان کردند : البته همان طور که سپاه و نیروهای نظامی ما اذعان کردند همه آنچه که ما در عرصه هوا ، دریا و زمین و فضا نشان داده ایم بخشی از توانمندی بزرگ ماست و اگر روزی لازم باشد ؛ قدرتهای بیشتری وجود دارد که هنگام خطر ، دشمن قدرت الهی را احساس خواهد کرد و عقب خواهد نشست.

آیت الله اعرافی یادآور شدند : مهمتر از این قدرت نرم الهی و معنوی شما ملت بزرگ ایران بود که در ۲۲ بهمن به نمایش گذاشتید و  ایمان ، اقتدار و صلابت شما و رهبر عظیم الشان پشتوانه برای همه این حرکت هاست.

امام جمعه میبد تصریح کردند: این قدرت نرم و موثر انقلاب اسلامی امروز در جهان حضور دارد .

حضرت آیت الله اعرافی با اشاره به پاکسازی استان تکریت و بخش های زیادی از عراق از وجود داعشی ها افزودند : این قدرت انقلاب اسلامی بود که در برابر صدام جانبازی کردید و خدا این قدرت را به شما داد که بعد از سالها صاحب قدرتی شدید که در مقر صدام نجات بخش مردم عراق هستید.

امام جمعه میبد با بیان اینکه امروز همه تروریست ها ، تکفیری ها و داعش دست پرورده امریکاییها در منطقه هستند افزود: این قدرتی که جلوی شما زورگویان عالم و متجاوزان به حقوق مسلمانان و ملتهای مظلوم می ایستد ایران است و نشانه اش هم عملیات های گسترده ی مهم بسیج مردم عراق است که با حمایت های معنوی ایران انجام می دهد.

اقتدار ملت ایران در یمن هم تجلی کرده است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به شرایط یمن هم گفت : هر چند ما در یمن حضور نظامی نداریم اما این قدرت نرم ۲۲ بهمن و ایمان و اقتدار ملت ایران در یمن هم تجلی کرده است.

امام جمعه میبد با بیان اینکه امروز همه دنیا خیره خیره به صحنه یمن نگاه می کنند با اشاره به جایگاه بسیار مهم یمن در معادلات دنیا اظهار داشتند : نقاط فوق العاده استراتژیک و سوق الجیشی در جهان اسلام و عالم همچون باب المندب شاهراهای بزرگ دریایی دنیا در یمن است که در کنار عربستان قرار گرفته است .

خطیب جمعه میبد افزود : یمنی که در کنار دولتی که وهابی های تندرو را پرورش داده و به جان عالم اسلام انداخته است ؛ فریاد رسای انقلاب اسلامی در آن طنین افکن شده است.

حضرت آیت الله اعرافی گفت : امیدواریم که در عراق ، سوریه و یمن و جای جای عالم شاهد پیروزی های جبهه اسلام باشیم و جبهه ایران اسلامی و گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا پرفروغتر تجلی کند و دشمنان درس بگیرند بی جهت با این جریان الهی درگیر نشوند.

رسیدگی به محرومان و فقرا در آغاز سال جدید روزافزون شود

رئیس جامعه المصطفی العالمیه در ادامه با گرامی داشت روز احسان و نیکوکاری ، بر توجه و رسیدگی به فقرا و مستمندان در ایام عید تاکید کردند .

ایشان با قدردانی از تلاش های موسسات خیریه ، کمیته امداد و  بهزیستی در توجه به محرومان یادآور شدند : این رسیدگی ها در پایان سال و آغاز سال باید روزافزون شود .

بشریت امروز در معرض بحران و تحلیل منابع آبی و جنگل ها

خطیب جمعه میبد در بخش دیگر از بیانات خود روز درختکاری و هفته منابع طبیعی را گرامی داشتند و با بیان اینکه افزایش دما ، کمبود آب ، تخریب جنگل ها که میلیون ها سال جمع شده و با سرعت در حال از بین رفتن است تصریح کردند : بشریت امروز در معرض بحران تحلیل منابع طبیعی اعم از آب و سایر بیابان و جنگل ها است و این بلای بزرگی است که آینده بشر را در کره زمین تهدید می کند.

امام جمعه میبد با اشاره به اینکه طبعا کشور ما به لحاظ نزولات آْسمانی و مشکلات کویری جزء مناطق پاینی است که در معرض این خطرهاست گفت : پیام هفته منابع طبیعی این است که کشاورزی را علمی و از اتلاف آب و منابع طبیعی ، ما رها شویم .

آیت الله  اعرافی با بیان اینکه در استان یزد بی آبی بی داد می کند ؛ بر عزم مسئولین کشور و استان در انتقال آب به مناطق مرکزی و استان یزد تاکید کردند و افزودند : باید به سرعت پروژه های جدید برای انتقال آب هم دنبال شود .

درخشش دانش آموزان میبدی در کنکور

امام جمعه میبد در ادامه هم درخشش دانش آموزان میبدی در عرصه کنکور را تبریک گفتند و افزودند : استان ما قریب ۲۰ سال است که در کنکور جایگاه برتر را دارد و شهرستان میبد هم بیش از ده سال در رتبه نخست قرار داشته که این نعمت بزرگ الهی است .

خطیب جمعه میبد افزودند : امسال هم بر اساس ارزیابی های وزارت خانه ای و استانی ، دانش آموزان عزیز ما جایگاه برتر را در راهیابی به دانشگاهها و کنکور احراز کرده اند که از همین جا از دانش آموزان ، آموزش و پرورش و معلمان و مربیان تشکر میکنیم که همه اینها حاکی از استعداد خدادی و تلاش جدی عزیزان مان است که این عرصه ها را درنوردیده اند و افتخار آفریدند و امیدواریم این روند روزافزون پیشرفت در حوزه های علمی و کسب مدارج بالای علمی در کشور و استان و شهر ما محفوظ بماند و در همه قلمروهای اخلاقی و قرآنی و فرهنگی و تربیتی هم وضع به همین منوال باشد.

گرامی داشت روز تاسیس بنیاد شهید

ایشان روز تاسیس بنیاد شهید و صدور فرمان امام در تشکیل این نهاد مقدس را گرامی داشتند و از همه کسانی که در این نهاد مقدس تلاش می کنند قدردانی کردند.

تاکید بر حفظ حرمت ایام فاطمیه در برنامه های ایام عید

آیت الله اعرافی بر آمادگی شهر برای استقبال از مهمانان نوروزی و رعایت قوانین و مقررات و ضوابط شرعی در جشن ها و مراسم ها و حتی احتیاط در برگزاری این مراسمها توسط مردم و مسئولین تاکید کردند.

امام جمعه میبد خاطرنشان کردند : باید در برنامه ها و جشن های ایام عید حرمت فاطمیه حفظ شود .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی  افزودند : ادارات و دستگاهها باید در روزهای باقی مانده از سال به دنبال تکمیل  پروژهای خود باشند و خود را در پیشگاه خدا و مردم مسئول بدانند.

آیت الله اعرافی در ادامه ، شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها قهرمان و مدافع ارزشهای ناب اسلامی و ولایت و زعامت حامعه اسلامی را به دوستداران امامت و ولایت تسلیت گفتند .

امام جمعه میبد با قدردانی از همه کسانی که در ایام فاطمیه اول و دوم حریم حرمت این بانوی بزرگ را صیانت می کنند افزودند : برافراشته شدن پرچم عزای فاطمه سلام الله علیها نشانه ایمان و علاقه وافر شما به این خاندان و مایه نجات همه شما  ازناپاکی ها و عذاب آخرت است.