بشارت امام‌خامنه ای به آینده‌روشن انقلاب+صوت

سخنان بشارت آگین امام خامنه ای در جمع فرماندهان سپاه در ۲۶ شهریور ۱۳۹۲: «به نظر بنده، آینده، آینده‌ى روشنى است براى  انقلاب اسلامى؛ نه به معناى یک دل‌خوش‌کُنَک، بلکه به معناى ملاحظه‌ى همه‌ى آنچه که جلو چشم ما است. دو استدلال را اینجا انسان نگاه کند: یک استدلال، استدلال تجربه است؛ خب، ما از […]

سخنان بشارت آگین امام خامنه ای در جمع فرماندهان سپاه در ۲۶ شهریور ۱۳۹۲: «به نظر بنده، آینده، آینده‌ى روشنى است براى  انقلاب اسلامى؛ نه به معناى یک دل‌خوش‌کُنَک، بلکه به معناى ملاحظه‌ى همه‌ى آنچه که جلو چشم ما است. دو استدلال را اینجا انسان نگاه کند: یک استدلال، استدلال تجربه است؛ خب، ما از چه وضعیّتى در اوائل انقلاب، از لحاظ فقر  نیروى انسانى، فقر نیروى مادّى، فقر سلاح، فقر تجربه‌ى مدیریّتى و فقرهاى  گوناگون دیگر، امروز به چه وضعیّتى رسیدیم؛ غناى نیروى انسانى، غناى مادّى، غناى علمى، غناى سیاسى، غناى آبرو و حیثیّت بین‌المللى. خب در این سى و  چند سال ما از کجا به کجا رسیدیم؟! همه‌ى این حرکتى هم که ما در این سى و  پنج سال کردیم، مواجه با فشار طرف مقابل بود، یعنى باد مخالف میوزید و ما  توانستیم جلو برویم؛ جریان تند مخالف ما بر این بسترى که ما در آن حرکت  کردیم حضور داشت و ما توانستیم پیش برویم؛ این تجربه خوب نیست؟ کافى نیست؟  جریانهاى مخالف و دشمنى‌ها نمیتواند ملّتى را که متّحد است و مصمّم است و  با ایمان است و میداند و میفهمد میخواهد چه کار کند، گیج و گم نیست، متوقّف کنند. در این حوادثى که اخیراً رخ داد در دنیاى اسلام در این منطقه‌ى ما،  هر جایى مى‌بینید خسارتهایى متحمّل شدند، به‌خاطر این است که نمیدانستند چه کار باید بکنند، یک خطّ درست راهنما حاکم نبود بر کارها؛ خب این‌جورى شد؛  البتّه این‌جور هم نخواهد ماند. اینجا هم آن اتّفاقى که در منطقه‌ى اسلامى و کشورهاى اسلامى افتاده است – آن بیدارى – یک چیز بى‌سابقه‌اى است، کار خودش را خواهد کرد. این یک عنصر، یک استدلال، که استدلال تجربه است.»

  «یک استدلال دیگر این است که ما داریم با منطق پیش میرویم، با محاسبه‌ى علمى پیش میرویم؛ طرف مقابل ما دچار ضعفهاى روزافزون و تناقضهاى درونى است به‌خاطر غلطِ فاحش بودنِ ساختِ درونى آن تمدّن؛ آنها دارند عقب‌نشینى میکنند – البتّه لازم نیست به این عقب‌نشینى اعتراف کرده  باشند یا به طور محسوس و واضحى در حرفهاى آنها دیده بشود – واقع قضیّه این  است، حقیقت قضیّه این است. وقتى یک ملّتى با محاسبه‌ى درست، با پیداکردن  نقطه‌ى صحیح کار، کار را پیش میبرد، قطعاً به نتایج مطلوب خواهد رسید. ما  گفته‌ایم «ساخت درونى نظام» باید استحکام پیدا کند؛ ما گفته‌ایم «علم»  بایستى رشد پیدا کند؛ ما گفته‌ایم «تولید داخلى»  بایستى اساس کار باشد؛ ما گفته‌ایم «نگاه خوشبینانه به استعداد بومى کشور»  بایستى جدّى باشد، استعدادها پرورش پیدا کند؛ اینها پایه‌هاى اصلى کار  است. وقتى کشورى با تکیه‌ى به استعدادهاى درونى، با تکیه‌ى به ابتکار نیروى انسانى خود، با تکیه‌ى به علم و دانش خود، با تکیه‌ى به ایمان خود و با  اتّحاد حرکت میکند، قطعاً به نتایج مطلوب خواهد رسید. بنابراین ما تردیدى  نداریم که آینده‌ى روشنى داریم؛ البتّه اینکه این آینده زود باشد یا دیر  باشد، دست من و شما است: اگر خوب حرکت کنیم، آینده زودتر خواهد رسید؛ اگر  چنانچه تنبلى و کوتاهى و خودخواهى و دنیاپرستى و دل دادن به این ظواهر، چشم ما را یک قدرى پُر کند، ساقط کند ما را، در درون خودمان ریزش – چه ریزش  شخصى در درون، چه ریزش اجتماعى – پیدا بکنیم، البتّه دیرتر به دست خواهد  آمد؛ امّا بدون تردید به دست خواهد آمد و این به برکت مجاهدتها و  فداکارى‌ها است که بحمدالله در میدان فداکارى هم شماها فعّال بودید، خوب  بودید، حرکت درخشانى کردید، در آینده هم ان‌شاءالله همین‌جور خواهد بود.»

انقلاب اسلامی ایران در قرآن و روایات

دریافت صوت: با دو استدلال آینده روشنی در پیش داریم