هجوم ۲۸ مار به منازل شهروندان میبدی

از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۸ حادثه مار به مرکز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی میبد گزارش شده که نیمی از آن طی یک‌ماه اخیر رخ داده است. محمود دهقانی سرپرست سازمان آتش‌نشانی میبد با اعلام این خبر افزود بیشترین موارد اعلام حادثه مار در سال‌های گذشته مربوط به فصل زمستان و اوایل بهار بوده که […]

از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۸ حادثه مار به مرکز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی میبد گزارش شده که نیمی از آن طی یک‌ماه اخیر رخ داده است.

محمود دهقانی سرپرست سازمان آتش‌نشانی میبد با اعلام این خبر افزود بیشترین موارد اعلام حادثه مار در سال‌های گذشته مربوط به فصل زمستان و اوایل بهار بوده که طی آن مار برای خواب زمستانی یا رسیدن به شرایط بهتر، محل زندگی خود را تغییر می‌دهد اما در چند روز اخیر شاهد افزایش بیش از حد انتظار گزارش مشاهده مار در منازل مسکونی ‌بوده‌ایم که یکی از دلایل این امر می‌تواند ناشی از گرمای کم‌سابقه هوا و کاهش رطوبت و روی آوردن مارها به محل‌های نمناک و خنک در واحدهای مسکونی باشد.

جلال دهقانی سرپرست ایستگاه شماره ۱ آتش‌نشانی میبد و کارشناس امور ایمنی با بیان اینکه اغلب مارهای گرفته شده سمی نیستند به تمام شهروندان توصیه کرد در صورت مواجهه با مار ضمن حفظ خونسردی بدون هیچ اقدامی با سامانه ۱۲۵ تماس بگیرند. متأسفانه در مواردی علاوه بر ۲۸حادثه مذکور شهروندان از روی ترس و وحشت اقدام به کشتن مار نموده‌اند.

دهقانی افزود سازمان آتش‌نشانی پس از به دام انداختن مار آن را برای مصارف دارویی و غیره به مرکزی در یزد تحویل می‌دهد یا اینکه با هماهنگی محیط زیست آن را به طبیعت برمی‌گرداند.