نشست‌خبری رییس موسسه‌آموزش‌عالی‌اردکان

همزمان با ثبت نام دانشجویان جدیدالورود و آغاز سال تحصیلی جدید سرپرست دانشگاه اردکان در نشست خبری اصحاب رسانه این شهرستان حاضر شد و به سؤالات خبرنگاران پاسخ گفت. دکتر حسین غفوری چرخابی در ابتدای سخنانش در پیش بودن هفته دفاع مقدس را یادآور شد و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این دوران، از […]

همزمان با ثبت نام دانشجویان جدیدالورود و آغاز سال تحصیلی جدید سرپرست دانشگاه اردکان در نشست خبری اصحاب رسانه این شهرستان حاضر شد و به سؤالات خبرنگاران پاسخ گفت.

دکتر حسین غفوری چرخابی در ابتدای سخنانش در پیش بودن هفته دفاع مقدس را یادآور شد و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این دوران، از مقام شامخ سرداران و ۴۲۰ شهید اردکان تجلیل کرد.

سرپرست دانشگاه اردکان به جایگاه عالم پروری اردکان پرداخت و حاکمیت ایمان، اخلاق و فضیلت در اردکان را مدیون وجود علمایی چون آیه الله العظمی فاضل اردکانی(ره)، حاج ملا محمد حائری(ره)، آیه الله خاتمی(ره) و آیه الله بهجتی(ره) عنوان کرد. وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه همواره اردکان شخصیت هایی را پرورش داده که منشأ خدمات و اثرات بزرگی در شهرستان، استان، کشور و حتی جهان بوده اند؛  از مردم اردکان به عنوان مردمانی پراستعداد،باهوش ، سخت کوش، اخلاقی و ملتزم به مسائل تربیتی و دینی یاد کرد و این موضوع را پشتوانه ای جهت مراکز آموزش عالی اردکان دانست.

دکتر غفوری چرخابی سپس به سیر شکل گیری دانشگاه اردکان از سال ۸۸ تاکنون پرداخت و ضمن تشکر از مساعدت های کلیه مسئولین به ویژه نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی افزود: دانشگاه اردکان تنها دانشگاه دولتی مستقل در اردکان محسوب می شود که صاحب ردیف بودجه مستقل می باشد.

وی با بیان اینکه تعداد رشته های این مجموعه در کمتر از ۲ سال از ۵ رشته به بیش از ۲۳ رشته (با ۱۱۰۰دانشجو) در مقاطع مختلف رسیده است گفت: توسعه تحصیلات تکمیلی و افزایش فعالیت های عمرانی در کنار توجه مستمر به فعالیت های فرهنگی از جمله محورهای کاری امسال دانشگاه اردکان خواهد بود.

سرپرست دانشگاه اردکان پذیرفته شدن ۱۷نفر از دانشجویان این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های معتبر کشور در سال جاری را از جمله افتخارات این دانشگاه بر شمرد. دکتر غفوری چرخابی با اشاره به حضور دانشجویان غیر بومی در اردکان گفت: همشهریان بایستی به دانشجویان با دیده رأفت، عطوفت، محبت و مهمان توجه کنند و مسئولین شهر نیز بایستی نگاهشان نسبت به آموزش عالی از دستگاه های دیگر متفاوت باشد.

وی همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص فعالیت های شورای هماهنگی مراکز آموزش عالی اردکان گفت: این شورا در سال جاری فعال شده و جهت راه اندازی دانشکده ها و رشته های مورد نیاز واحد های دانشگاهی  هماهنگی لازم را انجام می دهد.

راه اندازی اتاق رشد، أخذ مجوز انتشارات کتاب دانشگاه، آغاز به کار مرکز رشد فناوری اردکان و تشکیل مجمع خیرین دانشگاه از جمله دیگر خبرهایی بود که سرپرست دانشگاه اردکان به تشریح آنها پرداخت.