انعکاس پیاده‌روی ظریف، مایه سرشکستگی در دنیا شد/ اگر این مسئله تکرار شود، ملت برخورد قاطعانه خواهد کرد

سخنان حجت الاسلام و المسلمین غفوری در نمازجمعه این هفته میبد درباره موضوع مذاکرات هسته‌ای و زورگویی مقامات آمریکایی و غربی و نیز تذکر به تیم مذاکره کننده تکبیرهای پیاپی شرکت کنندگان در نمازجمعه را در پی داشت.

حجت الاسلام حبیب الله غفوری با بیان اینکه توافق بد ، توافقی است که به ضرر منافع ملی و موجب تحقیر ملت بزرگ و با عظمت ایران باشد تصریح کرد : اگر قرار باشد توافقی شود که با منافع ملی ناسازگار و موجب تحقیر و زیرپا گذاشتن عزت و عظمت ملت باشد ملت ایران با چنین توافقی موافق نیست.

.امام جمعه موقت میبد در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته با اشاره به بیانات روشن رهبر عظیم الشان انقلاب در خصوص مذاکرات هسته ای گفت : ملت ایران با هیچ توافقی که توافق بد محسوب شود موافقت نخواهد کرد.

به گزارش میبد آدینه ، حجت الاسلام حبیب الله غفوری با بیان اینکه توافق بد ، توافقی است که به ضرر منافع ملی و موجب تحقیر ملت بزرگ و با عظمت ایران باشد تصریح کرد : اگر قرار باشد توافقی شود که با منافع ملی ناسازگار و موجب تحقیر و زیرپا گذاشتن عزت و عظمت ملت باشد ملت ایران با چنین توافقی موافق نیست .

خطیب جمعه موقت میبد خاطرنشان کرد : دشمنان انقلاب می خواهند با قلدری و زورگویی خواسته های خودشان را که در میدان جنگ نتوانستند به آن دست یابند ؛ از طریق مذاکرات تحمیل کنند اما بدانند ملت ایران زیربار زیاده خواهی و زورگویی نخواهد رفت .

وی با اشاره به پیشنهاد دشمنان اسلام و انقلاب مبنی بر توافق دو مرحله ای مذاکرات تصریح کرد : این پیشنهاد از کلاههای انگلیسی است که دشمنان می خواهند به دنیا وانمود کنند که ما با ایران به توافق رسیدیم و هر روز با یک بهانه ای اصل مذاکره را زیر پا بگذارند.

حجت الاسلام غفوری گفت : همانطور که نظر رهبر عظیم الشان انقلاب و ملت بزرگ ایران است باید کلیات و جزئیات مذاکرات در یک مرحله انجام و از هرگونه توافق کلی پرهیز شود.

امام جمعه موقت میبد با قدردانی از همه تلاش های تیم مذاکره کننده و مسئولین وزارت امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد : اگر نهایتا به توافقی رسیدیم که همه تحریم ها کنار زده شد تا ملت برای رسیدن به اهداف و پیمودن مسیر آرمانی خود آسان تر پیش بروند بسیار عالی است اما اگر دشمن به دنبال زیاده خواهی بود نگران تحریم نباشید.

خطیب جمعه موقت میبد تصریح کرد : ملت ایران  ملت رزم و استقامت و ایستادگی است و پای دین ، قرآن ، مکتب ، انقلاب ، خون شهیدان ، آرمان ها و ارزشهای انقلابی اش تا آخرین قطره خون ایستاده است.

وی خاطرنشان کرد : ملت ایران اگر به نقطه ای رسید که برایش یقین شد مذاکرات برای برداشتن تحریم ثمری ندارد عزمش را جذم تر خواهد کرد تا تحریم را تبدیل به فرصتی تازه کند و آنچنان خود را مستقل خواهد کرد که برای همیشه دشمن را از طمع در اقتصادمان نا امید کند.

امام جمعه موقت میبد در ادامه با اشاره به انعکاس قدم زدن وزیر خارجه کشورمان با وزیر خارجه شیطان بزرگ امریکا تصریح کرد : شاید این حرکت برای شما عادی باشد اما برای ملت بزرگ ایران خوشایند نبود و انعکاس آن در دنیا  مایه سرشکستگی شد .

وی با تاکید بر اینکه شما فرزند این سرزمین و نماینده ملت ایران و شهدای سرافراز هستید افزود : امروز ملت ایران قلم اسلام و قرآن را در دنیا به دست دارد و مدعی زمینه سازی ظهور حضرت ولی عصر هستند بنابراین مسئولین شان ملت ایران و پشتوانه معنوی را باید در رفتارها و برخوردها حفظ کنند و اگر این مسئله تکرار شود و خطوط قرمز ارزشهای ملت زیرپا گذاشته شود، ملت قاطعانه برخورد خواهد کرد .

حجت الاسلام حبیب الله غفوری در بخش دیگر از سخنان خود با تبریک سی و شمشمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و قدردانی از حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال با اشاره به توطئه های دشمنان در طول تاریخ انقلاب اسلامی گفت : دشمن در طول انقلاب اسلامی با انواع توطئه ها از جمله منافقین ، تجزیه کشور ، تحریک گروهک ها و اقلیت ها ، احزاب ، جبهه ملی ، تحمیل جنگ و تحریم های اقتصادی نتوانست جلوی پیشرفت انقلاب اسلامی را در دنیا بگیرد .

امام جمعه موقت میبد افزود : دشمنان نظام و انقلاب به این فکر افتادند که اساس اسلام و دین را دچار چالش کنند چرا که فهمید آنچیزی که این ملت را در صحنه نگه می دارد ایمان به خدا و قیامت است همان چیزی که باعث شد فرزاندان این ملت جانشان را در این راه تقدیم کردند.

خطیب جمعه موقت میبد با بیان اینکه دشمنان برای لکه دار کردن چهره واقعی اسلام به دنبال ایجاد مدل های جدیدی از اسلام شدند افزود : آنها با ایجاد اسلام طالبانی و داعشی و نشان دادن خشن ترین جنایات به دست تروریست ها و تهیه عکس و فیلم و انتشار آن در دنیا تلاش کردند اسلام را بدنام و چهره آن را لکه دار کنند.

وی خاطرنشان کرد : مدل دیگر اسلام سبک حکام خلیج بود که بتوانند هم کلیدار کعبه و خادم الحرمین باشند و هم هر جنایتی را مرتکب شد و آیه آیه قرآن را علنا زیر پا بگذارند .

امام جمعه موقت میبد نوع دیگر اسلام را اسلام سکولاریستی ترکیه بیان کرد و گفت : این نوع سوم اسلام بود که آن را در در دنیا تقویت کردند تا نشان دهند که در کنار بی حجابی می توان متدین بود تا یک میلیارد و نیم مسلمان را به سمت گرایش های مختلف جذب کنند تا تابش انقلاب اسلامی و نوارنیت آن را که همه مسلمان و غیر مسلمان را تحت تاثیر قرار داده است به بیراهه هدایت کنند.

حجت الاسلام غفوری خاطرنشان کرد : اما خدای متعال علیرغم میل آنها روز به روز بر نورانیت تفکر انقلاب اسلامی در دنیا افزوده است و به یاری خدا روز به روز تا ظهور وجود مقدس ولی عصر همچنان بر نورانیت تفکر انقلاب اسلامی افزوده می شود.

میبدما: سخنان حجت الاسلام و المسلمین غفوری در نمازجمعه این هفته میبد درباره موضوع مذاکرات هسته‌ای و زورگویی مقامات آمریکایی و غربی و نیز تذکر به تیم مذاکره کننده تکبیرهای پیاپی شرکت کنندگان در نمازجمعه را در پی داشت.