همایش «سبک‌ زندگی‌ اسلامی‌ و فرزند‌آوری» در میبد برگزار شد +عکس

پیش دبستانی قرآنی مهتاب و مهد کودک قرآنی بشری همایش «سبک زندگی اسلامی و فرزندآوری» را با حضور سرکار خانم دکتر سیاح؛ مسئول کارگروه جمعیت شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور و با همکاری دانشکده علوم قرآنی، فرمانداری، بهزیستی و آموزش و پرورش برگزار نمود.

پیش دبستانی قرآنی مهتاب و مهد کودک قرآنی بشری همایش «سبک زندگی اسلامی و فرزندآوری» را با حضور سرکار خانم دکتر سیاح؛ مسئول کارگروه جمعیت شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور و با  همکاری دانشکده علوم قرآنی، فرمانداری، بهزیستی و آموزش و پرورش برگزار نمود.

این همایش در روز جمعه مورخ ۱۷/۱۱/۹۳ در سالن همایش دانشکده علوم قرآنی ساعت ۱۵ ، با حضور اولیاء قرآن آموزان این دو مرکز قرآنی و کارکنان ادارات و آموزش و پرورش برگزار شد .

مباحث مطرح شده در این جلسه به شرح ذیل می باشد :

در ابتدا دکتر سیاح در مورد روند نزولی رشد جمعیت در سال های ۵۷ به بعدرا بیان نمودند و ضمن مقایسه آمارهای رشد جمعیت در ایران با سایر کشورها بویژه آمریکا و اسراییل این نکته را اظهار داشتند که مساله جمعیت در ایران وارد بحران گردیده و با توجه به فرمایشات رهبر معظم ایران حضرت آیه ا.. خامنه ای ، باید هم مردم و هم مسئولین و دولت این مساله را جدی گرفته و در صدد حل این بحران برآیند .

در حال حاضر اکثر خانواده ها دارای یک فرزند می باشند که همین تک فرزندی مشکلات عمده ای را در تربیت صحیح این فرزند خواهد داشت .

همچنین در مورد اعتقادات  و تفکرات غلطی که در بین جامعه رواج پیدا کرده توضیحاتی ارائه نمودند اعتقادات غلطی همچون  :جمعیت کمتر رفاه بیشتر ، فرزند کمتر کیفیت بهتر ، پیشگیری از بارداری مساوی با سلامت
و در پایان ضمن بیان اینکه جامعه و کشور ایران ظرفیت و منابع کافی برای رشد جمعیت را دارا می باشد در مورد  توضیه دین به فرزندآوری و افزایش نسل شیعه و اینکه مردم از لحاظ اقتصادی ترسی از ازدیاد فرزند در خانواده نداشته باشند مطالبی ارائه نمود.

IMG_1474 IMG_3227 IMG_1461 IMG_1504 IMG_3215 IMG_3219 IMG_3220