مسؤولان باید نظرات مراجع و علما را مهم بشمارند و به آن عمل کنند

رییس جامعه المصطفی العالمیه با بیان این‌که انقلاب اسلامی ما از حوزه‌‌های علمیه نشأت گرفت، توجه و مهم شمردن نظرات مراجع تقلید، علما و حوزه‌های را مهم‌ترین مؤلفه برای ادامه درست مسیر انقلاب عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی، رییس جامعه المصطفی العالمیه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که با حضور گسترده مؤمنان در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف پرداخت.

 امام جمعه قم با بیان این‌که انقلاب اسلامی معادلات جهان را تغییر داد، بیان داشت: بالاترین نعمت عصر ما انقلاب اسلامی است و بالاترین مسؤولیت بر دوش ما به ویژه مردم قم و حوزه‌های علمیه در قبال انقلاب گذاشته شده است.

 وی تصریح کرد: بازگشت به اسلام، هویت دینی و اسلام سیاسی و اجتماعی، تأکید بر اسلام ناب محمدی در برابر اسلام آمریکایی، تعیین جایگاه روحانیت و مرجعیت، الگو بودن برای جوامع مختلف، تأکید بر استقلال سیاسی و علمی، آزادی مردمی، اسلامی سازی علوم انسانی، تغییر سبک زندگی، دوری از تجمل گرایی، مقاومت، عدالت، کمک به مستضعفین، ولایت فقیه و نهاد سازی از جمله اصول اساسی انقلاب اسلامی است.

 رییس جامعه المصطفی العالمیه با بیان این‌که انقلاب اسلامی ما از حوزه‌‌های علمیه نشأت گرفت، توجه و مهم شمردن نظرات مراجع تقلید، علما و حوزه‌های را مهم‌ترین مؤلفه برای ادامه درست مسیر انقلاب عنوان کرد.

 وی افزود: مسؤولان باید نظرات و رهنمودهای مراجع تقلید و علما را مهم بخوانند؛‌ حوزه‌های علمیه و روحانیت نیز باید منتاسب نیازهای روز پیشرفت کرده و بتواند پاسخگوی تمام نیازها باشند.

 آیت الله اعرافی وحدت را پیام انقلاب اسلامی در عرصه بین المللی عنوان کرد و گفت: متأسفانه بسیاری از حکام نسبت به این موضوع بی اعتنایی کردند، در حالی که اگر می‌خواهند مشکلات جهان اسلام حل شود نباید به این پیام پشت کنند.

 امام جمعه قم همچنین یکی از تأکیدات اسلام و انقلاب اسلامی را دوری از تجملات به ویژه در فضای دولتی دانست و بیان داشت: مقاومت و عقلانیت در کنار هم در انقلاب نهادینه شد و ارزش‌های دینی احیا و عرضه شد.

وی همچنین نامه ارسالی رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی را از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد.

 رییس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ۲۲ بهمن ماه نیز خواستار حضور گسترده مردم در راهپیمایی این روز شد و اظهار داشت: مردم در این روز به سبب حس مسؤولیت و تبعیت از رهبر معظم انقلاب حضوری با شکوه و با بصیرت خواهند داشت.

 وی تأکید کرد: مسؤولیت مردم و مسؤولان در قبال انقلاب اسلامی بسیار سنگین است و باید در جهت حفظ دستاوردهای آن، ارزش‌های اسلامی و گفتمان انقلاب و امام تلاش کنیم؛ مفسر درست و ناب گفتمان انقلاب و امام راحل نیز رهبر معظم انقلاب هستند.

 آیت الله اعرافی تصریح کرد: البته مشکلات داریم، ولی تلاش ما باید حفظ و تأکید بر دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های داخلی و خارجی باشد.

 رییس جامعه المصطفی در خطبه نخست نیز به بیان حقوق افراد در قبال خانواده پرداخت و گفت: باید سبک زندگی اسلامی را در خانواده‌های خود پیاده کنیم، چرا که به سبب پیروی از سبک زندگی غربی گرفتار مشکلات زیادی می‌شویم.

 وی تصریح کرد: براساس اسلام و گفتمان انقلاب اسلامی باید به سبک زندگی نورانی اسلام بازگردیم؛ بازگشت به اسلام تمام مشکلات را می‌تواند حل کند.

 امام جمعه قم با بیان این‌‌که خانواده بنیان هر جامعه‌ای است، اظهار داشت: خانواده سلول جامعه است که اگر سالم باشد جامعه نیز سالم می‌شود؛ تداوم نسل آدمی، رفع نیازهای طبیعی و عاطفی، رشد معنوی و تربیت نسل آینده از جمله کارکردهای خانواده است.

 وی افزود: خانواده مطلوب از نظر اسلام خانواده‌ای است که ضمن پاسخگویی به نیازهای طبیعی و عاطفی، سبب تکامل و یاری فرد در عبادت خدا می‌شود.