میبد به کانون گردشگری استان تبدیل شده

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رفیعی، ظهر دوشنبه در جلسه تخصصی کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد اظهار داشت: شهر تاریخی و کهن میبد، اعتبار و قدمتی چندبن ساله دارد به همین دلیل از جاذبه‌های تاریخی ارزشمندی نیز بهره مند است. وی افزود: شهر تاریخی میبد اکنون به یک شهر کاملا توریستی […]

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رفیعی، ظهر دوشنبه در جلسه تخصصی کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد اظهار داشت: شهر تاریخی و کهن میبد، اعتبار و قدمتی چندبن ساله دارد به همین دلیل از جاذبه‌های تاریخی ارزشمندی نیز بهره مند است.

وی افزود: شهر تاریخی میبد اکنون به یک شهر کاملا توریستی و کانون برتر صنعت گردشگری استان یزد تبدیل شده است.

رفیعی تاکید کرد: بناهایی همچون نارین قلعه، برج کبوترخانه و ده‌ها اثر تاریخی دیگر، میبد را برای گردشگران داخلی و خارجی به شهری جذاب تبدیل کرده است.

وی با اشراه به طرح جامع منطقه نمونه گردشگری نارین قلعه عنوان کرد: این طرح در حال طی کردن مراحل مختلف تصویب است و مطالعات آن توسط کارشناسان در دست انجام است.

رفیعی با بیان مختصات طرح شامل بافت پیرامون نارین قلعه، روستای کچلک و پایگاه انگلیسی ها و … خاطرنشان کرد: افزایش بهره وری پایدار و خردمندانه از پتانسیلهای گردشگری شهر میبد از جمله اهدافی است که در اجرای این طرح دنبال می شود.

وی بهره برداری از اسناد بالا دستی اعم از سند چشم انداز توسعه بخش میراث فرهنگی استان یزد، سند ملی توسعه و طرح راهبردی توسعه گردشگری استان را از جمله ویژگی های فنی در تدوین طرح جامع منطقه نمونه گردشگری نارین قلعه برشمرد.

رفیعی با اشاره به کاربری هایی که هر یک از فضاها در طول اجرای این طرح به دست خواهند آورد، تاکید کرد: در این طرح، بافت تاریخی و حریم نارین قلعه در قالب سایت شماره یک برای خدمات رسانی به گردشگران، موزه زنده، کاربری فرهنگی – تاریخی، روستای کچلک کاربری مجموعه ای تفریحی و موزه زنده مردم شناسی و پایگاه انگلیس ها به عنوان سایت گردشگری کویر اعم از رصد ستاره شناسی، شتر سواری و بقیه اماکن کاربری های مرتبط با بحث گردشگری خواهند یافت.

وی اظهار امیدواری کرد: سند چشم انداز طرح جامع منطقه نمونه گردشگری نارین قلعه، میبد را به کانون برتر صنعت گردشگری استان یزد و یک شهر توریستی تبدیل کند.