تصاویراختصاصی‌میبدما ازپروژه‌عظیم ساخت صحن حضرت‌زهرا(س) در نجف‌اشرف

در مجموع این صحن ۱۹۸ هزار مترمربع مساحت خواهد داشت. عملیات ساخت این صحن در مدت پنج سال برنامه ریزی شده که البته با تلاشهای گسترده و خالصانه سازندگان این طرح تا چهار سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار میبدما، عملیات اجرایی ساخت صحن حضرت زهرا (سلام الله علیها) در نجف اشرف با جدیت هر چه تمام در حال اجراست و اجرای این طرح به صورت شبانه روزی دنبال می‌شود. به گفته مسئولان اجرایی، عملیات ساخت این صحن در مدت پنج سال برنامه ریزی شده که البته با تلاشهای گسترده و خالصانه سازندگان این طرح تا چهار سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

مردم ایران اسلامی تا کنون مشارکت زیادی برای ساخت این صحن مطهر داشته اند و با کمکهای خود ارادت و محبت خود را بار دیگر با خاندان پاک عصمت و طهارت (علیهم السلام) اثبات کردند. خاطر نشان می‌شود، برای صحن مطهر حضرت زهرا (س) بخش‌های زیارتی، غیرزیارتی و فضاهای جنبی در نظر گرفته شده و در قسمت غیر‌زیارتی؛ کتابخانه، واحدهای خدماتی، پارکینگ، موزه پیش‌بینی شده ودر مجموع این صحن ۱۹۸ هزار مترمربع مساحت خواهد داشت و عملیات احداث آن برعهده ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران قرار دارد و پیمانکار این طرح عظیم نیز از ایران انتخاب شده است.

شایان ذکر است، اجرای این طرح عظیم با این وسعت و کیفیت در شرایط فعلی عراق از جمله طرح‌های ملی این کشور محسوب می‌شود و در نوع خود کم نظیر است.