حضرت آقا فرمودند ایشان توکل کند و امامت جمعه قم را بپذیرد/ من علاقه روحی و عاطفی به مردم میبد دارم/ تردیدها درباره نمازجمعه میبد در آینده روشن خواهد شد

من از این اتفاق یکه خوردم و بسیار گریستم و ناخودآگاه به یاد ۳۲ سال گذشته افتادم که ۱۰ سال امام جمعه موقت و ۲۲ سال امام جمعه دائم میبد بودم و تمام خاطرات این سالها برایم زنده شد و از آن سو این مسئولیت آن هم در شهری مثل قم، بسیار خطیر است.

در پی انتصاب آیت الله اعرافی به عنوان امام جمعه قم و مطرح شدن ابهامات درباره تداوم امامت جمعه ایشان در میبد، جمعی از نخبگان و فعالان فرهنگی شهرستان میبد با حضور در بیت آیت الله اعرافی با ایشان دیدار کردند و نگرانی‌های خود را در این خصوص مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار “میبدما”، آیت الله اعرافی در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از ابراز لطف حاضرین به انتصاب اخیر اشاره کرد و گفت: در طول یک دهه اخیر، ۳-۴ مرتبه به علت مشغله‌های زیاد و پیشنهادات متعددی که ارائه می‌شد تا مرز جدایی از نمازجمعه میبد رفتم اما این اتفاق نیفتاد.

وی با اشاره به دیدار ۵-۶ سال قبل خود با مقام معظم رهبری گفت: در آن دیدار ایشان تاکید کردند که نمازجمعه میبد را رها نکنم و گفتند چون مردم آنجا راضی هستند و مطالبه دارند، همچنان امامت جمعه میبد را برعهده داشته باشید.

وی گفت: در طول ۷-۸ سال اخیر، بارها مطرح شد که من نمازجمعه میبد را ترک کنم اما من روی ماندن در میبد اصرار داشتم اما این دفعه با تمام دفعات قبلی متفاوت است.

وی در تشریح روند پیشنهاد امامت جمعه قم گفت: ۳-۴ هفته قبل من تهران و در دفتر مقام معظم رهبری برنامه ای داشتم. آقای محمدی گلپایگانی در آنجا به من خبر داد که لیستی متشکل از ۱۰-۱۲ نفر از اساتید قم به حضرت آقا ارائه شده تا خطیبی به ائمه جمعه قم اضافه شود و مقام معظم رهبری دو نفر را از این لیست انتخاب کرده‌اند که اولی‌اش شما هستید.

آیت‌الله اعرافی افزود: نامه‌ای خطاب به حضرت آقا نوشتم و چندین دلیل ذکر کردم که این کار به مصلحت نیست و تقریبا مطمئن بودم که حضرت آقا این دلایل را خواهند پذیرفت اما بعد از این نامه یکدفعه در اخبار و رسانه‌ها متوجه شدم که اسم من به عنوان امام جمعه قم مطرح شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: من از این اتفاق یکه خوردم و بسیار گریستم و ناخودآگاه به یاد ۳۲ سال گذشته افتادم که ۱۰ سال امام جمعه موقت و ۲۲ سال امام جمعه دائم میبد بودم و تمام خاطرات این سالها برایم زنده شد و از آن سو این مسئولیت آن هم در شهری مثل قم، بسیار خطیر است.

آیت الله اعرافی با اشاره به سرنوشت نامه خود به مقام معظم رهبری هم گفت: یکی از دوستان تماس گرفتند و خبر دادند که حضرت آقا نامه شما را خوانده اند و معاذیر مطرح شده را چندان مهم ندانسته‌اند و فرموده‌اند که ایشان به خدا توکل کنند.

وی افزود: برای من تا همین چند روز قبل روشن بود که دیگر در میبد نمی‌توانم باشم اما به واسطه مسائلی، تردیدهایی در این زمینه ایجاد شده که در آینده روشن خواهد شد؛ ضمن آنکه من علاقه روحی و عاطفی به مردم میبد دارم و آن طوری که محاسبه کردم، حدود دو سال از عمرم را در رفت و آمد بین قم و میبد در این چند سال سپری کرده‌ام.

در این جلسه، حضار از آیت الله اعرافی درخواست کردند تا با توجه به دلایل ذیل، امامت جمعه شهرستان میبد را –حداقل تا چند سال آینده- رها نکنند:

۱٫ ساختار خاصی که طی ۲۲ سال گذشته به واسطه حضور شخصیتی چون آیت الله اعرافی در میبد و نمازجمعه این شهر ایجاد شده که تغییر ناگهانی این ساختار، روند رشد و پیشرفت میبد را شدیدا تحت الشعاع قرار خواهد داد.
۲٫ مقبولیت آیت الله اعرافی و مطرح بودن ایشان به عنوان تکیه‌گاهی بی‌بدیل در سطح استان و شهرستان
۳٫ کم بودن تعداد ائمه جمعه موقت میبد و عدم حضور بیشتر آنان در نمازجمعه به دلایلی نظیر کسالت و مشغله کاری
۴٫ محروم بودن مردم میبد از داشتن نماینده در مجلس تا خرداد سال ۹۵

در پایان این دیدار، حضار نمازجماعت را به امامت آیت الله اعرافی اقامه کردند و امام جمعه میبد از همه طلب دعای خیر نمودند.