وعده برخورد قاطع میراث‌فرهنگی میبد با ساخت‌وساز غیرمجاز در اطراف نارین‌قلعه

گفته می‌شود با توجه به حساسیت بالای بنای نارین قلعه و با توجه به اعتراضات زیاد همسایگان این ساختمان، میراث میبد، حکم قضایی برای ورود به باغ محل احداث این بنا را اخذ نموده تا نسبت به تخریب تیرآهن‌های اضافی به کار رفته(بیش از شش متر) اقدام کند.

ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده حریم مهمترین اثر باستانی میبد -یعنی نارین قلعه- علاوه بر آنکه اعتراض مسئولان میراث فرهنگی میبد را برانگیخته، باعث ناراحتی شدید اهالی ساکن در آن منطقه نیز شده است.

به گزارش “میبدما”، طی هفته‌های اخیر در محدوده حریم نارین قلعه میبد، ساختمانی در حال احداث است که بنا به گفته مسئولان میراث فرهنگی میبد علاوه بر آنکه صاحب ملک مزبور تاکنون مجوزی به آنان ارائه نکرده، بلکه در اقدامی عجیب، حدود شش متر بیشتر از ضوابط ساخت و ساز در حریم مصوب نارین قلعه، اقدام به احداث ملک تجاری مزبور نموده است.

این موضوع، اعتراض شدید رئیس اداره میراث فرهنگی میبد را برانگیخته و با اقدام وی چندین بار عملیات ساخت و ساز این ملک متوقف شده اما صاحب این ملک -که گفته شده وقفی می‌باشد- باز هم کار خود را ادامه داده است.

DSC_2132محمود ادیبان- رئیس اداره میراث فرهنگی میبد

گفته می‌شود با توجه به حساسیت بالای بنای نارین قلعه میبد و با توجه به اعتراضات زیاد همسایگان این ساختمان، اداره میراث فرهنگی میبد، حکم قضایی برای ورود به باغ محل احداث این بنا را اخذ نموده تا نسبت به تخریب و برش تیرآهن‌های اضافی به کار رفته(بیش از شش متر) اقدام کند.

گفتنی است برای ساخت و ساز در حریم نارین قلعه میبد باید ضوابط ویژه ای مراعات شود که یکی از این ضوابط، ارتفاع حداکثر ۴ متری بنا از سطح زمین می باشد که ساخت بیش از این متراژ خلاف قانون است؛ چرا که حریم بصری نارین قلعه تحت الشعاع قرار خواهد گرفت. در ملک مزبور، تیرآهن‌های ساختمان تا ارتفاعی بیش از ۱۰ متر قرار داده شده است.

اخبار تکمیلی در این باره متعاقبا اعلام خواهد شد.