نکاتی بسیار مهم درباره انتشار خبر انتصاب آیت‌الله اعرافی به امامت جمعه قم

حتی تصور جدایی ایشان پس از ۲۲ سال از امامت جمعه میبد بسیار ناراحت کننده می‌باشد و لازم است که شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به این نکته توجه کند که حضور آیت الله اعرافی به عنوان نخ تسبیح تمام جریانات و گروههای حاضر در شهرستان، بسیار لازم و حیاتی است

طی ساعات اخیر، خبری در رسانه‌ها درج شد مبتنی بر آنکه آیت الله اعرافی -امام جمعه میبد و رئیس جامعه المصطفی- به عنوان امام جمعه قم منصوب شده‌اند.

اما بررسی‌های خبرنگار “میبدما”، نشان می‌دهد که این خبر از کانالی غیررسمی و توسط رئیس دفتر آیت الله سعیدی (امام جمعه فعلی قم) و متعاقب آن از سوی یکی از مسئولان جامعه المصطفی در گفتگو با برخی رسانه‌ها مطرح شده و این در حالی است که این خبر هنوز قطعی نشده و آیت‌الله اعرافی در این باره ملاحظاتی را مطرح نموده‌اند.

ظاهرا چند سال پیش نیز پیشنهاد امامت جمعه قم به آیت‌الله اعرافی شده بود که آن موقع ایشان این مسئولیت را نپذیرفتند اما این موضوع رسانه‌ای نشده بود اما متاسفانه این‌بار، موضوع مذکور قبل از قطعی شدن و بدون اذن و اطلاع آیت‌الله اعرافی رسانه‌ای شده است. ضمن آنکه هنوز حکم رسمی در این باره صادر نشده است.

گفته می‌شود که رایزنی‌ها در این باره ادامه دارد و در صورتی‌که معاذیر مطروحه توسط آیت الله اعرافی مورد پذیرش امام خامنه‌ای قرار نگیرد، جمعه این هفته نمازجمعه قم به امامت آیت الله اعرافی برگزار خواهد شد.

نکته‌ای که در این میان به شدت مردم میبد را نگران کرده، بحث تداوم نمایندگی ولی‌فقیه و امامت جمعه ایشان بر شهرستان میبد می‌باشد که با توجه به مسئولیت امامت جمعه قم در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

IMG_1_41702

البته اینکه فردی در یک بازه زمانی امامت جماعت چند نقطه را برعهده داشته باشد بی‌سابقه نیست و نیز باید به این نکته توجه نماییم که آیت الله اعرافی اگر هم این مسئولیت را بپذیرند، به عنوان امام جمعه “موقت” قم، منصوب خواهند شد و به نظر نمی‌رسد که در مسئولیت ایشان در “نمایندگی ولی‌فقیه” و امامت جمعه میبد خللی جدی وارد نماید.

اما با این وجود حتی تصور جدایی ایشان پس از ۲۲ سال از امامت جمعه میبد بسیار ناراحت کننده می‌باشد و لازم است که شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به این نکته توجه کند که حضور آیت الله اعرافی به عنوان نخ تسبیح تمام جریانات و گروههای حاضر در شهرستان، بسیار لازم و حیاتی است و دور کردن ایشان از زادگاهشان تبعات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

در این باره به نظر می‌رسد مردم، نخبگان و دلسوزان شهرستان میبد بایستی بیش از هر زمان دیگری هوشیاری به خرج دهند و به صورت روشن و علنی تداوم حضور آیت الله اعرافی در کسوت نماینده ولی فقیه و امامت جمعه میبد را حداقل همراه با امامت جمعه موقت قم از شورای سیاستگذاری مطالبه نمایند و از شخص آیت الله اعرافی نیز درخواست می‌کنیم تا برای تداوم حرکت رو به جلوی شهرستان میبد و جلوگیری از مواجهه این دیار با واگرایی‌های خطرناک و کشنده، دستکم این دو مسئولیت را به صورت همزمان دنبال کنند.