اهدای هدیه ویژه امام خامنه‌ای به حاج صادق آهنگران در اختتامیه جشنواره عمار

وی در ادامه با اشاره به اینکه روی کارت کسانی که قرار بود به عملیات بروند امضا می کرده است، گفت: من کارت بچه هایی را که به عملیات می رفتند امضا می کردم و وقتی این شهدا باز می گشتند امضای خود را پای کارت آنها می دیدم و حسرت می خوردم که من هنوز زنده هستم.

طنین صدای حاج صادق آهنگران در سینما فلطسین و همراهی مردم با بلبل خمینی شور و حال عجیبی را به اختتامیه پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار بخشیده است.

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، بخش مهم آئین اختتامیه پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار اختصاص به تجلیل از «حاج صادق آهنگران» دارد که در این بخش علاوه بر غافلگیری مهمیانان، نوای «با نوای کاروان» او نیز در سینما فلسطین طنین انداز شد.

پیش از آغاز تجلیل از آهنگران کلیپی پخش شد که در انتهای این کلیپ که از تصاویر قدیمی استفاده شده بود؛ آهنگران به یکباره بر روی سن حاضر و شروع به خواندن نوای «با نوای کاروان» کرد که در این لحظه مردم نیز ضمن سینه زنی با او همراهی کردند تا شور و حال عجیبی در سینما فلطسین حاکم شود.

آهنگران هنگام پاسداشت خود از پدر و مادر و همسرش یاد کرد و بیان داشت ثوابی که آنها در ۸ سال دفاع مقدس برده اند از او بیشتر بوده است.
به گزارش خبرنگار مهر، حاج صادق آهنگران مداح اهل بیت هنگام پاسداشت خود در جشنواره فیلم عمار که روز جمعه ۱۹ دی ماه در سالن سینما فلسطین برگزار شد گفت: زبانم قاصر است و تنها باید بگویم که من لیاقت این پاسداشت را نداشتم.

و ی گفت: هر چه ما داریم از برکت شهدا و امام راحل بوده و همچنین حاج حبیب معلمی شاعر دلسوخته و پیرمرد ۸ سال دفاع مقدس و همه شهدایی که من توسط آنها عزت پیدا کردم. در واقع نفس آنها و نفس امام راحل به من خورد.

آهنگران با اشاره به تقدیری که از او توسط جشنواره عمار و خانواده های شهید از او انجام شد، گفت: بزرگواران به من محبت دارند اما من می دانم که این تقدیر از آرمان ها و ارزش های انقلاب است. تقدیر باید از عزیزانی باشد که الان در گوشه و کنار خاک های آن طرف مرز یعنی در سامرا و … به خاطر حفظ ارزش های اسلام و تشیع مبارزه می کنند.

749185

این مداح اهل بیت با اشاره به خانواده خود بیان کرد: در اینجا باید از پدر و مادرم که لقمه حلال به من دادند و من را در هیات و مسجد بزرگ کردند تشکر کنم و همچنین از همسرم تشکر می کنم. شاید ثوابی که اینها در ۸ سال دفاع مقدس بردند از من بیشتر باشد زیرا آنها در اهواز که زیر باران گلوله بود ماندند و نه تنها از این شهر بیرون نرفتند بلکه سعی کردند روحیه ای برای بسیجی ها هم باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه روی کارت کسانی که قرار بود به عملیات بروند امضا می کرده است، گفت: من کارت بچه هایی را که به عملیات می رفتند امضا می کردم و وقتی این شهدا باز می گشتند امضای خود را پای کارت آنها می دیدم و حسرت می خوردم که من هنوز زنده هستم.

آهنگران با اشاره به تقدیر مادران شهید از او در این مراسم عنوان کرد: اظهار محبت این مادران شهید برای من سخت است و مسئولیتم را زیادمی کند. ما بیشتر از همه باید از رهبر بزرگوار که جانم فدای او باد و سینه چاک او هستیم ممنون باشیم.

وی در واکنش به تشویق حضار اضافه کرد: وقتی من کف زدن های شما را می بینم بیشتر خوشحال می شوم زیرا ایشان شبانه روز و فداکارانه ایستاده اند. روزها و شب ها برای رهبر بزرگ کشورمان دعا کنید که فداکارانه در مقابل سختی ها ایستاده اند. ان شاالله خداوند طول عمر با عزت به ایشان بدهد. امیدوارم فرصتی پیش آید که به خدمت ایشان برسم و دستشان را ببوسم.

آهنگران در پایان از فرماندهان سپاه و همچنین شهید سید حمید تقوی یاد کرد.

در ادامه مادران شهید نگهبان، محسنیان، جوادی، صبوری، جوادیان، حیدری نژاد، قنبری، جنیدی، خواجه وند، سلیمانی، شریفی، صابر و خالقی پور از این مداح تقدیر کردند. مادران شهدا با پخش کلیپ آهنگران به آن واکنش داده و همراه با صدایش گریه کردند. آنها می‌گویند که صدای آهنگران برای ما یادآور فرزندانمان است.

در این مراسم قرآنی نفیس به دست مادر شهیدان جنیدی به آهنگران اهدا شد که منقوش به دست نوشته‌ای از مقام معظم رهبری بود. در متن این دست نوشته آمده است: «به آقای آهنگران با تجدید خاطرات روزهای شوق انگیز دفاع مقدس، سید علی خامنه‌ای»

در بخش پایانی این بخشریال ابوالقاسم طالبی که برای تجلیل از آهنگران روی سن حاضر شده بود،گفت: ما هنرمندان باید از آهنگران یاد بگیریم که شهرت ما را دور نزد.

وی پس گرفتن عکس یادگاری با آهنگران گفت: زمان جنگ هرکسی که با آهنگران عکس می‌گرفت شهید می‌شد و ان‌شاءالله سال آینده هم من شهید می‌شوم.

در اختتامیه پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار ۵۵ نفر از هنرمندان ارزشی و انقلابی کشورمان از صادق آهنگران تقدیر خواهند کرد.

سید ناصر حسینی پور، محمدحسین نیرومند، علی محمد مودب، محمدمهدی سیار، بهزاد پروین قدس، نعمت اله سعیدی، ابراهیم فیاض، اسفندیار قره باغی، فرج الله سلحشور، پرویز شیخ طادی، جواد اردکانی، حجت الاسلام محمد رضا زائری، حجت الاسلام غریب رضا، علیرضا قزوه، رضا اسماعیلی، هوشنگ توکلی، انسیه شاه حسینی، استاد رضا موید، گلعلی بابایی، هادی آرزم، میلاد عرفان پور، صادق کرمیار، حسن عباسی بهمراه اعضای هیات علمی اندیشکده یقین، حسین قدیانی، میثم محمد حسنی، مسعود رضایی، صادق کوشکی، مسعود شجاعی طباطبایی، محمد حسین رجبی دوانی، علیرضا شهاب، مجتبی سلطانی، محمدکاظم کاظمی، محمد سرور رجایی، حسین قرایی، محمد مهدی خالقی، قربانعلی طاهرفر، وحید یامین پور، مرتضی قاضی، اسماعیل امینی، حجت الاسلام سلیمانی، علیرضا حسین زاده، معصومه سپهری، بهروز آورزمان، حسن قدوسی زاده، احمد چلداوی، مسعود پیرمرادیان، حجت احمدی زر، حسین باقری، مجتبی نعیمی، ایمان کیخا، محسن مقصودی بهمراه دست اندرکاران مجموعه تلویزیونی ثریا و انجمن فرهنگی هنری شهید بهروز محمدی مسجد جامع ایذه از جمله فعالان فرهنگی بودند که آثارشان را به آهنگران تقدیم کرده‌اند.

اختتامیه پنجمین جشنواره فیلم «عمار» با حضور رییس سازمان سینمایی، خانواده شهدا و حاج صادق آهنگران به منظور پاسداشت وی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره فیلم عمار عصر جمعه ۱۹ دی ماه با حضور هنرمندان، فیلمسازان این جشنواره و همچنین چهره های فرهنگی، هنری و انقلابی در سینما فلسطین برگزار شد.

قرائت قرآن این مراسم توسط وحید جلیلی انجام گرفت. فرخ نعمتی، پروانه معصومی، نادر طالب زاده، بیژن نوباوه، آرش دریابندی عضو هیات داوران جشنواره، ابوالقاسم طالبی، فرج الله سلحشور از جمله چهره های حاضر در مراسم هستند. حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی نیز در اختتامیه عمار حضور دارد. وی چهارشنبه ۱۷ دی نیز با حضور در سینما فلسطین از جشنواره بازدید کرد.

از مدیران سازمان سینمایی حجت الله ایوبی، سیدصادق موسوی، بهمن حبشی، رسول صادقی، محمدرضا فرجی، رمضانعلی حیدری خلیلی، جلیل اکبری صحت در این مراسم حضور داشتند.

از نکات قابل توجه مراسم این بود که رییس سازمان سینمایی جایی برای نشستن نداشت.

پیش از این محمدمهدی طباطبایی نژاد و حبیب ایل بیگی از مقامات سازمان سینمایی و علیرضا رضاداد دبیر جشنواره فیلم فجر از این جشنواره بازدید کرده بودند.