اگر دولت به داد استان یزد نرسد شاهد بحران های بزرگی در آینده خواهیم بود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ، بحرین را سندی از سندهای محکم در رسوایی غرب و حاکمان مستبد و جائر خواندند و با بیان اینکه در طول سالها تلاش کردند اکثریت را در کشور بحرین با اقدام فشار و مهاجرت تغییر دهند

همه دنیا و سازمان ملل و شورای امنیت و دستگاه های عریض و طویل بین المللی می بینند که کشوری با اکثریت در برابر رژیمی ایستاده است و آن رژیم امروز به پشتوانه ارباب های غربی و به کمک عربستان روی پا ایستاده است.

امام جمعه میبد در خطبه های نماز جمعه این هفته ، میلاد پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی صلوات الله علیه و ششمین ستاره فروزان آسمان امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق (ع) را به همه امت اسلام و شیعیان جهان و نمازگزاران حاضر تبریک گفتند.

به گزارش میبد آدینه ، آیت الله علیرضا اعرافی اظهار داشتند : وظیفه همه ماست که در این دو مناسبت هم بر عرض ادب و معرفت و محبتمان به پیامبر خدا و ائمه هدی بیافزاییم و هم فرهنگ شناخت اولیای الهی را در خانه ها و میان فرزندانمان عمق ببخشیم .

خطیب جمعه میبد با اشاره به حوادث تلخ بحرین در موضع گیری تصریح کردند : همه دنیا و سازمان ملل و شورای امنیت و دستگاه های عریض و طویل بین المللی می بینند که کشوری با اکثریت در برابر رژیمی ایستاده است و آن رژیم امروز به پشتوانه ارباب های غربی و به کمک عربستان روی پا ایستاده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ، بحرین را سندی از سندهای محکم در رسوایی غرب و حاکمان مستبد و جائر خواندند و با بیان اینکه در طول سالها تلاش کردند اکثریت را در کشور بحرین با اقدام فشار و مهاجرت تغییر دهند ، تصریح کردند : همانطور که با مردم مظلوم فلسطین همبستگی داریم باید با مردم بحرین هم همبستگی داشته باشیم .

ایشان با محکوم کردن رژیم بحرین در دستگیری شیخ سلمان از چهره های فعال سیاسی اظهار داشتند : دولت بحرین بداند که نه تنها مردم بحرین در قیام در کنار رهبرانشان هستند بلکه ملت ایران با آنها اعلام هبستگی می کند .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تمجید از ایستادگی مردم بحرین در برابر رژیم خاطر نشان کردند : مردم بحرین در طول این سالها با قامت استوار در برابر یک ظلم جهانی ایستاده اند در حالی که همه دنیا در برابر این ظلم بزرگ سکوت کردند.

امام جمعه میبد ، بحرین را پاره تن امت اسلام خواندند و تاکید کردند : حمایت از بحرین وظیفه دینی ماست .

راهپیمایی امسال باید باشکوهتر از هرسال برگزار شود

رئیس جامعه المصطفی العالمیه در بخش دیگر از بیانات خود در آستانه دهه فجر به اهمیت راهپیمایی ۲۲ بهمن پرداختند و یادآور شدند : دهه فجر از شعائر بزرگ اسلامی ، ملی و انقلابی ماست.

آیت الله اعرافی با تاکید بر برنامه ریزی دقیق در برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم های دهه فجر به ویژه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال اظهار داشتند : برنامه های دهه فجر باید به لحاظ ابعاد شعاری و حماسی غنی باشد و مدارس ، دانشگاهها ، حوزه ها و بخش های مختلف فرهنگی و اجتماعی برای شناساندن انقلاب ، امام و شهدا و ارزشهای الهی تلاش کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزودند : دهه فجر باید دل فرزندان ما را با آرمانهای امام ، انقلاب و شهدا گره بزند و عقل و فهم آنها را با ارزشها و معارف بلند انقلاب اسلامی آشنا کند.

ایشان بر آمادگی همه مردم و مسئولین در راهپیمایی ۲۲ بهمن از همین حالا تاکید کردند و گفتند : راهپیمایی امسال باید بسیار باشکوه تر از سال های گذشته برگزار شود.

هرچه از اصالت انقلاب فاصله بگیریم مشکلاتمان افزوده خواهد شد

آیت الله اعرافی دهه فجر را فرصتی مناسب برای تبین ارزشهای اسلام و انقلاب و امام و شهدا دانستند و افزودند: در دهه فجر ، ملت و دولت و مسئولین باید به اصالت انقلاب برگردند چرا که هرچه از روح ، هویت و اصالت انقلاب فاصله بگیریم مشکلات ما افزوده می شود.

خطیب جمعه میبد ، سلامت اداری و خدمت به مردم را روح انقلاب یاد کردند و افزودند : باید سلامت اداری ، ‌روحیه بسیجی ،‌ تلاش مستمر و خستگی ناپذیر و بازگشت و تاکید به اصالت های انقلاب در جامعه متجلی شود.

اگر دولت به داد استان یزد نرسد شاهد بحران های بزرگی در آینده خواهیم بود

امام جمعه میبد در ادامه با تاکید بر مصرفه بهینه در منابع آب و گاز و سایر منابع پایه ای کشور اظهار داشتند : از آنجا که ایران اسلامی در مناطق خشک جهان قرار گرفته است باید الگوی مصرف خود را اصلاح کنیم .

آیت الله اعرافی با بیان اینکه بر اساس آمارهای موجود ۸۰ تا ۹۰ درصد آب کشور در کشاورزی مصرف می شود دلیل این حجم مصرف بالا را علمی نبودن کشاروزی های کشور خواندند و افزودند : این حجم مصرف زیاد را با برنامه های علمی می توان به ثلث تقلیل داد .

ایشان با اشاره به اینکه کشورهای پیشرفته در مصرف منابع بسیار کمتر از ما مصرف می کنند تصریح کردند : باید با برنامه ریزی دقیق دولت و مردم و مسئولین ، اصلاح فرهنگ مصرف در صنعت و کشاروزی مصرف خود را در این نوع منابع مدیریت کنیم .

پروژه عظیم انتقال آب از خلیج فارس باید با جدیت دنبال شود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به پروژه های انتقال آب به استان هم اظهار داشتند : استانهایی مانند یزد نیاز به پروژه های بزرگ انتقال آب دارند که اگر دولت به داد استان یزد نرسد در سالهای آینده شاهد بحران های بزرگی خواهیم بود.

امام جمعه میبد افزودند : پروژه انتقال خط دوم کوهرنگ با بودجه هایی که پیش بین شده است در حال انجام است اما انتقال آب از خلیج فارس پروژه عظیمی است که باید دنبال شد .

پیشگیری از جرائم امر مهمی در جامعه است

آیت الله اعرافی پیشگیری از جرائم را امر مهمی در جامعه خواند و با بیان اینکه این مقوله از سوی دادگستری ، نیروی انتظامی ، ستاد احیا ، بهزیستی و موسسات خیریه در حال انجام است بر ترویج فرهنگ پیشگیری از جرم و تخلفات تاکید کردند .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به رشد برخی جرائم در شهرستان میبد از جمله ضرب و جرح و اختلافات خانوادگی و پرونده های اخیر قتل تصریح کردند : این ها هشدارهایی است که هم مسئولین و خانواده ها باید به آن حساس باشد و با برنامه ریزی دقیق ، آتش اختلافات در خانواده ها و روح پرخاشگری را در جامعه معالجه کنند .

ایشان تاکید کردند :باید جامعه اهل قانون و رعایت حقوق دیگران باشد و فسادهای اخلاقی ،‌ روح پرخاشگری ، لذت ها و منافع شخصی کنار برود.

امت اسلام باید وحدت و همگرایی مذاهب اسلامی را مهم بشمارند

آیت الله اعرافی در ابتدای بیانات خود هم با گرامی داشت هفته وحدت و با تاکید بر اینکه وحدت به معنای دست برداشتن از قاعده و پایه های فکری هیچ مذهبی نیست بیان کردند : مبانی تشیع و اندیشه بلند مکتب اهل بیت آنقدر استوار است که کمتر جایی بحثی به این محکمی داریم این جای خود و هر کسی هم برای نشر آن باید به وظیفه خود عمل کند اما به این معنی نیست که ما پیوندهای عمومی جهان اسلام و رشته های دوستی امت اسلام را پاره کنیم و هر چیزی را بهانه ای برای اختلاف قرار دهیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزودند : اگر دنیای اسلام از این جنگ و نزاع و پراکندگی بیرون بیاید آن وقت دنیای تازه ای را احساس خواهد کرد ؛ دنیایی که در آن امت اسلام جایگاه تعالی و پر فروغی خواهد داشت.

امام جمعه میبد با بیان اینکه بالاترین مصیبت امت اسلام این است که با این همه معادن و منابع و امکانات و ذخائر مادی و معنوی هنوز در حال اختلاف و نزاع است تصریح کردند : این قابل قبول نیست باید همه بفهمیم و وحدت و همگرایی مذاهب اسلامی را مهم بشماریم و این پیام هفته وحدت و موالید مبارکی است که ما در آن قرار داریم و امیدواریم امت اسلام به این هوشیاری و حکمت و دور اندیشی و آگاهی برسند .

خطیب جمعه میبد در ادامه ، روز نهم دی ، نوزدهم دی سالروز قیام مردم قم و دوازدهم دی سالروز سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به استان یزد را گرامی داشتند .