نقل قولی جالب از امام خامنه‌ای درباره مرحوم آیت‌الله اعرافی

از میبد تا ایرانشهر، برای آیت‌الله اعرافی که می‌خواست عشق خود را به امام(ره) و آیت‌الله خامنه‌ای نشان دهد، مسافتی به کوتاهی منزل تا مسجد انقلاب در محله شهیدیه بود. آیت‌الله خامنه‌ای از دیدار آن روزش در ایرانشهر با این پیر انقلابی چنین یاد می‌کند:

  • در صفحه ۱۰۴ کتاب دل‌شده کوچه خدا که به تازگی تالیف شده و در آن به شکل زیبایی به بیان خاطراتی درباره مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد ابراهیم اعرافی پرداخته شده، نقل قولی از امام خامنه‌ای درباره مرحوم آیت‌الله اعرافی آمده است.

16

[مرحوم اعرافی] در حالیکه وابستگان و فرستادگان رژیم، با هواپیما، قطار و ماشین‌های مدل بالا، مسافت‌های طولانی را برای خود کوتاه و راحت می‌کردند، با بدنی نحیف به همراه راننده‌ای(شهید زاهدی) سوار بر ماشین ژیانی به دل جاده‌ها می‌زد تا به دیدار یاران در تبعید امام برود.

از میبد تا ایرانشهر، برای آیت‌الله اعرافی که می‌خواست عشق خود را به امام(ره) و آیت‌الله خامنه‌ای نشان دهد، مسافتی به کوتاهی منزل تا مسجد انقلاب در محله شهیدیه بود.

آیت‌الله خامنه‌ای از دیدار آن روزش در ایرانشهر با این پیر انقلابی چنین یاد می‌کند:

«وقتی ایرانشهر آمدند به من گفتند: بلند شوید از اینجا برویم! گفتیم: ما در تبعیدیم و اگر از اینجا خارج شویم درگیری می‌شود. گفتند: ما با آنها می‌جنگیم! من تعجب کردم که پیرمردی این گونه سخن بگوید و این چنین قویالقلب باشد، ایشان روحانی کم‌نظیر، روشن و حقیقتا شجاعی بودند و یک روحانی معمولی نبودند؛ چرا که رهبری می‌کردند، رفتار و گفتار ایشان برای ما درس‌آموز بود.»