میراث فرهنگی تنها خشت و گل نیست

خطیب جمعه موقت میبد ، حرکت عظیم نهم دی را برخاسته از بصیرت ، ‌دشمن شناسی ،‌ زمان شناسی و روز تجلی قدرت الهی خواند و تصریح کرد : نهم دی روز بطلان سحر فتنه بر علیه نظام اسلامی بود . امام جمعه موقت میبد در خطبه های نماز جمعه این هفته ، نهم دی […]

خطیب جمعه موقت میبد ، حرکت عظیم نهم دی را برخاسته از بصیرت ، ‌دشمن شناسی ،‌ زمان شناسی و روز تجلی قدرت الهی خواند و تصریح کرد : نهم دی روز بطلان سحر فتنه بر علیه نظام اسلامی بود .

امام جمعه موقت میبد در خطبه های نماز جمعه این هفته ، نهم دی سالروز حماسه ملت ایران در برابر فتنه ۸۸ را گرامی داشت و گفت : نهم دی روز حماسه بزرگ ملت ایران و روز بصیرت امت با ولایت و رهبری بود .

به گزارش میبد آدینه ، حجت الاسلام محمد اعرافی با اشاره به بیانات رهبر عظیم الشان انقلاب درباره حماسه بزرگ ملت ایران در نهم دی گفت : هر چه به حماسه بزرگ و راهپمیایی عظیم ملت ایران در نهم دی فکر کنیم دست خدا ، قدرت الهی ، روح ولایت و عاشورا را در آن حرکت بزرگ ملت ایران بر علیه فتنه ۸۸ می توانیم بینیم .

خطیب جمعه موقت میبد ، حرکت عظیم نهم دی را برخاسته از بصیرت ، ‌دشمن شناسی ،‌ زمان شناسی و روز تجلی قدرت الهی خواند و تصریح کرد : نهم دی روز بطلان سحر فتنه بر علیه نظام اسلامی بود .

وی نهم دی را روز اتمام حجت ملت بزرگ ایران در مقابل همه بدخواهان و کسانی که همراه بوق های تبلیغاتی دشمن شدند بیان کرد و گفت : ملت بزرگ ایران به خیابانها آمدند و بر علیه کسانی که همصدای غرب و صهینویست شدند فریاد زدند که در دفاع از ولایت جان و تن نمی شناسند.

امام جمعه موقت میبد با اشاره به تدابیر رهبر معظم انقلاب در مهار فتنه ۸۸ و خلق حماسه بزرگ ملت گفت : یکی از تدابیر مقام معظم رهبری در مهار فتنه تذکر به عوامل فتنه بود تا آنها خواسته خود را نسبت به تقلب در انتخابات را از مسیر قانون و شورای نگهبان دنبال کنند.

حجت الاسلام اعرافی افزود : دومین تدبیر مقام معظم رهبری تشریح ابعاد توطئه دشمنان علیه نظام اسلامی و براندازی ایران اسلامی در خطبه های وحدت بخش نماز جمعه بود.

خطیب جمعه موقت میبد دستور تمدید یک هفته ای دوره رسیدگی به شکایات کاندیداهای انتخاباتی را سومین تدبیر رهبر عظیم الشان انقلاب بیان کرد و افزود : بازشماری صندوق ها و تمدید رسیدگی به شکایات کاندیداها فرصت مناسبی بود که به عوامل فتنه داده شد.

وی برگزاری جلسه با اعضای ستاد انتخابات و شنیدن نظرات تک تک مخالفان انتخابات یکی دیگر از تدابیر رهبری در مهار فتنه ۸۸ عنوان کرد .

حجت الاسلام اعرافی ، روشنگری مقام معظم رهبری را از مهمترین تدابیر مهار فتنه ۸۸ دانست و گفت : مقام معظم رهبری در سخنرانی های مختلف ، توطئه دشمنان بر علیه انقلاب را به مردم و مسئولین تشریح کردند و فتنه ۸۸ را جنگ نرمی از جانب دشمنان نظام با همکاری عوامل داخلی بیان کرد.

امام جمعه موقت میبد در ادامه با اشاره به مواجه خواص با فتنه ۸۸ هم گفت : خواص در مواجه با فتنه ۸۸ به چند گروه تقسیم شدند که فقط ولایون واقعی ، طبق فرامین و رهنمودهای مقام عظمای ولایت قدم بر علیه فتنه قدم بر داشتند.

خطیب جمعه موقت میبد ، افراطیون و کسانی که بصیرت ضعیف بودند را دو گروه خواص بی بصیرت برشمرد و افزود : این دو گروه خواصی هستند که در بعضی از استانها و شهرها هراز چند گاهی جولان می دهند و بر طبل آزادی سران فتنه که برای ساقط کردن نظام برخاسته بودند می کوبند.

وی تصریح کرد : امام مردم نشان دادند که شما خواصی هستید که نمی فهمید و اهل صبر نیستید .

حجت الاسلام اعرافی ، گروه چهارم از خواص را گروه ساکتین در برابر فتنه دانست و گفت : ملت بزرگ ایران با راهپیمایی عظیم و خلق حماسه به همه آنهایی که در برابر این فتنه ساکت ماندند و سران فتنه که با اسرائیل و غرب و اوباما و استکبار و بدخواهان نظام همنوا شدند ؛ تو دهنی محکمی زدند.

میراث فرهنگی تنها خشت و گل نیست

امام جمعه میبد در بخش دیگر از بیانات خود با تحسین مردم دارالعباده و دارالعلم یزد در تشیع باشکوه پیکر مطهر شهدای گمنام  گفت : همچنان که شما مردم بزرگ دارالعباده در دفاع مقدس دین خود را به خوبی ادا کردید در تشیع پیکر شهدای گمنام هم که بعد از دفاع مقدس الهام بخش و پیام آور است دین خودتان را به این شهدای گمنام ادا کردید .

حجت الاسلام محمد اعرافی با بیان اینکه میراث فرهنگی تنها به خشت و گل نیست تصریح کرد : آثار تاریخی ماندگار در نظام و در تاریخ ایران و اسلام و میراث فرهنگی ما همان شهدایی هستند که مردم شهید پرور استان آن را با شکوه هر چه تمامتر تشیع کردند.

مناسبت ها:

امام جمعه موقت میبد پنجم دی سالروز حادثه تلخ زلزله و روز ایمنی در مقابل زلزله را گرامی داشت و با اشاره به اینکه کشور ما در کمربند زلزله قرار گرفته است ایمنی در برابر حوادث طبیعی چون سیل و زلزله و بلایای دیگر را از وظایف دولت و مسئولین خواند و افزود: باید بتوانیم با مقاوم سازی ساختمانها و آموزش و اطلاع رسانی و سازو کارهای درست ، خودمان را در برابر این نوع حوادث مصئون نگه داریم .

خطیب جمعه میبد هفتم دی سالروز شهادت آیت الله غفاری از شهدای انقلاب را گرامی داشت و گفت : آیت الله غفاری از پیشگامان مهمترین رخداد تاریخ یعنی انقلاب بود.

وی سالروز شهادت یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام حسن عسگری سلام الله علیه را هم به همه شیفتگان و دلسوختگان ائمه معصومین تسلیت گفت .

امام جمعه موقت میبد ، سالروز آغاز پر میمنت امامت و ولایت حضرت ولی عصر (عج) را هم به نمازگزاران و شیعیان جهان و منتظران واقعی آن حضرت تبریک گفت .