اشنیز،مکانی‌مناسب برای‌تبدیل‌به‌منطقه‌تفرجگاهی

میبد شهری که بعد از انقلاب مسیر رشد و توسعه در عرصه های علمی و صنعتی را به سرعت طی کرده و امروز به قطب آموزش عالی و صنعتی تبدیل شده است. اما آیا در برابر ورود این همه فرهنگ های مختلف و آلایندگی های ناشی از صنعت، گامی هم برای ایجاد تفرجگاهها ،‌فضاهای تفریحی […]

میبد شهری که بعد از انقلاب مسیر رشد و توسعه در عرصه های علمی و صنعتی را به سرعت طی کرده و امروز به قطب آموزش عالی و صنعتی تبدیل شده است.

اما آیا در برابر ورود این همه فرهنگ های مختلف و آلایندگی های ناشی از صنعت، گامی هم برای ایجاد تفرجگاهها ،‌فضاهای تفریحی و سرگرمی و نشاط مردم برداشته است ؟

به نظرمی رسد در این خصوص منطقه اشنیزمکان مناسبی برای حل این معما و ایجاد تفرجگاه برای شادی و نشاط مردم منطقه باشد.

بخشدار بخش بفروئیه در این خصوص گفت: اشنیز بالا و پایین یکی از روستاهای خوش آب و هوای بخش بفروئیه است که در ۲۵ کیلومتری شهرستان میبد قرار دارد وجود کوههای بلند،‌ دشت وسیع و نزدیکی به شهر از ویژگی های این منطقه است.

محمد رضاهدایی با اشاره به آمار رشد بی سابقه جمعیت میبد به دلیل توسعه صنعت و مراکز آموزش عالی و همچنین وجود آلایندگی های صنعتی و توسعه شهرستان به سمت اشنیز گفت: از آنجا که شهرستان میبد فاقد تفرجگاه مناسب و منطقه گردشگری است منطقه اشنیز موقعیت مناسبی برای تبدیل شدن به منطقه گردشگری بوده و همت مسئولین استان و شهرستان را می طلبد که با اختصاص اعتبارات لازم زمینه فعالیت و حضور سرمایه گذاران را در این منطقه فراهم کنند.

محمدرضا هدایی افزود: این روستا که به بام میبد هم معروف است به لحاظ موقعیت جغرافیایی و اشرافیت به شهرستانهای همجوار،‌ یکی ازمناطق مستعد برای سرمایه گذاری بخش خصوصی درصنعت ترویست وگردشگری است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون سرمایه گذاران زیادی جهت سرمایه گذاری در بخش صنعت توریسم و گردشگری در این منطقه مراجعه نموده اند که متاسفانه با موانعی روبرو و انصراف داده اند.

بخشدار بفروئیه با بیان اینکه برای تبدیل این منطقه به منطقه تفرج گاهی وصنعت توریست وگردشگری موانعی وجود دارد که باید برداشته شود تصریح کرد:یکی از این موانع تامین آب دراین منطقه است در حالی که برای بخش صنعت با آلایندگی های بالایی که دارد دهها لیتر آب در ثانیه اختصاص می یابد اما برای صنعت گردشگری دریغ از چند لیتر در ثانیه!

هدایی راضی کردن مرتع دار و مسائل محیط زیست و منابع طبییعی از دیگر مانع درمنطقه برشمرد و افزود:در حال حاضر دامی در این منطقه نیست و این منطقه از کمترین پوشش گیاهی برخوردار است و اداره محیط زیست و منابع طبیعی باید راه را برای ایجاد یک فضای با نشاط در این منطقه فراهم آورند.

ایرنا