سوء‌استفاده ازبیت‌المال توسط‌برخی‌مسئولین‌میبد

گاها شنیده می شود برخی از مسئولین با خودروهای دولتی که متعلق به بیت المال مسلمین است در ساعات غیراداری به انجام امور شخصی خود و خانواده هایشان می پردازند. به گزارش خبرنگار نارین نیوز، مسئولینی در سطح شهر میبد هستند که خودروهای متعلق به دستگاه متبوعشان را که از محل هایی خاص برای رتق […]

گاها شنیده می شود برخی از مسئولین با خودروهای دولتی که متعلق به بیت المال مسلمین است در ساعات غیراداری به انجام امور شخصی خود و خانواده هایشان می پردازند.

به گزارش خبرنگار نارین نیوز، مسئولینی در سطح شهر میبد هستند که خودروهای متعلق به دستگاه متبوعشان را که از محل هایی خاص برای رتق و فتق امور دستگاه مربوطه خریداری شده و با پلاک شخصی نمره گذاری شده را به صورت تمام وقت در اختیار دارند و از آنجا که این خودروها فاقد پلاک دولتی و بغل نویسی و برچسب هستند، آزادانه و بدون هیچ گونه واهمه ای اقدام به استفاده شخصی از بیت المال و جابجایی خانواده خود می کنند.

اخیرا نیز مشاهده شده همسر یکی از روسای ادارات شهرستان میبد با خودروی متعلق به اداره که از محلی خاص خریداری شده و با پلاک غیردولتی نمره گذاری گردیده، اقدام به رانندگی نموده و خودروی مزبور را جهت انتقال فرزند دلبندشان از کلاس های اوقات فراغت مورد استفاده قرار داده است.

باید در نظر داشت خودروهای دولتی اموالی منقول و متعلق به دولت هستند و این خودروها یک سرمایه ملی و بیت المال است و نباید به وسائط نقلیه خدمت نگاهی مانند کالای مصرفی داشت؛ از این رو باید در مسیر “خدمت به مردم” نه در “خدمت به خانواده” باشد.

علاوه بر این همه می دانیم هیچ کس حق ندارد از این خودروها برای انجام کارهای شخصی استفاده کند و بنزین بیت المال را برای امیال و اهداف شخصی خود بکار گیرد، اما در این جا یک سوال ایجاد می شود و آن اینکه آیا هر کسی مسئول یک نهاد شد، می تواند به اشکال مختلف در اموال آن تصرف نماید.

بنابراین گزارش مسئولان نظارتی می بایست با کسانی که از خودروهای دولتی در جهت انجام امورات شخصی استفاده می نمایند و اموال متعلق به بیت المال را از چرخه خدمت رسانی به مردم خارج می کنند برخورد قانونی نمایند؛ چرا که با این اقدام می توان از سوء استفاده و آسیب رساندن میلیونی به اموال دولت و بیت المال در سراسر کشور جلوگیری کرد.

به هر حال استفاده شخصی و غیر قانونی از خودروهای دولتی تخلف است و مسئولان و مدیران باید بدانند تمام حرکات و رفتارشان همواره زیر نگاه تیزبین مردم است و چنین اموری باعث نارضایتی عمومی و فاصله بین مردم و مسئولان می شود و مردم از سوء استفاده مسئولین از جایگاه و اموال عمومی و دولتی بیزارند؛ لذا مسئولان محترم باید نسبت به بیت المال دلسوز باشند و این دلسوزی را در انجام کارها اعمال کنند.

امیدواریم مسئولین محترم شهرستان در رعایت حقوق مادی و معنوی بیت المال وسواس بیشتری خرج دهند و کار به جایی نکشد تا اسامی این تعداد معدود مدیران متخحلف و شماره خودروهایی که مورد سوء استفاده قرار می گیرند را منتشر نماییم.