اظهارات عجیب یک استاد غیربومی درباره چادر اجباری دانشجویان و ساخت مسجد در دانشگاه میبد

یکی از اساتید غیربومی دانشگاه میبد در این جلسه و در محضر آیت الله اعرافی با زیر سوال بردن اجبار چادر در دانشگاههای میبد نسبت به این موضوع اعتراض نموده است. این استاد به همین جا نیز بسنده نکرده…

به مناسبت فرا رسیدن سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، جلسه‌ای با حضور امام جمعه میبد و روسای مراکز آموزش عالی شهرستان و نیز برخی از اساتید این دانشگاهها برگزار شد.

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار “میبدما” گفت: یکی از اساتید غیربومی دانشگاه میبد در این جلسه و در محضر آیت الله اعرافی با زیر سوال بردن اجبار چادر در دانشگاههای میبد نسبت به این موضوع اعتراض نموده است.

وی افزود: این استاد به همین جا نیز بسنده نکرده و نسبت به احداث مسجد در دانشگاه آیت‌الله حائری(ره) میبد نیز اعتراض نموده و گفته چرا اول یک ورزشگاه برای دانشجویان ساخته نشده است؟!

این موضع‌گیری استاد مزبور در حالی است که پوشش چادر و حجاب برتر برای بانوان شهرستان میبد یک عرف روشن است که پیوند محکمی با علائق مذهبی مردم این خطه دارد و طبعا افراد غیربومی نیز بایستی به این هنجار احترام بگذارند.

این موضوع(احترام به عرف و عقائد اهالی یک منطقه) به قدری واضح است که حتی غیرمسلمانان در مناطق مسلمان نشین کشورهای سکولار نیز به عرف و عادات اهالی آن منطقه احترام می‌گذارند و مثلا در ایام ماه مبارک رمضان روزه‌خواری نمی‌کنند و یا در سایر ایام سال نیز مبادرت به اقداماتی چون شرابخواری در این گونه مناطق نمی‌نمایند.

ضمن آنکه این احترام به عرف و علائق مذهبی را در سیره مقام معظم رهبری نیز می‌توان دید چنانکه معظم‌له در جریان سفر چند سال قبل خود به کردستان، سیمای مرکز سنندج را موظف کردند تا از این پس اذان را بر اساس فقه جعفری و فقه شافعی به صورت جداگانه پخش کند.

وقتی رهبر انقلاب اسلامی به عرف و عادات اهل سنت در یک منطقه توجه می‌کنند آیا این انتظار زیادی است که از افراد غیربومی بخواهیم عرف و عادات مردم متدین و شیعه میبد را مراعات کنند؟!

درباره ساخت مسجد در دانشگاه میبد نیز به نظر می‌رسد، استاد یاد شده با نگاهی مباین با تفکر دینی، ساخت ورزشگاه را بر ساخت مسجد مقدم فرض کرده است در حالیکه پرواضح است چنین دیدگاهی از نظر مردم میبد و دانشجویان و اساتید دانشگاه مزبور کاملا مردود است چه اینکه آنان اشتهار به دیانت و پای‌بندی به موازین شرعی دارند و اساسا طرح چنین ادعاهایی توسط یک استاد غیر بومی آن هم در شهرستانی مثل میبد آن هم در محضر عالم بزرگواری چون آیت الله اعرافی بسیار عجیب و تاسف‌آور می‌نمایاند. ضمن آنکه دانشجویان دانشگاه میبد می‌توانند مانند بسیاری از مراکز دیگر تا موعد احداث ورزشگاه در این دانشگاه از ورزشگاههای سطح شهرستان استفاده نمایند.