وزیربهداشت: سیب را با پوست نخورید/ وزارت‌بهداشت: واکس‌میوه مشکلی ندارد!

اگر میوه‌های واکسی مشکلی نداشتند، چرا وزیر محترم بهداشت با ادعای انجام مطالعات علمی، به مردم توصیه نمود تا پوست سیب را که سرشار از فیبر و مواد غذایی مفید است مصرف نکنند و به ایجاد نگرانی در جامعه پرداخته است؟!

در حالیکه چند روز قبل وزیر بهداشت توصیه کرده بود تا مردم خیار و سیب را با پوست مصرف نکنند، شب گذشته نماینده وی تاکید کرد که میوه‌های واکسی هیچ مشکلی ندارد!

به گزارش “میبدما”، ۱۵ آذر ماه امسال دکتر حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت گفته بود: مصرف مواد شیمیایی بر روی میوه‌ها مشکل جدیدی نیست. بر اساس مطالعات انجام شده میزان نیترات خیار و سیب نسبت به سایر میوه‌ها بیشتر است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه مردم حتما میوه بخورند، از مردم خواسته بود میوه‌هایی همچون سیب را با پوست مصرف نکنند.

اما با این وجود، دکتر هدایت حسینی که دیشب به نمایندگی از وزارت بهداشت در برنامه نبض حضور یافته بود با تاکید بر نتایج بررسی های آزمایشگاهی از واکس های مورد استفاده در میوه های جمع آوری شده در سطح عرضه گفت: به دلیل خوراکی بودن ترکیبات، استفاده از آنها مجاز است و مسئله نگران کننده ای در باره این واکس ها وجود ندارد.

همچنین محمدعلی طهماسبی معاون وزیر جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با فارس، گفت: واکس یا روغن بر روی مرکبات سیب برای افزایش ماندگاری استفاده می‌شود و برای انسان مضر نیست.

وی افزود: واکس‌های نگه‌دارنده وارداتی است و در تمام دنیا برای نگهداری محصولات کشاورزی استفاده می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: واکس‌ها که مانند پارافین یک لایه بر روی میوه ایجاد می‌کند مانع تبخیر آب موجود در میوه می‌شود و موجب تازه ماندن میوه می‌شود و ماندگاری آن بالا می‌رود.

با این اوصاف سوالی که مطرح می‌شود آن است که اگر میوه‌های واکسی مشکلی نداشتند، چرا وزیر محترم بهداشت با ادعای انجام مطالعات علمی، به مردم توصیه نمود تا پوست سیب را که سرشار از فیبر و مواد غذایی مفید است مصرف نکنند و به ایجاد نگرانی در جامعه پرداخته است؟! آیا این اقدام دکتر قاضی زاده مانند سخنان شتابزده اخیر وزیر اقتصاد (دکتر طیب نیا) نیست که در سخنانی کارشناسی نشده از فساد موهوم ۱۲ هزار میلیارد تومانی خبر داد و دو روز بعد رئیس بانک مرکزی رقم واقعی این پرونده را ۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد؟!