اسلحه بخشدار میبد

دکتر سید جلیل میرمحمدی

  • دکتر سید جلیل میرمحمدی میبدی

چند روز پس از  استقرار در پایگاه شهید مدنی مقرر شد بر اساس لیست اعلام شده به اسلحه خانه مراجعه و اسلحه کلاشنیکف را تحویل بگیریم.

اسم سید رضا میرباقری در لیست نبود. ظاهرا فرماندهان به دلیل اینکه ایشان بخشدار بود و توانمند در کارهای اداری و همچنین بخاطر داشتن فرزندان خردسال ترجیح می‌دادند تا بعنوان نیروی تعاون در امور اداری فعال باشد و بعنوان نیروی رزمی در خط مقدم حضور نداشته باشد. ثبت لیست اسامی رزمنده‌ها و ثبت لیست پلاک‌های رزمنده‌ها در لیست جداگانه و کارهایی از این فبیل همه نزد سید رضا میرباقری بود. به این دلایل اسم او را در لیست نیروهای رزمی خط زده بودند و طبیعتا در لیست تحویل گیرندگان اسلحه نبود.

وقتی متوجه شد همه اسلحه گرفته‌اند و تنها اسم او در لیست تحویل گیرندگان نیست، متوجه همه قضایا شد، او که همه آرزویش شهادت بود به شدت برآشفت و تمام کاغذهای و لیستها را به کناری پرتاب کرد و با ناراحتی رو به فرمانده کرد و گفت:

“من از دست این کاغذ پاره ها فرار کردم تا بجنگم، حالا دوباره مرا گرفتار همینها کردید؟!”

خواهش کرد که دستور دهند به او هم اسلحه تحویل دهند. وقتی اسلحه اش را تحویل گرفت لبخند به لب دوباره تمام کاغذها و لیست اسامی بچه‌ها را که در اختیارش بود برداشت و به کارش ادامه داد.