تا یکسال آینده غیربومی‌هایی که وارد شهرستان می‌شوند ساماندهی می‌شوند

معاون فرماندار میبد بر همکاری همه مردم با این طرح تاکید کرد و با هشدار به موجرین گفت:موجرین نباید خارج از سیستم، تنظیم قرارداد انجام دهند حتما از طریق بنگاههای املاک تنظیم قرارداد کنند و با پرکردن فرم مورد نظر از هرگونه مشکل جلوگیری کنند.

معاون فرماندار میبد گفت: فرمانداری این شهرستان بعنوان مجری اصلی طرح ساماندهی افراد غیر بومی با همکاری چند دستگاه دولتی دیگر سایماندهی این افراد در شهرستان را آغاز کرد.

سید محسن فلاح روز پنجشنبه در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه شهرستان میبد طی چند دهه گذشته به دلیل توسعه زیرساخت های صنعتی ،شاهد حضور افراد غیربومی از نقاط مختلف کشور بوده گفت: با راه اندازی این سامانه تا یکسال آینده همه غیربومی هایی که وارد شهرستان می شوند ساماندهی می شوند.

وی افزود: افراد غیر بومی در بعضی موارد نیاز به دریافت خدماتی از دستگاههای دولتی هستند و ما موظف به ارائه این خدمات به نحو مطلوب به این عزیزان هستیم.

فلاح خاطر نشان کرد:دراین زمینه هیچ گونه برنامه ریزی تاکنون انجام نشده بود که در چند ماه اخیر فرمانداری بعنوان مجری اصلی طرح ساماندهی افراد غیر بومی با همکاری چند دستگاه دولتی فعالیت خود را آغاز کرده است .

معاون فرماندار میبد با اشاره به قانون تغییر محل سکونت تصریح کرد:هر شهروند ایرانی بر اساس این قانون باید در اولین فرصت محل تغییر سکونت خود را به مراجع قانونی اعلام کند.

فلاح افزود: در این سامانه با نگاه به تمام جوانب کار سعی داریم که افرادی که وارد شهر می شوند قبل از آنکه به مشکلات و آسیب های اجتماعی دامن بزنند این مقوله را مدیریت و نسبت به خدمات مطلوب به این عزیزان تلاش کنیم .

فلاح گفت: آموزش و پرورش ،مراکز بهداشتی ،بنگاههای املاک ،اصناف و صنایع، دستگاههای اصلی در این زمینه هستند.

معاون فرماندار میبد بر همکاری همه مردم با این طرح تاکید کرد و با هشدار به موجرین گفت:موجرین نباید خارج از سیستم، تنظیم قرارداد انجام دهند حتما از طریق بنگاههای املاک تنظیم قرارداد کنند و با پرکردن فرم مورد نظر از هرگونه مشکل جلوگیری کنند.

سید محسن فلاح در ادامه از فعالیت دفتر سلامت در کنار این سامانه هم گفت:در کنار این طرح دفتر سلامت کار شکل گرفته و تمام افرادی که وارد شهرستان می شوند چه درحوزه اصناف و چه درحوزه صنعت باید فرم مربوطه و استعلام های لازم را از این دفتر بگیرند.

حدود ۲۵ هزار غیر بومی در میبد ساکن هستند.

میبدما: احتمالا منظور معاون محترم از قانون تغییر محل سکونت، تبصره ماده ۳ قانون الزام اختصاص شماره ملی و کدپستی برای کلیه اتباع ایرانی و آئین نامه مرتبط با آن می‌باشد. اگرچه امیدواریم این وعده، عملی شود و مشکلات عدیده ناشی از غیربومی‌ها حل شود اما به خاطر فقدان ضمانت اجرای مشخص در قوانین یادشده و نیز سردرگمی مسئولان استان و شهرستان در سیاستگذاری توسعه صنایع و در نتیجه تداوم سرازیری غیربومی‌ها و نیز فقدان اطلاعات کافی درباره ۲۵ هزار نفر غیربومی‌های حاضر در شهرستان، به نظر نمی رسد که این طرح چندان کارساز باشد؛ اگر چه در خلوص و نیت انسانی آقای سید محسن فلاح و همکارانشان کوچکترین تردیدی وجود ندارد و مجددا برای موفقیت این طرح دعا و ابراز امیدواری می‌نماییم.