آیت‌الله اعرافی: در تقیسم حوزه‌های انتخابیه ما محکم ایستاده‌ایم

خطیب نمازجمعه میبد با اشاره به اجرای پروژه اینترنت ملی در کشور در سالهای آینده تاکید کردند : باید قوانین دقیق تری هم برای کنترل هجمه های فرهنگی دشمن طراحی و برنامه ریزی شود چرا که همه سرمایه های علمی و معنوی ما در صورت غفلت از بین خواهد رفت .

امام جمعه میبد با تاکید بر اینکه امروز خود غربی ها در تنگنا هستند که مذاکرات تمدید بشود یا نه افزودند : ما همیشه اهل منطق هستیم و فریاد ملت ما استقلال ، عظمت ، آزادی علم و فناوری است و نمی خواهیم مانند کشورهایی که تسلیم آنها شدند و در ورطه فقر و فلاکت افتادند بلکه می خواهیم روی پای خود بایستیم و سربلند زندگی کنیم .

امام جمعه میبد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به تمدید مذاکرات بین ایران و گروه ۱+۵ اظهار داشتند : همه دنیا بداند ما ملت ایران بخاطر اینکه قدرتهای زورگو در برابر منطق حق کوتاه نمی آیند نگران نیستیم .

به گزارش میبد آدینه ، حضرت آیت الله علیرضا اعرافی با بیان اینکه ملت ایران از عقباتی عبور کرده است که در مخیله کسی خطور نمی کرد تصریح کردند : امروز هم اراده پولادین ملت ، استواری مسئولان و هدایت رهبری ما در برابر همه غرض ورزی و زورگوییها و ستم پیشگی قدرت های زورگو و استبکار جهانی خواهد ایستاد .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزودند : گروه ۱+۵ و قدرتهای زورگو آرزوی اینکه ملت ایران به ناحق کوتاه بیاد و دست از حقایق و منافع خود بردارد و از مصالح بزرگ ملت و انقلاب عقب نشینی کند را باید به گور ببرند.

خطیب جمعه میبد با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه ما مخالف تمدید مذاکرات نیستیم افزودند: تلاشی که تیم مذاکره کننده در چارچوب مصالح ملی انجام میدهد مورد تایید ملت است اما دنیا بداند که خط قرمزهای ما روشن و محکم است.

ایشان با تاکید بر اینکه امروز خود غربی ها در تنگنا هستند که مذاکرات تمدید بشود یا نه افزودند : ما همیشه اهل منطق هستیم و فریاد ملت ما استقلال ، عظمت ، آزادی علم و فناوری است و نمی خواهیم مانند کشورهایی که تسلیم آنها شدند و در ورطه فقر و فلاکت افتادند بلکه می خواهیم روی پای خود بایستیم و سربلند زندگی کنیم .

مجلس ما از زمان مشروطه تا به حال فراز و فرودهای زیادی داشته است

خطیب جمعه میبد در بخش دیگر از بیانات رسا و شیوای خود با گرامی داشت سالروز شهادت شهید مدرس و روز مجلس و قانون گذاری اظهار داشتند : مجلس در کشور ما فراز و فرودهای زیادی داشته است و از عصر مشروطه مجلس قانون گذاری در کشور ما آغاز شد اما به آنچه که در قانون اساسی وقت آمده بود کمتر عمل شد.

امام جمعه میبدبا بیان اینکه در قانون این بود که قانونگذاری مجلس باید با تایید چند عالم و مجتهد باشد خاطرنشان کردند : اما به تدریج به مجلس انتصابی مبدل شد که شاه تعیین می کرد و از مسیر خود منحرف شد و در مقاطعی مجلس جایی شد که قرارداد منحوس کاپتالاسیون و اسارت ملت ایران را تصویب کرد .

هدایت کلی و ولایت فقیه و رهبری از امتیازات جمهوری اسلامی ایران است

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه هدایت کلی و ولایت فقیه و رهبری بر قوای سه گانه و بخش های مختلف از امتیازات عصر جمهوری اسلامی ایران است افزودند : با وجود فراز و فرودها گامهای بزرگی در مسیر پیشرفت کشور برداشته شده است .

مجلس باید به مصالح و منافع مردم توجه کند

ایشان بر پاسداشت عظمت و شکوه و قوانین اسلامی در مجلس تاکید کردند : مجلس باید به مصالح و منافع مردم و طبقات متوسط و مصالح کلان کشور در برخوردهای جهانی توجه کند .

استقلال و آزادی در تصویب قوانین گره گشا از انتظارات مردم از مجلس

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب قوانین گره گشا در مجلس ، دقت در انتخاب وزرا و مقامات و نظارت بر حسن اداره کشور را از وظایف مهم مجلس خواندند و افزودند : انتظار ملت از مجلس این است که مستقل و آزاد باشد و مصالح اسلام انقلاب و مردم را در راس کار خود قرار دهد .

امام جمعه میبد با بیان اینکه شهید مدرس باید الگوی مجلسیان باشد تصریح کردند : مجلس جمهوری اسلامی باید از آسیب هایی که مجالس دنیا به آن مبتلا هستند مبرا باشد و به جای زد و بست ، با رعایت حقوق مردم در انتخابات و  هماهنگ با جریان اسلام باشد.

مسائل قبل از ازدواج و حوادث دو عامل مهم در معلولیت

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگر از بیانات خود با گرامی داشت ۲۲ آذر روز جهانی معلولان و قدردانی از خانواده های معلولان ، ‌دستگاهای حمایتی بویژه اداره بهزیستی و جامعه معلولین اظهار داشتند : معلولیت واقعیتی است که بشر همواره با آن مواجه است که بخشی از آن را با دقت های بهداشتی و درمانی و مواظبت هامی شود پیشگری کرد و وظیفه مسئولین و خانواده هاست که در ازدواج های فامیلی دقت کنند.

آیت الله اعرافی با اشاره به آمارهای نگران کننده معلولیت در جامعه ، مسائل قبل از ازدواج و تصادفات را دو عامل مهم در معلولیت برشمردند و گفتند : پیشگیری از معلولیت وظیفه شرعی و اخلاقی است که هم از سوی مردم و خانواده ها و هم از سوی نظام و دولت باید مورد حمایت قرار بگیرد.

۱۵۰۰ معلول تحت پوشش بهزیستی میبد

خطیب جمعه میبد با اشاره به اینکه در حال حاضر هزار و ۵۰۰ معلول تحت پوشش بهزیستی این شهرستان قرار دارند که ۵۰۰ نفر آن معلول جسمی حرکتی ، ۱۷۴ نفر بینایی و شنوایی و ۳۷۰ نفر هم ذهنی هستند بر حمایت های خانواده ها و متمکنین از این افراد تاکید کردند و افزودند : رسیدگی همراه با تکریم به این افراد وظیفه همه ما بویژه خانواده ها و متمکنین و دولت است و از سوی دیگر معلولین باید با ایستادن روی پای خود و احساس شخصیت ، معلولیت را نقص ندانند چرا که خداوند در وجود آنها چیزهایی قرار داده است که می توانند با شکوفایی آن جبران کنند و جانبازان که جز مفاخر انقلاب اسلامی و جنگ ما هستند .

نقش خانواده ها در صیانت از فرزندان خود در برابر تیرهای زهرآگین فضاهای مجازی

امام جمعه میبد در ادامه روز خانواده و بازنشستگان را هم گرامی داشتند و با اشاره به  اهمیت خانواده یادآور شدند : تیرهای زهرآگینی که از طریق شبکه های ماهواره ای و فضاهای مجازی و تبلیغات ضد اخلاقی به سمت نسل جوان ما رها شده است بی حد و اندازه است که باید خانواده ها فرزندان خود را باید در مقابل این موج های خانمانسوز صیانت کنند.

وظیفه دولت در فراهم کردن دسترسی به امکانات علمی در سراسر جهان

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ، طلاق و اختلافات و فروریزی کانون خانواده را از عوامل این موج های فضاهای مجازی در جامعه برشمرد و با بیان اینکه زنگهای خطر به صدا درآمده است افزودند : دستگاههای فرهنگی و مسئول باید علاوه بر فراهم کردن زمینه رشد علمی و دسترسی ما به امکانات علمی در سراسر جهان باید دسترسی به مفاسد اخلاقی را هم کنترل کنند .

خطیب نمازجمعه میبد با اشاره به اجرای پروژه اینترنت ملی در کشور در سالهای آینده تاکید کردند : باید قوانین دقیق تری هم برای کنترل هجمه های فرهنگی دشمن طراحی و برنامه ریزی شود چرا که همه سرمایه های علمی و معنوی ما در صورت غفلت از بین خواهد رفت .

بازنشستگان سرمایه بزرگ در جامعه

رئیس جامعه المصطفی العالمیه در بخش دیگر از بیانات خود به تکریم بازنستگان جامعه تاکید کردند و افزودند : مسئولین ادارات و بخش های عمومی باید از بلوغ فکری و اندیشه بازنشستگان در مسائل مختلف استفاده کنند.

بازنشستگی پایان خط نیست

امام جمعه میبد با بیان اینکه بازنشستگی رسیدن به پایان خط نیست اظهار داشتند : بازنشستگان باید در امور خیری ، مشورت و رونق دادن به مساجد و فعالیت های علمی و معنوی تلاش کنند.

گلایه از وزارت کشور، مجلس و شورای نگهبان از عدم برگزاری انتخابات میان دوره ای

حضرت آیت الله اعرافی در بخشی از بیانات خود با اظهار تاسف از عدم برگزاری انتخابات میان دورای در حوزه انتخابی تفت و میبد اظهار داشتند : با وجود تلاش های مسئولین و پی گیری های مصرانه ، گره انتخابات میان دوره ای باز نشد و دیگر فرصتی برای انجام این کار نیست و این گلایه از وزارت کشور ، مجلس و شورای نگهبان هنوز وجود دارد اما مردم اطمینان داشته باشند که تلاش فرماندار ، مسئولین و نمایندگان استان بویژه آقای جوکار این بوده است که حقی از منطقه سلب نشود.

ایشان افزودند : اما در تقیسمات حوزه های انتخابیه هنوز هم خط قرمزها باید رعایت شود و ما روی این مسائل محکم ایستاده ایم و نباید این خط قرمزها مخدوش شود .

مناسبت ها:

امام جمعه میبد ، هفتم صفر به روایتی میلاد امام کاظم و شهادت امام مجتبی را تبریک و تسلیت گفتند و با اشاره به تقارن میلاد و شهادت این دو امام بزرگوار بر کمک حوزه در برون رفت از این بلاتکلیفی تاکید کردند و افزودند : این مساله در جامعه مدرسین حوزه هم مطرح شد تا جامعه از این بلاتکلیفی بیرون آیند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تسلیت سالروز وفات سلمان و عمار یاسر دو صحابه بزرگ رسول مکرم اسلام بیان کردند : سلمان و عمار یاسر دو صحابه بزرگی هستند که خیلی بر امت اسلام و مکتب پرافتخار اهل بیت حق دارند.

سلمان بزرگ مرد ایران مدافع بلند قامت خط ولایت و امامت

آیت الله اعرافی افزودند : سلمان مدافع بلندقامت خط ولایت و امامت بود تاجایی که در وصف کسی نیست که ” سلمان و منا اهل البیت ” این مرد بزرگ ایرانی به قله هایی رسید که هیچ کس آن مدال را دریافت نکرده است و مدافع بزرگ ولایت دیگری عمار است که هم پدر و مادر او از صحابه بزرگ بودند هم خودش نشانه ولایت ضعامت و امامت بود تا جایی که شاخص حق و باطل در جنگ صفین طبق بیان پیامبر خدا عمار یاسر بود .

خطیب جمعه میبد با گرامی داشت سالروز وفات شیخ مفید به ابعاد علمی و شخصیتی این عالم بزرگ پرداختند و افزودند : مرحوم شیخ مفید زعیم بزرگ حوزه چند قرن بغداد بود ؛ شخصیتی که بیش از ۲۰۰ اثر نوشت و پایه های فکری ، عقلی و کلامی و فقهی و تفسیری و حدیثی شیعه را در آن قرن آغازین و پس از غیبت صغری استوار و محکم کرد.

امام جمعه میبد سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی و آیت الله مدرس دو چهره بزرگ معاصر و در عصر مشروطه را هم گرامی داشت و گفت : آیت الله مدرس از چهره هایی است که امام در بین همه بزرگان گذشته به آن علاقه خاصی داشتند.