تصاویری جالب از طرح منتخب سر در دانشگاه آیتالله حائری میبد
چند ماه پیش، مسئولان دانشگاه آیت الله حائری میبد، طراحی سردر این دانشگاه را به مسابقه گذاشتند. حالا ظاهرا طرحهای زیر برنده این مسابقه شده اند. این طرح توسط محمدرضا نیازی، محمد جواد نیازی، شقایق نماز کار و آرین مهدوی طراحی شده است.
چند ماه پیش، مسئولان دانشگاه آیت الله حائری میبد، طراحی سردر این دانشگاه را به مسابقه گذاشتند. حالا ظاهرا طرحهای زیر برنده این مسابقه شده اند. این طرح توسط محمدرضا نیازی، محمد جواد نیازی، شقایق نماز کار و آرین مهدوی طراحی شده است.
ظاهر طرح خیلی خوبه
ازظاهرش که ما چیزی نفهمیدیم یکی میتونه بگه مفهومش چه? چی میخواهد بگه? از چی الگو گرفته.? چه تناسبی با اسم دانشگاه و ماموریتش داره?
فکر می کنم این سردر در بحث فنی بویژه برای ورو و خروج و کنترل دارای اشکالات اساسی است ضمن اینکه ویژگی های یک نماد را ندارد و از نظر فنی امکان اجرای ایمن را ندارد
با سلام درست است که این طرح برنده شده (از نظر کارشناسی معماری) ولی لزوما اجرا که نمی شود.
۱٫”نیازی ها “که فکر کنم شیرازی باشند.۲٫ماکه مفهومی رابرداشت نکردیم۳٫هیچ نمادی ازمیبد نداردلااقل ازیکی ازعناصروالمانهای میبدبرداشت می کردندهم بدنبودنه خورشیدی نه سبویی نه مرغ وماهی نه زیلویی؟؟؟ ۴٫هیچ میبدی طرحی ارائه نکرده بود؟
سردر در بر دارنده هویت خاصی نیست همینو شاید تو دبی هم بتونن اجرا کنن ،مشکلی نداره ….به عبارت دیگر حال و هوای یزدی نداره.کاش علت برنده شدنش رو داوران توضیح می دادن.
راستش من تا دیدم حس کردم نگاهی به سردر دانشگاه تهران داشته . . از نظر فرمی!
از نظر عملکردی بنظرم نگاه جدیدی رو به سردر ورودی داشته . . . اولا اصالت رو به انسان داده . . . سردر همه جا محلی برای عبور ماشینه . . . ولی اینجا انسان رو اولویت داده
کیفیت های معماری ایرانی رو هم داره . . . اینکه پیشخوان و صحن رو به عنوان یک کیفیت توی این کار میبنیم و ارتباطی که بین اونها برقرار کرده به هرحال جالبه
ولی بنظرم زیاد دغدغه اش نبوده که ارتباط فرمی بین زمینه های سنتی شهر میبد و کار داشته باشه
و نکته دیگه اینکه این کار اصلا برنده نشده که . . . این کار جزو هشت کار برگزیدده اس . . . کار نفر اول یه کار کاملا آجریه با طاق و تویزه و این چیزایی که همه دوست دارن!
با سلام
به نظر من این طرح، طرحی خوب و زیباست. البته اگر غرض ورزی نکنیم و نگاه بومی بهش نداشته باشیم.
خب طراح اهل هرکجا که هست باشه. یک مقدار با دید باز و بدور از تنگ نظری به آثار و طرح های هم نگاه کنیم واقعا زیبایی های منحصر به فرد این کار رو خواهیم دید.
با عرض سلام..بیشتر نظراتی و که خوندم غیر کارشناسانه و یک جور حس حسادت در وعزیزان شاهد بودم..معماران عزیز باید توجه داشته باشید در اینجا فقط نقشه های معماری و عکس های سه بعدی به نمایش در امده و طراح توضیحی در باره ایده و نمادو قابل اجرا بودن یا نبودن ارائه نکرده است و حتم داشته باشید جواب این سوالات در رساله طرح امده. لطف کنید با توجه به اطلاعات موجود نظر بدین … با توجه به این اطلاعات طرح بسیار زیبا و معمارانه ای است. وطرح اسلیمی نشان از معماری اسلامی ایرانی دارد و به زیبای دعوت کنندگی در ان پیداست
یعنی چی حسادت ؟
منظور نقوش هندسی هست دیگه ؟ نقوش اسلیمی ندیدم متاسفانه!
من با آقای محسن موافقم در این سردر سعی شده حال و هوای معماری ایرانی رو امروزی کرده و از معماری قدیم ایده گرفته به نظر من کار جدید و با شخصیتی است و در ضمن اصلا مهم نیست که طراح میبدی باشه یا نه مهم اینه که کار خوب و جدید هست
با سلام شکل معماری مدرن و طرح دنبال تکمیل شدن میباشد ک این نشان دهنده این موضوع مباشد ک بیننده احساس میکند فرم در حال رشد مباشد . اما اگر فرم مربع یا اشکال هندسی ساده ای داشت چشم بیننده دنبال تکمیل شدن نبود فرم تکمیل شده ای را میدید ودر نتیجه فرم بیانگر کنجکاوی نبود .