آیا قصابان اردکانی از قاعده کشتار دام‌ در کشتارگاه‌ صنعتی معاف می‌شوند؟!

بعید نیست که با توجه به سوابق متعدد قبلی، طی روزهای آتی کشتار سنگین اردکان در همان کشتارگاه سنتی این شهرستان صورت گیرد و قصابان میبدی همچنان مشمول اولتیماتوم و قاعده کلی استانداری باقی بمانند

پس از مصوبه استانداری یزد و اولتیماتوم معاون عمرانی استاندار یزد مبنی بر ممنوعیت ذبح دام سنگین در شهرستانهای میبد و اردکان و لزوم کشتار این گونه دام‌ها در کشتارگاه صنعتی، حالا صداهای متفاوتی در شهرستان اردکان شنیده می‌شود.

به گزارش “میبدما”، چند روز پیش، حسین اسماعیلی -فرماندار اردکان- در جلسه‌ای که سایت فرمانداری این شهرستان آن را انعکاس داده از حل مشکل کشتار دام سنگین در اردکان خبر داده است.

اسماعیلی گفت: امکان و قابلیت تأمین گوشت بهداشتی و سالم در شهرستان وجود دارد و با توجه به شرایط جدید کشتارگاه اردکان به‌زودی شاهد رفع مشکل کشتار دام سنگین اردکان خواهیم بود.

فرماندار اردکان افزود: خوشبختانه با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر اردکان و پیرو جلسه چندی پیش، بهسازی و تجهیز کشتارگاه در حال انجام است و تصمیمات جدید بر اساس شرایط جدید کشتارگاه اتخاذ گردیده است.

گفتنی است با قول مساعد شهرداری اردکان، تجهیزات جدید کشتارگاه خریداری و در محل کشتارگاه اردکان در حال نصب است.

با این اوصاف، بعید نیست که با توجه به سوابق متعدد قبلی، طی روزهای آتی کشتار سنگین اردکان در همان کشتارگاه سنتی این شهرستان صورت گیرد و قصابان میبدی همچنان مشمول اولتیماتوم و قاعده کلی استانداری باقی بمانند و ناگزیر باشند که گاو، گوساله و شترهایشان را به ۴۰ کیلومتری این شهرستان(کشتارگاه صنعتی) روانه کنند. ضمن آنکه مشخص نیست چگونه ظرف این مدت کوتاه، کشتارگاه سنتی اردکان بهسازی شده و مشکلات عدیده ناشی از کشتار سنتی دام در این شهرستان حل شده است؟!