استاد قرائتی: مجرمانی مانند قطر و سعودی در نماز به ما متلک می‌گویند/ بعد از صد متر به پفک نمکی میرسی اما برای مسجد باید چهار کیلومتر راه بروی!

بالاترین شهریه حوزه قم ۲۵۰ هزار تومان است؛ یعنی کسی که عالی‌ترین درجه حوزه را داشته باشد این مقدار حقوق می‌گیرد و با مقایسه برخی امور این چنینی می‌بینیم که به مسجد و نماز آن طور که باید توجه نشده است.

 

«هنوز»هایی که هنوز هم اجرایی نشده است!

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور در ابتدای اجلاس بیست و دوم نماز سخنانی را در جهت مهجوریت نماز و مسجد بیان کرد و گفت: اینکه میان راه‌های رفته و نرفته باید از کدام سخن گفت، بسته به وضعیت نماز و مساجد کشور دارد؛ مدیر خوب آن نیست که به راه‌های رفته نگاه کند، راه نرفته زیاد است و باید آن‌ها مورد بررسی قرار گیرند. من معمولاً آیاتی از قرآن کریم را می‌خوانم که به آن‌ها عمل نکرده‌ام، برای مثال در جبهه دشمن را از پا در نیاورده‌ام، در راه خدا شهید نشده‌ام، کظم غیظ نکرده‌ام، در نمازها خاشع نبوده‌ام، و ممکن است روز قیامت بفهمم به هیچ‌کدام از آیات قرآن عمل نکرده‌ام.

وی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری پنجمین سالی است که می‌فرمایند شهرک‌ها، شهرها و روستاها مسجد ندارند، تصریح کرد: پنج سال شخصی که ما وظیفه داریم از او اطاعت کنیم، می‌گویند مکان‌هایی هنوز مسجد ندارد. من در این بخش به برخی راه‌های نرفته اشاره می‌کنم، «هنوز»هایی که باید اتفاق می‌افتاد، اما هنوز محقق نشده است. «هنوز در برخی پروازها به راحتی نماز قربانی می‌شود»، «هنوز صدها شهرک مسکن مهر بدون مسجد افتتاح شده است»، «هنوز مناطقی در کنار تهران مانند واوان ۱۲۰ هزار جمعیت دارند اما برای این تعداد فقط سه مسجد ساخته شده است»، «هنوز اذان اکثر مساجد حلقومی نیست».

وهابیان در عمرشان یک سیلی به اسرائیل نزده‌اند

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به سوره حمد و آیاتی در آن اظهار داشت: تنها سوره‌ای که خواندن‌اش واجب است، «حمد» است و تنها آیه‌ای که قرائت‌اش واجب است «حمد» است که باید آن را در نماز بخوانیم. در سوره حمد در آیه «صراط الذین انعمت علیهم» از خدا می‌خواهیم که ما را در راه “انعمت علیهم” قرار دهد و به شکرانه‌ این نعمت هیچ‌وقت یار مجرمان نخواهیم بود. اما الان کشور وحی و کشور نزول قرآن، پایگاه‌هایش را در اختیار آمریکا قرار می‌دهد، یعنی از خط خارج شده است. کسی که از خط خارج می‌شود یا مغضوب است یا ضالین. پس قطعا به صراحت قرآن کریم سعودی از مصداق آیه “انعمت علیهم” خارج و برای حمله به سوریه یاور مجرمان شده است. وهابیان در عمرشان یک سیلی به اسرائیل نزده‌اند، فرض کنیم شیعه هم کافر است، آیا به جز شیعه افراد دیگری کافر نیستند؟

مجرمانی مانند قطر و سعودی در نماز به ما متلک می‌گویند

حجت‌الاسلام قرائتی در ادامه دیگر سخنان خود افزود: با همه موارد مذکور درمورد سعودی، از این کشور و دبی نامه داشته‌ایم که به ما گوشزد کرده‌‌اند که اذان‌های ما برای نماز حقیقی نیست و گفته‌اند پنج بار در روز برای نمازهایمان اذان حلقومی می‌گوییم. یاران مجرمی مانند قطر و سعودی در نماز به ما متلک می‌گویند؛ باید چه کرد؟ بودجه‌ای را که برای موسیقی می‌گذاریم با بودجه نماز آن را مقایسه کنید، بودجه‌ تواشیح را با بودجه اذان مقایسه کنید وقتی ۱۱۵ کلمه “دنیا” و ۱۱۵ کلمه “آخرت” در قرآن است؛ یعنی هم باید به امور دنیوی توجه شود هم امور اخروی اما می‌بینیم که اینطور نیست.

وی با اشاره به سخنرانی در جلسه غیررسمی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: من در میان نمایندگان مجلس هم گفتم که مجلس چند مصوبه برای نماز داشته‌ است؟ ما نسبت به نماز و مسجد خیلی عقب رفته‌ایم نسبت به گذشته و زمان شاه عملکرد خوب بوده، اما نسبت به آنچه که باید باشیم و قرآن از ما می‌خواهد عقب هستیم. زکات، برای امسال ۱۲۲ میلیارد تومان جمع شده است و طی پنج سال اخیر ۷۰۰ میلیارد تومان جمع شده است که بیش از پنج هزار مسجد احداثی و تکمیلی با این مبلغ ساخته شده است، امام هم فرموده‌اند اگر همه زکات دهند فقیری باقی نمی‌ماند.

مساحت همه ۴۵ حوزه علمیه تهران اندازه یک دانشگاه نیست

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در پایان با اشاره به گوشه‌ای از اقدامات صورت نگرفته پیرامون مسجد توضیح داد: هنوز بسیاری از مساجد ما امام جماعت ندارند؛ هنوز بسیاری از مساجد از هیئت امنای با نشاط محروم است. هنوز در مسائل ازدواج فقرا توانایی نداشته و فقط مرفهین قادر به ازدواج خواهند بود. تهران ۴۵ حوزه علمیه دارد مساحت این تعداد حوزه علمیه به اندازه یکی از دانشگاه‌های تهران نیست. بالاترین شهریه حوزه قم ۲۵۰ هزار تومان است؛ یعنی کسی که عالی‌ترین درجه حوزه را داشته باشد این مقدار حقوق می‌گیرد و با مقایسه برخی امور این چنینی می‌بینیم که به مسجد و نماز آن طور که باید توجه نشده است.