امام خمینی(ره) در سه مرحله ولایت فقیه را تبین و تشریح نمودند/ تحریف اندیشه‌های تابناک امام(ره) بسیار سخیف و غیرقابل‌قبول است

آیت الله اعرافی با اشاره به اندیشه ها و گفته های ناصواب و انحرافی که تئوری مسیر ولایت فقیه را هدف قرار داده اند یادآور شدند که نظریه مرجعیت و نیز ولایت فقیه ریشه در کتاب و سنت و عاشورا دارد و امام راحل در سه مرحله این نظریه را تبین و تشریح نمودند.

آیت الله اعرافی با اشاره به اندیشه ها و گفته های ناصواب و انحرافی که تئوری مسیر ولایت فقیه را هدف قرار داده اند یادآور شدند که نظریه مرجعیت و نیز ولایت فقیه ریشه در کتاب و سنت و عاشورا دارد و امام راحل در سه مرحله این نظریه را تبین و تشریح نمودند.

با تقارن عاشورای حسینی با سیزده آبان روز مبارزه با استکبار جهانی و تسخیر لانه جاسوسی امریکا ، روز دانش آموز و تبعید امام رحمه الله ، عزاداران حسینی با تجمع در حسینیه اعظم شهیدیه ، با فریاد لبیک یا حسین ، مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل ، ‌انزجار خود را نسبت به آنها نشان دادند.

به گزارش میبد آدینه ، تجمع کنندگان با اعلام اینکه روز سیزده آبان روز حمایت از امام زمان و لعن بر یزیدیان است که از عاشورای حسینی الهام گرفته است با خشم فراوان پرچم امریکا و اسرائیل را زیرپا له و به آتش کشیدند.

امام جمعه میبد با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی به عزاداران حسینی ، با بیان اینکه امروز امریکا و دشمنان اسلام همان کسانی که سیزده آبان روز مبارزه با آنهاست اظهار داشتند : امریکا و اسرائیل باید پیام میلیون ها عزادار را  از حسینیه های ایران اسلامی که هیهات من الذله است بشنوند .

حضرت آیت الله علیرضا اعرافی خطاب به قدرت های پوشالی غرب بویژه آمریکا که در طول ۲۰۰ سال گذشته ده ها جنگ را در منطقه برای اشغال کشورهای اسلامی و برای غارت منابع و ذخایر آنها راه انداخته اند اعلام کردند : ای کسانی که تحمل نشر مکتب پرافتخار سالار شهیدان امام حسین (ع) را ندارید ؛ بدانید که ملت ایران در برابر شما تسلیم نخواهد شد .

عضو شورای عالی انقلاب اسلامی تصریح کردند : شما دشمنان امت اسلام ، در برابر ملت های مسلمان که عشق حسینی و حماسه زینبی دارند جایگاهی ندارید و تسلیم امت اسلام را که در ذهن خود می پرورانید به گور خواهید برد .

ایشان با بیان اینکه انقلاب اسلامی دارای منطق عقلانی و عاشورایی است افزودند: ما نه گروهک های تروریستی بی منطقیم نه انسان های سست ؛ بلکه ملت ایران دارای منطقی است که از مکتب عاشورا گرفته است .

امام جمعه میبد با اشاره به توطئه های دشمنان از طریق ابزارهای مدرن رسانه ای و فضاهای مجازی و ماهواره امروز خاطرنشان کردند: امروز جوانان ما از جوانان زمان انقلاب بالاترند و در برابر این هجمه ها ، منطق اخلاق ، اسلام و تربیت خانواده را از شخصیت های بزرگ عاشورا گرفته اند و در برابر این هجمه ها خواهند ایستاد .

رئیس جامعه المصطفی العالمیه ، نوجوانان و جوانان را پیشگام اخلاق و تربیت و انسانیت خواندند و تصریح کردند : این حسینیه ها و عاشورا باید نوجوانان و جوانان ما را مقاوم اخلاقی و انقلابی به بار بیاورد.

ولایت فقیه ریشه در اسلام و قرآن دارد

ایشان یکی از پیام های مهم عاشورا را مقوله امامت و ولایت دانستند و بر اهمیت مرجعیت و ولایت فقیه بعنوان امتداد پیام عاشورای حسینی تاکید کردند و افزودند: امام حسین (ع) فرمودند : امام و رهبر کسی است که آگاه به دین و مجاهد در راه خدا باشد.

آیت الله اعرافی با اشاره به اندیشه ها و گفته های ناصواب و انحرافی که تئوری مسیر ولایت فقیه را هدف قرار داده اند یادآور شدند که نظریه مرجعیت و نیز ولایت فقیه ریشه در کتاب و سنت و عاشورا دارد و امام راحل در سه مرحله این نظریه را تبین و تشریح نمودند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزودند : مرحله اول قبل از خرداد سال ۴۲ در درسها و دست نوشتهای خود در قم از جمله در کتاب اجتهاد و تقلید و جوانه های اولیه این اندیشه در سخنان و نوشته های امام راحل در این برهه به وضوح به چشم می خورد.

ایشان خاطرنشان کردند : پس از خرداد سال ۴۲ و پس از تبعید در نجف اشرف در درس خارج کتاب البیع خود به طور مبسوط و مفصل و جامع و با گفتمان فقهی و برهانی و سیاسی ابعاد آن را تشریح کردند که در کتاب البیع چاپ شد و به صورت مستقل زیر عنوان حکومت اسلامی بارها چاپ شد.

امام جمعه میبد تصریح کردند : مرحله سوم پس از پیروزی انقلاب اسلامی از همان آغاز بارها در گفته و نوشته های ایشان مقوله ولایت فقیه مورد تاکید قرار گرفت و با تاکید و موافقت ایشان در قانون اساسی مبنای نظام سیاسی کشور قرار گرفت و مردم بدان رای دادند ؛ همچنین در وصیت نامه معظم له بدان تصریح شده است .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد : همه می دانیم که مردم سالاری دینی بعنوان تئوری نوین حکومت اسلامی از اندیشه های مهم امام است و ریشه در اندیشه و فلسفه سیاسی اسلام دارد و با اقتضائات زمان هماهنگ است و الگوی نوین حکومت و رقیب نظریه های سیاسی غرب است و البته در جهان اسلام و فقه مذاهب اسلامی بی بدیل است.

آیت الله اعرافی گفت: تجربه ولایت فقیه در ایران و مناسبت آن با الگوهای دیگر بویژه در جهان اسلام و بیداری اسلامی گویای حقائق مهمی است .

تحریف اندیشه های تابناک امام و فلسفه سیاسسی جمهوری اسلامی بسیار سخیف و غیر قابل قبول است

امام جمعه میبد تصریح کردند : این نظریه مهم را نباید ناچیز شمرد و با کوته نظری و سیاسی بازی با آن برخورد کرد بویژه تحریف اندیشه های تابناک امام و فلسفه سیاسی جمهوری اسلامی بسیار سخیف و غیر قابل قبول است علاوه بر این امام بر ولایت مطلقه تاکید کردند و سلوک سیاسی ایشان در مراحل گوناگون بر این اساس مبتنی بود و آن را فوق قوانیم و احکام اولیه می دانستند و آن را اصل عقلی و منطقی می دانستند.

آیت الله اعرافی در بخش دیگر از بیانات خود با گرامی داشت سیزده آبان روز دانش آموزان ‌، روز تسخیر لانه جاسوسی امریکا ، روز تبعید امام رحمه الله علیه و روز مبارزه با استکبار جهانی اظهار کردند : دانش آموزان و دانشجویان ما در طول انقلاب استوانه قرصی بودند که برای دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با مفاسد گوناگون نمی شناختند.

امام جمعه میبد با اشاره به شیطنت های استکبار در منطقه یادآور شدند : امریکاییها برای رسیدن به منافع خود ، گروه های تندروی تروریستی داعش را در منطقه ایجاد و به جان ملت های منطقه انداخته اند.

ایشان تصریح کردند : امروز برای پیروزی در برابر این هجمه ها باید در صحنه بود و ملت ، مسئولین ، قوای سه گانه  و جامعه حسینی ما با پیروی از اصل ولایت فقیه باید در برابر این توطئه ها بایستند.

کسی فکر نمی کرد جریان عاشورا خاندان بنی امیه را رسوا کند

امام جمعه میبد در ابتدای بیانات خود هم از برگزاری مراسم های باشکوه در ایام محرم از سوی هیئت های عزاداری و اقشار مختلف مردم قدرانی کردند و گفتند : نظم و انضباط ، شور و حماسه آفرینی در عزاداری ، توجه به مسائل دینی و معرفتی و برگزاری مداحی های شورانگیز و سخنرانی های خوب در حسینیه های شهر همه نشان دهنده بینش و هوشیاری مردم ماست .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه عاشورا دو کار انجام داد افزودند: کار اول عاشورا این بود که جریان بنی امیه که درصدد برافکندن بنیان خاندان پیامبر و عدالت و آزادی و حقانیت بود این جریان با قیام امام حسین (ع) شکست خورد و کسی فکر نمی کرد که جریان عاشورا این طور خاندان بنی امیه را رسوا کند.

ایشان افزودند : جریانی در اسلام ظهور پیدا کرد که خاندان پیامبر که نماد عدالت و انسانیت بودند محو شود اما عاشورا نگذاشت این پرچم بزرگ به زمین بیافتد این کار بزرگ امام حسین آن پیشوای بزرگ آزادگان است که در آن عصر انجام شد .

امام جمعه میبد با بیان اینکه اگر امام حسین (ع) نبود از حقیقت دین و عدالت و انسانیت چیزی باقی نمی ماند افزودند : امام حسین خط انحرافی بنی امیه را رسوا کرد .

رئیس جامعه المصطفی العالمیه خاطرنشان کردند : دومین رسالت امام حسین علیه السلام این بود که پایه یک حماسه ای را بریزد که بعد از هزار و سیصد و هفتاد سال امروز هم میلیون ها دلداده و عاشق در سراسر عالم  پرچم عدالت و انسانیت و ارزشهای الهی و امر به معروف و نهی از منکر را بر افراشته اند.

امام جمعه میبد ، عاشورا را چشمه جوشانی خواندند که بر همه عصرها و نسل ها جاری است و به شیعان و مسلمانان جانی تازه بخشید و حماسه و معرفت ، شور و عشق را در آنها تقویت کرد.

آیت الله اعرافی افزودند : عاشورا مکتبی است که برای همیشه مسلمانان و شیعیان را مانند فولاد مقاوم می کند.