مردم میبد نباید هرکسی را به محلات خود راه دهند و به هرکسی خانه اجاره دهند و کارخانه‌داران نباید هرکسی را وارد کار کنند/ کشوری که یک انتخابات هم برگزار نکرده سوگلی قدرتهای غربی است

وی با بیان اینکه گاهی افراد ناصالح و غیر بومی در محلات، فرهنگ اشتباهی را رواج میدهند بر هوشیاری مردم در این راستا تاکید کردند: مردم نباید تنها منافع مادی را ببینند و هرکسی را به محلات خود راه دهند و در محلات به هرکسی خانه اجاره دهند و کارخانه داران نباید هرکسی را وارد کار کند

امام جمعه میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به شرایط بین المللی جهان اسلام اظهار داشتند : شرایط بین المللی جهان اسلام در عراق ، مصر ، افغانستان ،‌پاکستان و یمن شرایط حساسی است .

به گزارش میبد آدینه ، آیت الله علیرضا اعرافی تندروی های مذهبی با پشتیانی امریکا در منطقه را از زشت ترین مسائل امت اسلام در جهان خواندند.

خطیب جمعه میبد با اشاره به سفر اخیر خود به خارج از کشور و دیدار با دهها شخصیت کشورهای غربی یادآور شدند : در این سفر سعه صدر و بزرگ منشی ایران اسلامی به شخصیت های غربی توصیه شد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه ایران بدون ملاحظه مذهبی ، از برادران سنی خودش در فلسطین  بیشتر از همه اعراب دفاع کرد افزودند : چرا که ما نگاه اسلامی داریم و مذهب ما هم به این نگاه تاکید دارد بنابراین امت اسلام باید این نگاه را مورد توجه قرار دهند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ، تندروی های دنیای اسلامی را حاصل دشمنی های استکبار و غرب دانستند .

امام جمعه میبد با  اشاره به ملاقات خود با سفیر فرانسه در قم و تشریح واقعیت های امروز دنیا هم اظهار کردند : تندروی های اخیر دنیای اسلام دو ریشه دارد یک ریشه تاریخی و اجتماعی که قدرت های استکباری به این ملت ها به ارمغان آورده اند و دوم اینکه عقایدی که منشاء تندروی ها و تکفیری ها می شود آشکار است که در کدام کشور و از سوی کدام قدرت غربی ترویج می شود .

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به پشتیبانی قدرتهای غربی از برخی از حاکمان مزدور و دست نشانده منطقه افزودند : کشوری که در طول حاکمیتش یک انتخابات هم برگزار نکرده سوگلی قدرتهای غربی در منطقه است و باعث این همه تندروی ها و پدیده تروریستی در منطقه شده است .

مبارزه با استکبار پیام امروز عاشورا است

آیت الله اعرافی با گرامی داشت سیزده آبان خاطرنشان کردند : سیزده آبان روز مبارزه با استکبار ، روز تبعید امام و روز دانش آموز و تسخیر لانه جاسوسی است که هر سال دانش آموزن عزیز ما با حضور در این راهپیمایی بزرگ ، در سیزده آبان حماسه آفرینی می کنند .

امام جمعه میبد با بیان اینکه مبارزه با استکبار پیام امروز عاشورا است تاکید کردند: همزمانی این روز با عاشورا نباید مورد  غفلت قرار بگیرد .

ایشان تصریح کردند : انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران با الهام از عاشورا ، پایه گذار حرفی نو و گفتمان جدید و انقلاب در دنیای امروز است و این گفتمان ، با گفتمان تباه و فاسد غرب در تقابل است .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه این دو گفتمان همیشه در جنگ و رویارویی نیست بلکه اصل دو سبک زندگی و گفتمان معنوی و غیر معنوی است افزود : ما ملت ایران باید در پرتو عاشورا ، پرچمدار این حرف جدید دینداری ، خداخواهی ، حضور دین در عرصه های اجتماعی باشیم .

آیت الله اعرافی اظهار امیدواری کردند : امسال نیز همانند سالهای گذشته عاشورا و سیزده آبان باشکوه برگزار و درس فداکاری  را به عالم خواهد داد و به مستکبران عالم خواهد فهماند که ملت ایران با بهره مندی از سیزده آبان و دانش آموزان و دانشجویان مجاهد و مقاوم و با بهره گیری از مشعل پرافتخار عاشورای حسین (ع) در برابر همه زورگویی های آنها مقاومت خواهد کرد .

حوادثی چون اسیدپاشی در اصفهان خلاف شئونات عمیق مذهبی و دینی است

خطیب جمعه میبد ، هفته امر به معروف و نهی از منکر را هم گرامی داشتند و با محکوم کردن عوامل اسید پاشی در اصفهان ، رقم خوردن چنین حوادثی ناپسند را خلاف شئونات عمیق مذهبی و دینی دانستند و افزودند : اگر مسلمانی در غم و غصه چنین حوادثی جان دهد بجاست و باید بدانیم که اگر بیدار و هوشیار نباشیم موج های فسادهای اخلاقی و اعتقادی و اجتماعی و خانمانسوز جامعه ما را تباه و نظام اجتماعی ما را فاسد خواهد کرد .

رئیس جامعه المصطفی العالمیه افزودند : اصل امربه معروف و نهی از منکر فلسفه واقعی عاشوراست .

برافراشته ترین پرچم عاشورا پرچم امر به معروف و نهی از منکر است

امام جمعه میبد خطاب به میلیونها عزادار امام حسین (ع) یادآور شدند : ای کسانی که در شب های محرم در حسینیه ها و تکایا بر سر و صورت می زنید و عزاداری می کنید ؛ برافراشته ترین پرچم عاشورا پرچم امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه هوشمندانه در برابر فسادها و تباهی هاست.

چهار سطح امر به معروف و نهی از منکر

ایشان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر دارای سطوح مختلف است گفت : سطح اول این فریضه الهی است که همگانی است و عموم مردم باید در جای لازم تذکر دهند و بی تفاوت نباشند سطح دوم وظیفه نخبگان ، عالمان و صاحبان قدرت است ؛ رئیس یک اداره ، کارخانه و یا مسئول شهر ، نخبه ، دانشگاهی و روحانی یک وظیفه مضاعف در برابر منکرات در جامعه دارند.

آیت الله اعرافی تصریح کردند: سطح سوم امر به معروف و نهی از منکر حاکمان و مسئولان که در حکومت قرار دارند هستند که باید به این فریضه الهی توجه کنند و چهارم هم در خانواده است و این چهار سطح باید زنده شود.

غفلت از امر به معروف و نهی از منکر جامعه را تهی می کند

خطیب جمعه میبد ، امر به معروف و نهی از منکر را اصل عقلایی خواندند و خاطر نشان کردند : غفلت از این فریضه الهی ،‌ همه جامعه را تهی و پوچ می کند و در این عصری که هزاران فساد و تباهی به سمت ما روانه است وظیفه دینی ماست که به این فریضه مهم توجه کنیم .

عضو شورای عالی انقلاب اسلامی افزودند : اگر امروز بیدار نشویم ؛ همه ارزشهای اصیل اسلامی ، انسانی و دینی ما تباه خواهد شد .

امام جمعه میبد با بیان اینکه همه گناهان را در بر می گیرد افزودند : همه باید در برابر مفاسد حساس باشند اگر کسی رشوه خواری ، مفاسد اخلاقی در خانواده ، کارخانه و یا محیطی را می بیند باید تذکر داد .

آیت الله اعرافی ، انجام برخی کارها در راستای فریضه مهم امر به معروف را جفا به اصل امر به معروف و نهی از منکر دانستند و گفتند : اینکه خلافی در جایی انجام شده و اسیدی پاشیده شده است قطعا خلاف شرع و دین است اما نباید کسانی این را علم کنند و سیاسی کنند و این فریضه بزرگ و نیاز امروز و فردای جامعه را منکوب کنند.

ایشان تصریح کردند : کسانی که این فریضه بزرگ الهی را خفیف می کنند و درصددند مردم را از این فریضه بزرگ الهی غافل کنند گناه بزرگی را مرتکب می شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کردند : مجلس باید با هوشیاری و رعایت همه جوانب قانون پشتیبانی از آمرین به معروف و ناهین از منکر را دنبال کند .

خطیب جمعه میبد با بیان اینکه گاهی افراد ناصالح و غیر بومی در محلات ، فرهنگ اشتباهی را رواج می دهند بر هوشیاری مردم در این راستا تاکید کردند : مردم نباید تنها منافع مادی را ببینند و  هرکسی را به محلات خود راه دهند و در محلات به هرکسی خانه اجاره دهند و کارخانه داران نباید هرکسی را وارد کار کند

آیت الله اعرافی خاطرنشان کردند : به فضل الهی جریان انقلاب اسلامی و پیام معارف الهی و اهل بیت در عالم رو به پیشرفت است .

مراسم عزاداری غیر از شور و شوق ، باید حاوی معرفت و پیام باشد

امام جمعه میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته در آغاز بیانات خود ، نمازگزاران را به تقوا و پارسایی و اجتناب از هوا و هوس های نفسانی و پایبندی به فرمانهای خداوند و پاک سازی درون از شیطان سفارش و دعوت کردند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با تسلیت ایام محرم الحرام و بزرگترین سوگ عالم یعنی سوگ عاشورا به پیشگاه ولی عصر ارواحنا له الفداء و نمازگزاران ، از فعالیتهای همه هیئت های عزاداری و مداحان بخاطر برگزاری مراسم های عزاداری باشکوه اظهار کردند : از همه مردم ، جوانان ، هیئت های عزاداری ، مداحان ، روحانیون و اهل منبر که محافل عزای حسین (ع) را باشکوه برگزار و به نکات عزاداری توجه کرده اند قدردانی می شود .

خطیب جمعه میبد با بیان اینکه به فضل الهی هر سال هیئت ها و مداحان و اهل منبر نسبت به رعایت اصول عزاداری همت می کنند افزودند : مراسم عزاداری غیر از شور و شوق ، باید حاوی معرفت و پیام باشد .

ایشان تصریح کردند : مداحان باید در عزاداری امام حسین (ع) نوحه های درست و الهام بخش و سازنده انتخاب کنند و  در همه مراسم و محافل عزا باید روحانیت با منطق درست و مطالعه و با نگاه خوب پیام رسانی کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه عزای ما باید امروز هم جامعه ما را بیدار و جوان ما را نجات دهد و جامعه را در مقابل موج های فساد صیانت کند افزودند : عزاداری ها باید بر معرفت نسل جوان و عاشورای بزرگ و پیامهای دین بیافزاید .

امام جمعه میبد افزودند : عاشورا باید با امروز جامعه اسلامی ، شهدا و انقلاب اسلامی گره بخورد .

آیت الله اعرافی با اشاره به ویژگی های عاشورای ناب اظهار داشتند : عاشورا باید از خرافات و کارهای وهن برانگیز مبرا باشد چرا که امروز بعضی از کارها نظیر قمه زدن که در گذشته هم بود موجب وهن جامعه می شود .

خطیب جمعه میبد ، وحدت و یکپارچگی عزاداری ها و برداشته شدن برخی اختلافات در هیئت های عزاداری را از ویژگی های عزداری های امسال برشمردند و افزودند : امروز به هوشیاری مردم عزیزمان ذبح در انظار عمومی که موجب بوجود آمدن مسائل غیربهداشتی و غیره می شد کنار گذاشته شده است .

رئیس جامعه المصطفی العالمیه بر انعکاس تصویر خوب از عاشورا تاکید کردند و افزودند : نسل نوجوان و جوان و تحصیل کردگان باید در این عزاخانه ها و مراسم ها هم شور و شوق و حماسه بیاموزند و هم بر معرفت آنها افزوده شود .