سخنان بی‌سابقه چهره شاخص اصلاح‌طلب یزدی علیه ولایت فقیه در مهریز

وی در ادامه با توهین به شخصیت رهبر فقید انقلاب اسلامی با ترسیم شخصیتی منفعل و تحت تاثیر خاطرنشان ساخت: بعدا ولایت فقیه تصویب شد و به امام خمینی(ره) گفتند ولی فقیه شمایید و آوردندش تهران و گرفتارش کردند!

یکی از عناصر اصلاح‌طلب یزدی که سابقه نمایندگی مجلس را نیز در کارنامه خود دارد، در سخنان بی سابقه و ساختارشکنانه‌ای با حمله به اصل ولایت فقیه ضمن اشاعه اکاذیب صریح به توهین به ساحت امام خمینی(ره) پرداخت.

به گزارش “میبدما”، این فرد که روز گذشته و در یکی از مساجد شهرستان مهریز به ایراد سخت پرداخت با اشاره به پیروزی انقلاب و بازگشت امام(ره) از پاریس گفت: وقتی که امام از پاریس آمد، رفت قم و اصلا دنبال ولایت فقیه نبود.

وی در ادامه با توهین به شخصیت رهبر فقید انقلاب اسلامی با ترسیم شخصیتی منفعل و تحت تاثیر خاطرنشان ساخت: بعدا ولایت فقیه تصویب شد و به امام خمینی(ره) گفتند ولی فقیه شمایید و آوردندش تهران و گرفتارش کردند!

این عنصر دوم خردادی افزود: در قانون اساسی که دست آقای حبیبی بود، مسئله ولایت فقیه اصلا پیش بینی نشده بود و بعد در مجلس خبرگان تصویب شد.

سخنان این عنصر اصلاح طلب یزدی در حالی است که پس از مرحوم نراقی، حضرت امام خمینی (س) تنها فقیهی است که ولایت فقیه را در تصدی امر حکومت با همان معنای جامع و شامل، برای نخستین بار با روشنی و تاکید و تصریح، تفصیلاً مورد بررسی و اثبات قرار داده است و مبحث ولایت فقیه را یک بار به صورت شفاهی در طی سیزده جلسه در نجف اشرف تدریس نموده ‏اند که کتاب ولایت فقیه، صورت مکتوب و ویرایش شده همان درس‏هاست و بار دیگر مبحث ولایت فقیه را در جلد دوم- از مجموعه پنج جلدی- «کتاب البیع» تقریباً با همان سبک نوشته ‏اند.

در اولین صفحه از کتاب ولایت فقیه امام خمینی(ره) که پیاده شده از سخنان ایشان در بهمن ۱۳۴۸ در نجف اشرف می‌باشد، از قول ایشان می‌خوانیم: «ولایت فقیه از موضوعاتى است که تصور آنها موجب تصدیق می‌شود و چندان به برهان احتیاج ندارد. به این معنى که هر کس عقاید و احکام اسلامى را، حتى اجمالًا، دریافته باشد چون به ولایت فقیه برسد و آن را به تصور آورد، بی‌‏درنگ تصدیق خواهد کرد و آن را ضرورى و بدیهى خواهد شناخت. این که امروز به ولایت فقیه چندان توجهى نمی‌شود و احتیاج به استدلال پیدا کرده، علتش اوضاع اجتماعى مسلمانان عموماً، و حوزه‏‌هاى علمیه خصوصاً، می‌‏باشد.»

این عنصر دوم خردادی در حالی با تفسیر به رای علت سفر امام(ره) به قم در صدد سکولار نشان دادن امام خمینی(ره) است که امام در مدت اقامت خود در شهر قم، نه تنها از عرصه‌ی سیاست کنار نکشیدند، بلکه بسیاری از اقدامات و تصمیمات سیاسی مهم کشور در این دوره توسط ایشان گرفته شد. مهم‌ترین اقدامات و فعالیت‌های حضرت امام در این ایام بسترسازی برای تأسیس نظام جمهوری اسلامی توسط رفراندوم ۱۲ فروردین ۱۳۵۸، حکم تشکیل مجلس، بررسی و تصویب قانون اساسی کشور، فرمان تأسیس کمیته‌ی امداد و افتتاح حساب صد امام (بنیاد مسکن)، تشکیل جهاد سازندگی، قطع رابطه با مصر، حمایت از تسخیر لانه‌ی جاسوسی آمریکا در ایران و… می‌باشد که در یازده ماه اقامت در قم انجام گرفته است.

با مروری بر این گفته‌های این چهره شاخص دوم خردادی و نیزتاملی بر سوابق سیاسی وی به این نتیجه می‌رسیم که این اظهارات از روی جهل و کم‌سوادی نبوده و فرد گوینده با ایراد چنین سخنان ساختارشکنانه‌ای سعی در مخدوش جلوه دادن چهره تابناک امام خمینی(ره) و بدعت قلمداد کردن ولایت فقیه در جهت تضعیف این اصل مترقی دارد و این سخنان در حالی در شهر دارالولایه مهریز ایراد شده که مردم این شهر به تازگی میزبان دو فرزند گمنام امام خمینی(ره) شده‌اند.