حادثه اسیدپاشی اصفهان توطئه‌ای از سوی بدخواهان نظام و انقلاب است

خطیب جمعه موقت میبد با محکوم کردن سران آل سعود نسبت به صدور حکم اعدام به آیت الله النمر از روحانیون شیعه در عربستان گفت : اگر سران آل سعود دست به اجرای این حکم ناعادلانه بزنند عواقب خطرناکی را در منطقه از سوی مسلمانان و جهان اسلام شاهد خواهند بود.

خطیب جمعه موقت میبد با محکوم کردن سران آل سعود نسبت به صدور حکم اعدام به آیت الله النمر از روحانیون شیعه در عربستان گفت : اگر سران آل سعود دست به اجرای این حکم ناعادلانه بزنند عواقب خطرناکی را در منطقه از سوی مسلمانان و جهان اسلام شاهد خواهند بود.

امام جمعه موقت میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به سفر حیدرالعبادی نخست وزیر عراق به کشورمان و دیدار با مقام معظم رهبری و دولتمردان جمهوری اسلامی ایران ، تقویت همکاری های امنیتی و نظامی را از اهداف این سفر عنوان کرد و افزود: این سفر دستاور خوبی در اتحاد دو کشور برای مقابله با تروریسم و داعش در منطقه خواهد داشت .

به گزارش میبد آدینه ، حجت الاسلام محمد اعرافی تصریح کرد : اگر ایران ، سوریه و عراق دست به دست هم دهند ریشه سرطانی داعش را از منطقه خواهند کند.

خطیب جمعه موقت میبد در ادامه با محکوم کردن سران آل سعود نسبت به صدور حکم اعدام به آیت الله النمر از روحانیون شیعه در عربستان گفت : اگر سران آل سعود دست به اجرای این حکم ناعادلانه بزنند عواقب خطرناکی را در منطقه از سوی مسلمانان و جهان اسلام شاهد خواهند بود.

وی با بیان اینکه حتی علمای اهل سنت هم این حکم را ناعادلانه خوانده اند ، اجرای حکم اعدام آیت الله النمر را زمینه ساز اختلافات شدید بین شیعه و سنی خواند و تصریح کرد : اجرای این حکم سرچشمه ای برای سقوط حکوم فاسد آل سعود می شود.

امام جمعه موقت میبد با اشاره به هزینه های سنگین دولت آل سعود در پرورش تروریسم در سوریه و عراق خاطرنشان کرد : امروز آل سعود از این همه شکست در منطقه که برای سقوط دولت بشار در سوریه و نوری المالکی در عراق انجام داده است باید درس بگیرد.

حجت الاسلام محمد اعرافی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع برگزیدگان و نخبگان کشومان ، بر رهایی از اقتصاد متکی بر نفت تاکید کرد و افزود : جامعه ای که اقتصادش به منابع نفتی تجدید ناپذیر استوار باشد آن جامعه توان مقاومت در برابر تهدیدات و تحریم های دشمنان را نخواهد داشت .

وی با بیان اینکه اقتصاد ما باید به هوش و استعداد و ذکاوت جوانان تکیه کند ، بر شیطنت امریکا در تحریم کشورمان گفت : اگر ما به منابع نفتی تکیه نداشتیم دشمن هرگز نمی توانست با افزایش تولید و صادرات نفتی و پایین آوردن قیمت نفت ، ‌ما را به زانو در آورد.

امام جمعه موقت میبد در ادامه ، حادثه اسید پاشی بر صورت زنان در اصفهان را محکوم کرد و آن را توطئه ای از سوی بدخواهان نظام و انقلاب دانست و افزود : رسانه های غربی از جمله بی بی سی این عمل ناشایست را به جوانان حزب الله نسبت دادند اما آنها بدانند جوانان حزب الله و متدین ما هرگز مرتکب چنین اعمال غیر منطقی ، خشونت بار و ناشایستی نمی شوند.

خطیب جمعه میبد با بیان اینکه این اعمال و توطئه دست ساخته دشمن است افزود : از آنجا که مجلس به دنبال تصویب قانونی در حمایت از عامران به معروف و ناهیان از منکر بود ؛ مزدوران امریکا و غرب با انجام چنین اعمال غیرانسانی به دنبال تخریب جوانان ما هستند اما آنها بدانند که هرگز به اهداف شوم خود نخواهند رسید .

امام جمعه موقت میبد در ادامه با اشاره به آغاز سال قمری و فرارسیدن ماه محرم الحرام و ماه حزن و اندوه و ماه امر به معروف و نهی از منکر بر برگزاری عزداری های باشکوه از سوی مردم و هیئت های عزداری تاکید کرد.

حجت الاسلام اعرافی در بخش دیگر ، سالروز اعتراض رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه بر پذیرش لایحه کاپیتولاسیون پرداخت و خاطرنشان کرد : امریکا می خواست با تصویب این لایحه ننگین و خفت بار در ایران ، مصئونیت قضایی مستشاران نظامی خود را در ایران فراهم کند اما امام رحمه الله علیه با افشاگری این لایحه ننگین مانع تصویب آن شد .

وی افزود : اما همین امر باعث شد که حکومت منحوس پهلوی امام رحمه الله علیه را در سیزدهم آبان به ترکیه تبعید کند .

حجت الاسلام محمد اعرافی سالروز شهادت شهیدمحمد حسین فهمیده و روز نوجوان و بسیج دانش آموزی را گرامی داشت و افزود : امام رضوان الله تعالی علیه در وصف این شهید سیزده ساله فرموده است : رهبر ما آن طفل سیزده ساله ای است که نارنجک بر کمر بست و زیر تانک دشمن رفت تا از پیشروی دشمن جلوگیری کند .

امام جمعه موقت میبد در بخش دیگر از سخنان خود با تسلیت ارتحال ملکوتی عالم ربانی آیت الله مهدوی کنی ، عروج آن شخصیت الهی را ضایعه ای بزرگ برای نظام و انقلاب خواند و گفت : آیت الله مهدوی کنی از چهره های نورانی و شاخص و یار صدیق امام ، رهبری و نظام و انقلاب بود.

وی افزود : آیت الله مهدوی کنی هموار همراه امام و انقلاب و رهبری بود و هرجا که دفاع از انقلاب و رهبری نیاز بود تمام قد از ارزشهای نظام و انقلاب دفاع می کرد و زهد و تقوای این عالم بزرگوار زبانزد خاص و عام بود .

حجت الاسلام محمد اعرافی در پایان سخنان خود به هئیت امنای هیئت های عزاداری و مداحان توصیه کرد ؛ به موازین شرعی پایبند باشند و از جملات و مطالب غلو آمیز در مداحی ها و توهین آمیز به مذاهب دیگر پرهیز کنند .

وی ، قمه زدن و ‌برهنه شدن در عزداری ها و استفاده از مطالب سخیف در گریه انداختن مردم را ناشایست خواند و افزود : مداحان باید از حرف های محکم  و مستدل در مداحی ها استفاده کنند.

خطیب جمعه موقت میبد همچنین بر رعایت اصول بهداشتی و موازین شرعی و مقررات در ذبح دام نذری تاکید کرد و افزود : در صورت هرگونه تخلف در این زمینه نیروی انتظامی و مقامات قضایی باید به شدت با افراد متخلف برخورد کند .

وی در خطبه عبادی هم پیرامون نهضت عاشورای حسینی و پیروزی خون بر شمشیر سخن گفت و افزود : هدف ابا عبدالله الحسین (ع) از قیام کربلا ، احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر و دین جدش رسول گرامی اسلام بود.

حجت الاسلام اعرافی گفت : این نهضت که الهی بود سالار شهیدان با ایثار و از جان گذشتگی و تقدیم همه اهل بیتش در راه خدا و دین ، رسالت خود را به بهترین نحو انجام داد .