امام جمعه موقت میبد ریاست حوزه علمیه استان تهران را برعهده گرفت

جت الاسلام حبیب الله غفوری بارجینی متولد سال ۱۳۴۱ بوده و دوران تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در روستای بارجین و فیروزآباد میبد به انجام رسانده است و از مهرماه ۱۳۵۶ ش در مدرسه علمیه قدیری قم که شعبه شماره ۲ مدرسه کرمانی‌ها محسوب می‌شد شروع به تحصیل علوم دینی نموده است.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله غفوری بارجینی به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه استان تهران منصوب شد.

به گزارش “میبدما”، مدیر حوزه‌های علمیه کشور با صدور حکمی، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حبیب الله غفوری را به مدت سه سال، به عنوان مدیر حوزه علمیه استان تهران منصوب کرد.

IMAGE635494219141827440.bmp

آیت الله حسینی بوشهری در این حکم با اشاره به جایگاه و قدمت حوزه علمیه تهران و حضور علما و فضلای گرانقدر در این استان، از مدیر جدید خواسته‌ است تا براساس مقررات و  شرح وظایف مدیران حوزه های استانی و بهره‌مندی از نظرات علمای منطقه، در راستای تحقق اهداف سلف صالح و مصالح عالی حوزه، از تمامی ظرفیت ها و فرصت های موجود استفاده کرده و نسبت به رشد و گسترش فرهنگ غنی تشیع، با رعایت ضوابط و مقررات و ماموریت‌های محوله اقدام نماید.

گفتنی است حجت الاسلام حبیب الله غفوری بارجینی متولد سال ۱۳۴۱ بوده و دوران تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در روستای بارجین و فیروزآباد میبد به انجام رسانده است و از مهرماه ۱۳۵۶ ش در مدرسه علمیه قدیری قم که شعبه شماره ۲ مدرسه کرمانی‌ها محسوب می‌شد شروع به تحصیل علوم دینی نموده است.

وی که در نوجوانی دروس حوزوی را به همراه جریانات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گذرانده است تا سال ۷۱ به درس و بحث در حوزه علمیه قم مشغول بوده است و از سال ۷۱ تاکنون مراکز متعدد و مهم علمی را تاسیس و اداره نموده‌است.

از سوابق اجرایی مدیر جدید حوزه علمیه استان تهران می توان به معاونت آمار و بررسی حوزه های علمیه کشور، مدیر کلی امور اساتید معاونت آموزش حوزه، مدیریت حوزه علمیه چهار محال و بختیاری و امامت جمعه شهرستان‌های اسلام آباد غرب، آران و بیدگل، تنکابن، دلیجان و شهر پردیسان قم و امامت جمعه موقت شهرستان میبد اشاره کرد.